Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 205003 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Gina Sara Melati
"Analisis Situasi
1. Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak memiliki tanggung jawab untuk membantu mengembangkan UKM yang dimiliki perempuan.
2. Sektor UKM, yang menjadi aset dan investasi ekonomi bangsa Indonesia, didominasi oleh perempuan.
3. Hasil riset, para pelaku usaha merasa bahwa seminar dan motivational training penting diadakan, terutama diawal memulai usaha.
4. Hasil riset, perlu diadakan sebuah event yang dapat menunjukkan peran Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak dalam mengembangkan UKM yang dimiliki perempuan Indonesia.
Pernyataan Masalah
Sebagian besar UKM di Indonesia dijalankan oleh perempuan. UKM mengalami berbagai tantangan baik persaingan bisnis nasional dan internasional, oleh karena itu Kementerian Pemberdayaan Perempuan memiliki tanggung jawab untuk membantu mengembangkan UKM perempuan dengan memastikan semangat wirausaha tumbuh dan tetap ada di perempuan yang memiliki usaha UKM.
Solusi
1. Membuat special event berupa kegiatan seminar, motivational training, dan pameran hasil produksi UKM ”Srikandi Entrepreneurship” yang akan diselenggarakan selama tiga hari pada tanggal 25, 26, dan 27 April 2014.
2. Melakukan kontak dengan pihak media.
Tujuan Program
Meningkatkan dan mengasah semangat wirausaha para perempuan Indonesia, terutama perempuan yang bergerak di sektor Usaha Kecil dan Menengah serta yang akan memulai dan untuk mendapatkan publisitas dari media akan kegiatan yang diadakan Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak.
Khalayak Sasaran
Secara Geografis
• Perempuan yang memiliki Usaha Kecil dan Menengah di Indonesia
• Perempuan yang hendak memulai usaha di Indonesia
Secara Demografis
• Perempuan
• Memiliki Usaha
Pesan Kunci “Meningkatkan Semangat Wirausaha Perempuan Indonesia”
Jadwal Program
Jumat, 25 April 2014
Sabtu, 26 April 2014
Minggu, 27 April 2014
Tempat Pelaksanaan
1. Ruang Semeru, Jakarta International Expo, Kemayoran
2. Hall D2, Jakarta International Expo, Kemayoran
Kerangka Evaluasi
Tahap evaluasi dilakukan untuk menilai keberhasilan suatu kegiatan yang telah dijalankan dengan cara mengamati langsung.
Total Anggaran
1.054.485.000
Terbilang: Satu milyar lima puluh empat juta empat ratus delapan puluh lima ribu rupiah

Situation Analysis
1. Ministry of Women Empowerment and Children Protection is responsible to assist the small and medium business (UKM) owned by women.
2. The small and medium business (UKM) sector, which is now dominated by women, has become the nation’s asset and economic investment.
3. Research shows, that they who are in the business feel that a seminar and motivational training is important to held, especially while starting a business.
4. Research shows that the Ministry of Women Empowerment and Children Protection needs to hold an event that shows their role in assisting the small and medium business that are owned by women in Indonesia.
Problem Statement
Women run most small and medium businesses in Indonesia. These small and medium businesses face many challenges, such as competition among local business and even businesses from abroad. Therefore, it is important for the Ministry to help the women in the business by building and ensuring their entrepreneurship spirit alive.
Solution
1. To hold a special event, seminar, motivational training, and also bazaar “Srikandi Entrepreneurship” which will be held for three days, 25th-27th of April 2014.
2. Contacting the media.
Program’s Objective
To build and raise Indonesian women’s entrepreneurship spirit, especially those who run small and medium businesses and those who are starting to grow their business. And also to receive publicity from the media to spread the word on the activities that are held by the ministry.
Target
Geographically
• Women who has small and medium businesses in Indonesia
• Women who are about to start a business in Indonesia
Demographically
• Women
• Runs a Business
Key Message
“Raise the Entrepreneurship Spirit of the Women in Indonesia”
Program Schedule
Friday, April 25 2014
Saturday, April 26 2014
Sunday, April 27 2014
Venue
1. Semeru Room, Jakarta International Expo, Kemayoran
2. D2, Hall Jakarta International Expo, Kemayoran
Design of Outcome Evaluation
The evaluation step is done to measure the success of the program that has been done by observation.
Total Budget
1.054.485.000
In Words: One billion fifty four million four hundred and eighty five thousand rupiah.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
S54274
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Rizki Purwaningtiyas
"Citilink Garuda Indonesia merupakan salah satu maskapai penerbangan Low Cost Carrier yang ada di Indonesia. Namun bila dibandingkan dengan maskapai Low Cost Carrier nasional secara keseluruhan, Citilink masih jauh tertinggal. Hal ini karena kurangnya pengetahuan dan pemahaman masyarakat terhadap fasilitas dan layanan Citilink. Untuk mengatasi hal tersebut maka solusinya adalah dengan memberikan pengetahuan dan pemahaman masyarakat terhadap fasilitas dan layanan Citilink yang bertujuan untuk meningkatkan daya tarik Citilink di masyarakat serta untuk menyaingi kompetitor utamanya yaitu Lion Air yang semakin menguasai pasar penerbangan di Indonesia. Implementasi dilakukan dengan menggunakan elemen periklanan, public relation, dan pendukung lainnya. Serta melakukan pre-test, post-test, dan monitoring selama masa kampanye dengan total anggaran kampanye sekitar 26 miliar rupiah.

