Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 33 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Muhammad Haikal Satria
Abstrak :
The JMX-based Web Service Management project is developed to address the issue of management activities, such as monitoring the availability and performance of the available Java-based Web Services in the Bayer enterprise network. The existing Web Service Monitoring application works on the same application server. Thus, this Web Service Monitoring application cannot perform the distributed management, whereas the web service characteristic is a distributed application. We solved these challenges in this master thesis. We called new monitoring application as Secure JMX-based Web Service Monitoring application. We used the JMX Remote API as the basis of remote connection on JMX-based technology. The development process is based on the problem iiames of object-oriented software development. This development process has showed on how integrating the existing component in the web services monitoring application with new components which addresses by requirement analysis results. In this thesis, the existing Web Service Monitoring application improved to provide remote monitoring of web service on different application servers. Further, We provided the authentication and access control for the Web Service Monitoring application. Access control of the Web Service Monitoring application gives the user who has responsibility of which kind web services. The information of users is sent to the web service server so just the right user who can acquire the MBean server.
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2006
T16932
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Andrew
Abstrak :
Dengan meningkatnya penerapan teknologi informasi dalam berbagai bidang di kehidupan sehari-hari membuat sistem komputer saat ini menjadi sebuah sistem yang vital. Untuk meningkatkan reliabilitas dari sistem komputer, salah satu metode yang dapat dilakukan adalah melakukan replikasi secara geografis. Namun pendekatan tersebut memiliki isu terkait masalah koneksi dan latensi yang tinggi. Termotivasi dari masalah tersebut, penelitian ini melakukan analisis lebih mendalam pada pengaruh penempatan lokasi server sebuah Kubernetes cluster terhadap aspek performa, reliabilitas dan fleksibilitas. Penelitian ini mendapatkan bahwa konfigurasi lokasi Kubernetes cluster tidak memberikan dampak yang signifikan pada aspek performa. Penerapan geo-distributed cluster terbukti dapat memberikan reliabilitas yang lebih baik ketimbang pendekatan single-zone maupun multi-zone. Sedangkan pemanfaatan Kubernetes dapat meningkatkan aspek fleksibilitas namun dengan adanya konsekuensi pada performa sistem. Pada penelitian ini, ditemukan juga bahwa Google Cloud Load Balancer mengalami kendala dalam melakukan load balancing pada geo-distributed cluster yang menyebabkan beberapa server tidak mendapatkan traffic sama sekali dan Google Cloud Load Balancer tidak memenuhi aspek geo-aware yang menyebabkan requests dari pengguna tidak selalu diarahkan pada server yang terdekat dari lokasi pengguna. ......With the application of information technology in various fields of daily life, today's computer system has become a vital system. To increase the reliability of the computer system, one method that can be done is to replicate the application in multiple geographical locations. However, this approach has problems with connection and high latency. Motivated by this problem, this study conducts a more in-depth analysis of the effect of server location placement in a Kubernetes cluster on aspects of performance, reliability, and flexibility. This study found that the use of multiple geographical locations for the Kubernetes cluster does not have a significant impact on the performance. The use of geo-distributed clusters is proven to provide better reliability compared to the single-zone and multi-zone approaches. While the use of Kubernetes can increase the flexibility of the system, it also impacts the system performance. In this study, it was also found that Google Cloud Load Balancer experienced problems when load balancing traffic on the geo-distributed cluster which caused some servers not getting any traffic and Google Cloud Load Balancer does not meet the geo-aware aspect which causes requests from users not directed to the server closest to the user's location.
