Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 215216 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Cika Zakiyah Prasojo
"ABSTRAK:Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan dan mendeskripsikan ragam bahasa yang digunakan oleh perusahaan iklan layanan reservasi hotel pada situs internet di dua negara, yaitu Belanda dan Indonesia. Korpus yang digunakan berupa enam iklan yang terdiri dari tiga iklan perusahaan layanan reservasi hotel dari Belanda yaitu Hotelspecials.nl, Voordeeluitjes.nl dan Hotelkamerveiling.nl dan tiga iklan perusahaan layanan reservasi hotel dari Indonesia yaitu Traveloka.com, Tiket.com, dan Pegipegi.com. Penelitian ini berfokus pada ragam bahasa. Metode yang digunakan adalah deskriptif kualitatif dengan cara membaca dan mengamati kalimat iklan, korpus tersebut kemudian dianalisis agar memperoleh ragam bahasa yang digunakan dalam iklan kemudian dibandingkan dengan iklan lainnya. Hasil penelitian menunjukan adanya persamaan dan perbedaan ragam bahasa yang digunakan oleh kedua iklan. Ragam dalam iklan perusahaan layanan reservasi hotel di Indonesia lebih bervariasi yaitu menggunakan ragam santai, ragam akrab, ragam usaha dan campuran bahasa Indonesia dan Inggris, lain halnya dengan iklan perusahaan layanan reservasi hotel Belanda yang hanya menggunakan dua ragam yaitu ragam santai dan ragam usaha. Kata kunci : Iklan Layanan Reservasi Hotel di Situs Internet, Ragam Bahasa

his study aims to explain and describe the variety of languages ​​used by hotel reservation service advertising companies on internet sites in two countries, namely the Netherlands and Indonesia. The corpus used consisted of six advertisements, namely three advertisements for hotel reservation service companies from the Netherlands, namely Hotelspecials.nl, Voordeeluitjes.nl and Hotelkamerveiling.nl and three advertisements for hotel reservation service companies from Indonesia, namely Traveloka.com, Tiket.com, and Pegipegi.com. This research focuses on language variety. The method used is descriptive qualitative by reading and observing advertising sentences, the corpus is then analyzed in order to obtain the variety of languages ​​used in advertisements and then compared with other advertisements. The results showed that there were similarities and differences in the variety of languages ​​used by the two advertisements. The variety in advertisements for hotel reservation service companies in Indonesia is more varied, namely using the casual variety, the intimate variety, the consultative variety and a mixture of Indonesian and English, unlike the Netherland hotel reservation service company advertisements which only use two types, namely the casual variety and the consultative variety."
Depok: Fakultas ilmu Pengetahuan Budaya, 2021
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Coombs, Jason
Foster: IDG Books , 1997
005.276 COO s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Muhammad Kahar Awaludin
"Penggunaan website sebagai media pemasaran produk untuk meningkatkan awareness dan intensi konsumen untuk melakukan pemhelian. Metode pengumpulan data dilakukan dengan wawancara dan kajian literatur, sedangkan analisa data menggunakan analisa deskriptif. Melalui penelitian dihasilkan kesimpulan website sebagai media pemasaran perusahaan sebagai berikut (1) Website sebagai media pemasaran dinilai positif sebagai salah satu media pemasaran bagi produk»produk perusahaan (2) Konten dalam website Deadseventies oleh responden dapat dengan mudah dan jelas dipahami (3) Faktor-faktor umum terhadap internet yaitu need jbr cognirion, product involvement dan product experlise mempengaruhi persepsi yang diterima oleh konsumen. (4) Faktonfhktor spesitik terhadap intemet yaitu skills dan challenges serta web shopping experience juga mempengamhi persepsi yang diterima oleh konsumen, (5) Persepsi yang diterima dengan sikap terhadap website mempengaruhi konsumen dalam intensi untuk membeli.