Citilink - Garuda Indonesia is one of Low Cost Carrier airlines in Indonesia. However, when compared with overall national LCC airline, Citilink - Garuda Indonesia is still far behind. This is due to a lack of knowledge and understanding of facilities and services of Citilink. To overcome this problem, the solution is to provide knowledge and understanding of facilities and services of which aims to increase public knowledge of the facilities and services Citilink - Garuda Indonesia. Implementation is done by using elements of advertising, public relations, and other support. Also pre-test, post-test, and monitoring during the campaign period with a total campaign budget about 26 billion rupiahs.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2011
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Karla M. Nashar
"Sektor properti di Indonesia semakin menunjukkan keberadaannya sebagai salah satu sektor yang terns tumbuh dan menjanjikan keuntungan bagi mereka yang terlibat di dalamnya. Salah satu sub-sektor properti yang paling dominan pertumbuhannya adalah mal dan trade center. Tingginya tingkat pertumbuhan ini telah menimbulkan tingkat persaingan di antara para pengelola pusat perbelanjaan tersebut.
Penelitian ini mencoba melihat fenomena event yang banyak diseleng-garakan oleh pusat-pusat perbelanjaan di Jakarta. Dengan menggunakan sudut pandang experiential marketing dari Bernt Schmitt, penulis mencoba menganalisis kaitan antara pengalaman yang dirasakan oleh seseorang yang menghadiri event tersebut dengan tingkat loyalitas yang dimilikinya setelah menyaksikannya.
Mengambil objek penelitian Jazzy Friday di Pasar Festival Jakarta, penelitian ini membatasi pokok permasalahan ke dalam 3 hal, yaitu (a) bagaimana event Jazzy Friday digunakan sebagai bagian dari strategi komunikasi pemasaran terpadu Pasar Festival; (b) bagaimana Holistic Experience dapat mempengaruhi loyalitas pengunjung event Jazzy Friday; dan (c) faktor-faktor SEMs mana yang paling mempengaruhi loyalitas pengunjung event Jazzy Friday. Sedangkan metodologi yang digunakan adalah eksplanatif supaya dapat menemukan alasan dari yang melatar¬belakangi fenomena tersebut.
Adapun kesimpulan umum dari penelitian ini bahwa sebagai salah satu media komunikasi dari Pasar Festival, Jazzy Friday belum digunakan secara optimal. Terdapat beberapa haI yang hams ditingkatkan demi menciptakan loyalitas yang tinggi dari para pengunjung. Salah satu hal yang paling mendasar adalah menyangkut konsep awal dari event itu sendiri yang merupakan landasan panting bagi keseluruhan program tersebut.