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Charles Christian
Abstrak :
Saat ini, Internet telah banyak digunakan untuk bertukar informasi. Sayangnya, terdapat kendala bahasa yang membuat tidak semua informasi di Internet dapat dimengerti. Telah banyak language service yang dikembangkan tetapi masih banyak kendala yang ditemui, baik dari sisi biaya hingga sisi hak cipta. Oleh karena itu, proyek Language Grid didirikan dengan harapan dapat mengatasi kendala bahasa yang ada. Language Grid adalah sebuah infrastuktur bahasa yang dibangun di Internet. Language Grid memanfaatkan teknologi web service yang memungkinkan language service yang ada di dalamnya dapat diakses dengan mudah melalui web. Dalam penelitian ini, akan dikembangkan sebuah web service yang memberikan layanan analisis morfologi bahasa Indonesia menggunakan program Morphological Analyzer yang telah dikembangkan sebelumnya oleh Femphy Pisceldo (Pisceldo, 2008). Langkah lebih lanjut adalah mengembangkan wrapper yang menggunakan teknologi web service agar layanan ini dapat diakses melalui infrastruktur Language Grid. Perancangan dari web service ini meliputi perancangan web application pada server side yang berkomunikasi langsung dengan program Morphological Analyzer, dan perancangan file WSDL yang mendefinisikan layanan yang disediakan. Selain itu, juga dilakukan perancangan web application pada client side untuk melakukan uji coba dari web service yang dihasilkan. Pada akhirnya, web service yang menyediakan layanan analisis morfologi ini berhasil dibuat, namun belum dilakukan deployment ke dalam infrastruktur Language Grid karena kendala teknis dan keterbatasan waktu pengembangan. Web service yang dihasilkan juga telah diuji coba dan telah sukses melewati uji coba tersebut.
Nowadays, many people use Internet for sharing information. Though, there is a language barrier that prevent some of those information to be understood. Many language services have been developed, but there is still many problems to be faced (i.e. the budget and the copyright restriction). In order to conquer the language barrier over the Internet, the Language Grid project is proposed. Language Grid is a language infrastructure over the Internet. Language Grid use the web service technology which allow the language service inside it can be accessed easily via web. In this research, a web service which serve the morphological analysis in Indonesian Language, with the use of Morphological Analyzer program which is developed recently by Femphy Pisceldo (Pisceldo, 2008), will be developed. The next step is to develop the wrapper which uses web service technology, in order to make this service available on Language Grid. The design of this web service cover the design of the application on the server side which communicates directly to the Morphological Analyzer program and the design of WSDL file which defines the service. Beside those, there will also be designed an application on client side in order to test the web service developed. At last, this web service, which serve the morphological analysis in Indonesian Language, has been developed successfully. However, this web service is yet to be deployed to Language Grid, because of the limitation of the develop.
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2009
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Nilam Amalia Pusparani
Abstrak :
ABSTRAK
Pada tahun 2016, nilai Indeks Kepuasan Masyarakat yang diperoleh Direktorat Perizinan dan Kenelayanan adalah 74,30 dari target 80,00. Tidak tercapainya target ini mengindikasikan pelayanan yang diberikan belum berhasil memuaskan masyarakat. Salah satu faktor yang mempengaruhi kepuasan ini disebabkan oleh bermasalahnya aplikasi perizinan penangkapan ikan, salah satunya adalah e-services. Hal ini yang membuat peneliti ingin mengetahui strategi apa saja yang harus dilakukan untuk meningkatkan kualitas layanan e-services. Metode penelitian yang digunakan adalah kuantitatif dan kualitatif mixed method . Penelitian ini menggunakan kerangka 8 delapan langkah hybrid Quality Function Deployment-Analytical Network Process QFD-ANP untuk menentukan prioritas dari technical requirement TR . Kuesioner yang digunakan untuk penelitian memiliki 4 empat dimensi kualitas layanan e-services, yaitu: reliability, security and privacy, user support, dan design and operation. Hasil dari pengolahan data kuesioner ini adalah gap antara harapan dan yang dirasakan oleh pengguna. Hasil gap negatif ditranlasikan ke dalam QFD-ANP sebagai kebutuhan pengguna KP . Pada penelitian ini, seluruh dimensi menghasilkan nilai gap negatif. Tahap akhir dari kedelapan langkah QFD-ANP menghasilkan urutan prioritas TR. Sebagai hasil akhir dari penelitian, strategi yang harus dilakukan untuk meningkatkan kualitas layanan e-services terdiri dari 7 tujuh langkah sebagai berikut: 1 pelatihan aplikasi e-services bagi penyedia layanan, 2 menetapkan standar kompetensi petugas layanan, 3 penyederhanaan fitur, 4 membuat SOP penyedia layanan, 5 pembaruan panduan penggunaan, 6 memperbaiki SOP penerima layanan, dan 7 menyediakan fasilitas komunikasi melalui fitur khusus di e-services.