The uses of website as product marketing medium for incrcsing awwarenes and consumen intention for buying. Data collecting method in this research are interview and literature study with descriptive analysis. As the result, the researcher comes up with several conclusion website as coorporate produck marketing medium (l) website as marketing medium make the positive for marketing coorporate products (2) Contents on the website. Deadseventies can make easy to understand consumen (3) General factors to intemet is need for cognition, product involment and product expertise make perseption of consumen taked (4) Spesitic factors to internet is skills and challenges, web shopping experience also make consument perseption (5) Perseption interactivity with attitude toward to website make Purchase intention."
Jakarta: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2009
T33875
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Kitao, Kenji
Tokyo: Eichosha, 1998
R 025.042 KIT i
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
"This book explores the interface between terrorism and the internet and presents contemporary approaches to understanding violent extremism online.
The volume focuses on four issues in particular: terrorist propaganda on the internet; radicalisation and the internet; counter campaigns and approaches to disrupting internet radicalisation; and approaches to researching and understanding the role of the internet in radicalisation. The book brings together expertise from a wide range of disciplines and geographical regions including Europe, the US, Canada and Australia. These contributions explore the various roles played by the Internet in radicalisation; the reasons why terroristic propaganda may or may not influence others to engage in violence; the role of political conflict in online radicalisation; and the future of research into terrorism and the internet. By covering this broad range of topics, the volume will make an important and timely addition to the current collections on a growing and international subject.
This book will be of much interest to students and researchers of cyber-security, internet politics, terrorism studies, media and communications studies, and International Relations."
London: Routledge, 2016
e20500566
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Hahn, Harley
Berkeley: McGraw-Hill, 2000
R 025.042 HAH h
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Finch, Byron J.
New York: McGraw-Hill, 1997
R 025.042 FIN m
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Hock, Randolph
Medford, New Jersey: Cyber Age Books, 2004
025.4 HOC e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Sarah Putri Ayuningtyas
"Globalisasi telah mendekatkan masyarakat dengan dunia teknologi. Hal tersebut ditunjukkan dengan beralihnya masyarakat kepada penggunaan aplikasi untuk kebutuhan sehari-hari termasuk kebutuhan travel seperti reservasi tiket pesawat dan kamar hotel. Keadaan ini membuat agen travel online berlomba meningkatkan kualitas aplikasinya. User experience (UX) merupakan salah satu faktor utama yang menjadi prioritas pengguna.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengevaluasi user experience dari dua aplikasi agen travel online teratas yaitu Traveloka dan Tiket.com untuk mengetahui faktor apa saja yang harus diperbaiki kedepannya. Terdapat delapan dimensi UX yang akan dievaluasi yaitu, efektivitas, efisiensi, ease of use, usability, understandability, learnability, satisfaction, dan attractiveness yang terbagi ke dalam dua pendekatan, task-oriented dan apps-oriented.
Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah performance measurement, kuesioner, think aloud dan eye tracking. Meskipun tidak ditemukan secara signifikan pada beberapa dimensi, didapatkan bahwa Tiket.com memiliki ketertinggalan dari segi efisiensi, efektivitas, sistem, dan desain tampilannya sehingga berpengaruh kepada usability secara keseluruhan, understandability, satisfaction, dan attractiveness. Traveloka memiliki ketertinggalan dari segi learnability.

Globalization has driven human being and technology to become inseparable. It it shown by the shifting of human preference to the usage of mobile application as daily needs. Moreover, It has also been used for fullfilling travel necessaries, for instance, flight dan hotel booking. The phenomenon made online travel agents compete each other improving their mobile application quality. User experience (UX) is one of user priorities in considering a mobile application.
This research objectives are evaluating user experience of top two Online Travel Agent Mobile Application to figure out which UX dimensions needing advancement so that recommendation can be resulted. There are eight UX dimensions being used in this research such as effectivity, efficiency, ease of use, usability, understandability, learnability, satisfaction, and attractiveness that were divided into two research apporach which are task-oriented and app-oriented.
The methods of this research are performance measurement, questionnaire, think aloud and eye tracking. Although the survey results did not reveal significant differences in several UX dimensions, Tiket.com however has lack of effectivity, efficiency from their system and design so that it affect its overall usability, understandability, satisfaction, dan attractiveness. Meanwhile, Traveloka has only lack of learnbility.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2016
S64017
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>