The property sector in Indonesia has shown its existence as one of the most constantly growing sectors and also promising benefit for those whose involve in this business. One of the most dominant sub sectors in property is mall and trade center. The high growth of this sub sector has caused the increasing level of competition among those shopping centers management.
This research tries to explore the phenomena of event which held by many shopping centers in Jakarta. Using the experiential marketing point of view from Bernt Schmitt. the writer wish to analyze the correlation between the experience customers achieved while attending the event, with the level of loyalty they have after attending the event.
With Jazzy Friday at Pasar Festival Jakarta as the research object, the main problem of this research is limited into three points, i.e: (a) how Jazzy Friday event is used as a part of integrated marketing communication strategy at Pasar Festival; (b) how the holistic experience could influence the loyalty level of Jazzy Friday's visitors; and (c) which of SEMs factors has the most influence to the loyalty level of Jazzy Friday's visitors. The descriptive explanative methodology is used in order to provide the specific description in detail about the real condition of the implementation of Jazzy Friday itself
The general conclusion of this research is that as one of communication medias in Pasar Festival, Jazzy Friday has not been used in its optimal capacity. There are many aspects that should be improved to create the high level of loyalty of their visitors. One of these basic aspects is the concept of the event itself, which is a very important foundation for the entire program."
Depok: Universitas Indonesia, 2005
T22368
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Cut Andina Damayanti
"Terjadi kompetisi ketat di industri Coffee Shop, di mana jenis produk dan kisaran harga yang dimiliki The Coffee Bean and Tea Leaf mirip dengan kompetitornya. Berdasarkan hal tersebut, penulis melakukan riset, apa alasan customer memilih suatu brand Coffee Shop. Hasil riset menyebutkan, kegiatan sales promotion yang aktif yang dapat menarik minat customer. The Coffee Bean and Tea Leaf harus melakukan usaha-usaha untuk selalu mengingatkan brand-nya kepada pasarnya, dengan tujuan akhir keputusan customer terus membeli produk The Coffee Bean and Tea Leaf sehingga swing customer berkurang. Untuk mencapainya, perlu dilakukan beberapa usaha promosi melalui Komunikasi Pemasaran Terpadu, dengan bentuk periklanan dan sales promotion, dengan Big Idea "The Coffee Bean and Tea Leaf, a cup of coffee with smile..". Adapun total anggaran kampanye 2013 sebesar Rp 899.948.324.

There is a tight competition in the Coffee Shop's industry, where The Coffee Bean and Tea Leaf's product type and price range are similar to its competitors. Based on it, the writer conducted a preliminary research, on customer's reasons to choose a brand of Coffee Shop. The results showed, that active sales promotion activities may attract customers interest. The Coffee Bean and Tea Leaf must do some efforts to keep reminding its brand to its market, with the ultimate goal to make customers continue purchasing The Coffee Bean and Tea Leaf's products, so the swing customer is reduced. To achieve it, some promotional efforts must be done through Integrated Marketing Communications, in form of advertising and sales promotion, with the Big Idea "The Coffee Bean and Tea Leaf, a cup of coffee with smile..". The total 2013 campaign budget is Rp 899,948,324."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Aditya Rakhmat
"ABSTRAK
Semakin banyaknya wisatawan asing yang datang ke Indonesia,
menjadikan bisnis di bidang pariwisata menjadi semakin besar. Saat ini wisata
alam merupakan salah satu pilihan bagi para wisatawan untuk menghabiskan
liburannya, seperti wisata pantai, gunung, hutan, bahkan bawah laut.di beberapa
lokasi terbaik yang ada di Indonesia. Indonesia Journey adalah salah satu operator
wisata yang melayani jasa perjalanan wisata alam seperti pendakian gunung,
ekspedisi lintas hutan, dan kunjungan ke suku pedalaman. Sehubungan dengan hal ini, saya menciptakan program komunikasi
terpadu untuk Indonesia Journey. Program komunikasi ini akan berlangsung
selama 12 bulan dari Juli 2012 hingga Juni 2013. Kegiatan yang akan dilakukan
meliputi pemasangan iklan di media cetak, pembuatan souvenir,
mengoptimalisasikan penggunaan website, dan media interaktif lainnya dengan
perkiraan budget sebesar 450 juta rupiah.

ABSTRACT
With the increasing the number of international tourist arriving in
Indonesia it gives the significant impact to the tourism industry. Nowadays,
nature-based tourismbecomes popular and it is one of the tourist destinations
choices such as private beach, hiking to the mountain, trekking to the jungle and
diving. Indonesia Journey can provide nature-based tourism packages for tourist. Therefore I create the integrated communication program for Indonesia
Journey for twelve months since 2012 until 2013. The activities that will be
donewith 450 million Rupiah budget allocation are advertising in printed media,
merchandising, launching website and other interactive media."
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Rohana Ceria
"Keberadaan LMK FKUI di pusat Jakarta berawal dari laboratorium untuk penelitian internal di FKUI saja, namun seiring dengan perkembangan waktu LMK FKUI memutuskan untuk mengembangkan laboratorium tersebut sebagai laboratorium pemeriksaan komersil. Namun untuk mendapatkan respon yang lebih baik lagi diperlukan peningkatan pengenalan produk (brand awareness) LMK FKUI secara lebih luas kepada konsumen maupun masyarakat umum. Awalnya LMK FKUI adalah untuk kebutuhan internal penelitian, namun sejak dibuka untuk umum masih dirasakan adanya permasalahan dalam meningkatkan brand awareness. Oleh karena itu dibutuhkan strategi pemasaran dengan menggunakan marketing communication tools seperti press release, brosur, souvenir, media edukasi, tur media dan Social Media Networking. Tujuannya adalah untuk meningkatkan brand awareness khalayak terhadap LMK FKUI serta menambah pengetahuan khalayak secara baik mengenai fungsi dan pelayanan LMK FKUI sebagai laboratorium pemeriksaan kesehatan.