ABSTRACT
In 2016, the Customer Satisfaction Index obtained by the Directorate of Licensing and Fisheries is 74,30 from the target 80,00. This not achieving target indicates that the services provided have not succeeded in satisfying the customer. One of the factors that influence the satisfaction is caused by the problem of fishing license application, one of which is e-services. This is what makes researcher want to know what strategies should be done to improve the quality of e-services. The research method used is quantitative and qualitative mixed method. This research uses 8 eight steps hybrid Quality Function Deployment Analytical Network Process QFD ANP framework to determine priority of technical requirement TR. The questionnaire used for the study has 4 four dimensions of e service quality, namely reliability, security and privacy, user support, and design and operation. The result of this questionnaire data processing is the gap between expectations and perceived by the user. Negative gap results are transformed into QFD ANP as user requirements KP. In this study, all dimensions get negative values. The final stage of the eight steps QFD ANP generates a TR priority order. As the final result of the research, the strategies to be taken to improve the quality of e-services consists of 7 seven steps as follows 1 e-services application training for service providers, 2 set the competency standards of service personnel, 3 features simplification, 4 make the service provider 39 s SOP, 5 update user manual, 6 improve the service recipient 39 s SOP, and 7 provide communication facilities through special features in e-services.
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2017
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Akhmad Agus
Abstrak :
Organisasi XYZ adalah suatu organisasi Internasional yang mempunyai misi diplomatik sebagai perwakilan negara XYZ di Indonesia. Walaupun organisasi ini bukan organisasi yang menguntungkan (non profit), pada level manajemen operasionalnya, tiaptiap bagian (office) saling menyediakan dan menggunakan layanan (services) yang lebih mengutamakan pada kepuasan pelanggan (internal customers) sehingga peranan Teknologi Informasi sangat diperlukan untuk mengimplementasikan sistem pelayanan ini menjadi lebih bertanggung jawab, cepat, terukur, transparan dan makin memuaskan. Pengembangan Aplikasi Pelayanan Elektronis berbasis Web (E-Services) ini merupakan usulan sebagai perbaikan dari pengembangan aplikasi pelayanan elektronis yang saat ini masih berjalan dengan MS Outlook Form dan ide ini pertama kali dipicu oleh permasalahan yang muncul setelah adanya migrasi ke Active Directory dan Microsoft Exchange Server 2000 dengan desain tempat penyimpanan form-form elektronis di Organizational Forms Library folder diubah menjadi terpusat beberapa bulan yang lalu sehingga muncul permasalahan utama yakni pelanggan sering tidak dapat menggunakan aplikasi layanan elektronis ini dengan baik seperti form kadang-kadang tidak dapat dibuka ditambah adanya kebutuhan baru yang muncul seperti tersedianya form survey kepuasan pelanggan secara otomatis dan adanya integrasi dengan aplikasi database terkait. Proyek Akhir ini mencakup analisis dan perancangan Aplikasi E-Services yang berbasis pada metodologi object oriented dengan pendekatan phased-development termasuk pembuatan sistem tentang modul permohonan layanan komputer dari mulai pengiriman permohonan layanan, track status, dan mengisi form kepuasan pelanggan. Kesimpulan dengan adanya E-Services ini maka hasil yang diharapkan adalah untuk meningkatkan kepuasan pelanggan, mengurangi data entry & phone calls serta paperless.
Organization XYZ is an international organization that has a diplomatic mission as XYZ Embassy in Indonesia. Even though this organization is non profit organizational, it applies a concept to make each office/division in the organization provides and uses many services each others that focus in the customer satisfaction, so that the Information Technology is required to implement the services system more accountability, fast, measurable, transparency, and satisfied. The Development of Web-based Electronic Services Application (E-Services) at Organization XYZ is proposed to improve the current XYZ?s services system application that is running on Microsoft Outlook Form, and the idea first time came when the active directory and MS Exchange Server 2000 was upgraded as new centralized system for organizational forms library folder a few months ago, so that it affects for many users cannot open the service forms properly. Futhermore there are some additional needs such as to provide a customer satisfaction form and to integrate the service request data into the related application database. The final project covers analysis and designing in this E-Services application based on object oriented methodology with phased-development approach included creating a system about Computer Work Oder Request module starting from submitting a request, tracking the status and to complete a customer satisfaction survey. In conclusion the expected results with this E-Services are to increase customer satisfaction, reduce data entry & phone calls and paperless.
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2006
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Fensel, Dieter
New York: Springer, 2008
004.6 FEN i
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
New York: Springer, 2008
003.3 MOD
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
New York: Springer, 2008
005.13 SEM
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Togatorop, Parmonangan R.
Abstrak :
ABSTRAK
Website merupakan representasi sebuah organisasi dan merupakan komponen utama organisasi untuk dapat berkompetisi. Salah satu domain yang paling banyak menggunakan website adalah institusi pendidikan. Institut Teknologi Del IT Del sebagai sebuah lembaga pendidikan tinggi di bidang ilmu pengetahuan dan teknologi memanfaatkan website akademik sebagai sarana menyampaikan informasi mengenai institusi, program pendidikan, agenda penting, dan berbagai informasi lain. Tujuan dari sebuah website adalah untuk memenuhi kebutuhan pengguna. Kualitas website yang rendah menyebabkan ketidakpuasan pengguna, pemborosan sumber daya dan kehilangan kesempatan memperoleh peluang bisnis. Oleh karena itu, kualitas website menjadi sebuah kebutuhan yang sangat penting karena bertanggung jawab terhadap kesuksesan sebuah website. Penelitian ini bertujuan untuk melakukan kajian peningkatan kualitas situs akademik dengan mengintegrasikan model kualitas web, Importance Performance Analysis IPA dan Fuzzy Quality Function Deployment QFD . Penelitian ini berhasil mensitesis sebuah model pengukuran website akademik yang diintegrasikan dengan Importance Performance Analysis untuk memperoleh kebutuhan pengguna. Kebutuhan pengguna tersebut kemudian diolah menggunakan metode Fuzzy Quality Function Deployment QFD untuk memperoleh prioritas tindakan teknis yang dilakukan. Penelitian ini berhasil menentukan prioritas tindakan teknis yang perlu dilakukan untuk meningkatkan kualitas website akademik IT Del.
ABSTRACT
The website is a representation of an organization. The most widely used website are educational institutions. Del Institute of Technology IT Del as an institution of higher education in science and technology utilizing academic website as a means of conveying information about institutions, educational programs, an important agenda, and various other information. The purpose of a website is to meet the needs of users. Low quality websites will lead to user dissatisfaction, wasted resources and missed opportunities to obtain business opportunities. Therefore, the quality of the website becomes a very important for the success of a website. This study aims to conduct a study to improve the quality of academic sites by integrating web quality models, Importance Performance Analysis IPA and Fuzzy Quality Function Deployment QFD . This study succeeded in synthesizing a model for measurement academic website integrating with Importance Performance Analysis IPA to obtain the user 39 s needs. The user needs is then processed using the method of Fuzzy Quality Function Deployment QFD to obtain priority technical measures undertaken. This study successfully determined the priority technical measures that need to be done to improve the quality of academic website IT Del.
2017
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Barry, Douglas K.
Abstrak :
Web Services, Service-Oriented Architectures, and Cloud Computing is a jargon-free, highly illustrated explanation of how to leverage the rapidly multiplying services available on the Internet. The future of business will depend on software agents, mobile devices, public and private clouds, big data, and other highly connected technology. IT professionals will need to evaluate and combine online services into service-oriented architectures (SOA), often depending on Web services and cloud computing. This can mean a fundamental shift away from custom software and towards a more nimble use of semantic vocabularies, middle-tier systems, adapters and other standardizing aspects. This book is a guide for the savvy manager who wants to capitalize on this technological revolution. It begins with a high-level example of how an average person might interact with a service-oriented architecture, and progresses to more detail, discussing technical forces driving adoption and how to manage technology, culture and personnel issues that can arise during adoption. An extensive reference section provides quick access to commonly used terms and concepts.
Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2013
e20480364
eBooks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4   >>