The existence of LMK FKUI in center of Jakarta is begun from internal research laboratory in FKUI only, but recently LMI( FKUI decided to develop the laboratory as commercial check up laboratory In order to get a better response the improvement of brand awareness of LMK FKUI to the consumer and community is needed widely. From the beginner LMK FKUI as a laboratory for internal research but recently LMK FKUI decided to open for public services they have a problem to improve brand awareness That is why need some tools in marketing communication program as a strategy is and social media networking. And the goals is To improve brand and knowledge about LMK FKUI as a medical laboratory."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Dea Putra Marindra
"Program magang ini bertujuan untuk mempelajari bagaimana berlangsungnya proses pemasaran dari Unit Bisnis Pet Care Purina Pro Plan PT XYZ Indonesia, mulai dari perencanaan pemasaran hingga pengevaluasian pemasarannya, dimana konsep ini dinamakan dengan istilah Integrated Marketing Communication (IMC). Laporan magang ini secara berurutan membahas tentang peninjauan perencanaan pemasaran, analisis situasi program promosional, analisis proses komunikasi, penentuan anggaran, pengembangan, pengintegrasian dan pengimplementasian program IMC, serta pengawasan, pengevaluasian dan pengendalian program IMC. Sehingga, pembaca dapat memeroleh gambaran besar mengenai bagaimana proses yang terjadi pada Unit Bisnis Pet Care Purina Pro Plan PT XYZ Indonesia dalam melakukan dan mengelola aktivitas pemasaran yang terintegrasi.

The purpose of this internship program is to learn about how marketing process implemented by Pet Care Purina Pro Plan Business Unit, PT XYZ Indonesia, start from marketing planning to marketing program evaluation, which is this concept is called by Integrated Marketing Communication (IMC). This report discusses about review of marketing plan, analysis of promotional program situation, analysis of communication process, budget determination, develop, integrate and implement IMC program, and monitor, evaluate & control IMC program. Thus, readers can acquire the big picture of the process that happened in Purina Pro Plan Business Unit, PT XYZ Indonesia about how to do and manage the integrated marketing communication.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2016
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Gaby Maria M.
"ABSTRAK
Peneletian ini mengungkapkan hal-hal yang dibutuhkan dan digunakan dalam penerapan dunia digital dalam sebuah strategi komunikasi perusahaan. Peneliti akan meneliti strategi digital dari permen kopi Kapal Api. Yang cukup menarik dari permen kopi Kapal Api adalh cuku agresifnya mereka dalam mengimplementasikan strategi komunikasinya melalui dunia digital. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisa strategi dan implementasi strategi komunikasi dari merk permen kopi Kapal Api melalui dunia digital dalam menanamkan image perusahaan dan menjaga hubungan yang baik dengan konsumennya."
2012
T31792
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Shegi Caesario
"Starbucks merupakan pemimpin dunia dalam retail dengan specialty coffee dan cofee shops. Secara keseluruhan, hampir 35 juta konsumen mengunjungi Starbucks setiap minggunya di dunia. Begitu pula di Indonesia, Starbucks merupakan Top of Mind brand dan market leader brand coffee shop. Starbucks membuka toko pertama di Indonesia pada 17 Mei 2002 di Plaza Indonesia dengan lisensi dari PT Sari Coffee Indonesia. Akhir-akhir ini semakin banyak kompetitor coffee shop yang bermunculan sehingga memungkinkan pasar coffee shop yang sudah dimiliki Starbucks mampu terebut oleh kompetitor dan cenderung menjadi swing customer. Oleh karena itu, Starbucks akan melakukan kampanye untuk mampu mengatasi permasalahan tersebut. Kampanye ini bertujuan mempertahankan loyalitas pelanggan Starbucks. Kampanye akan berlangsung selama tahun 2013. Kampanye ini mengusung tema ?Taste of Inspiration?, yang berasosiasi dengan pola pikir memberikan penghargaan yang lebih kepada pelanggan setia Starbucks. Keseluruhan biaya kampanye Starbucks ini adalah Rp 4.426.168.500.

Starbucks is the world leader in the specialty coffee retail and cofee shops. Overall, almost 35 millions customers visit Starbucks every week in the world. Similarly in Indonesia, Starbucks is Top of Mind brand and market leader in coffee shops brand. Starbucks opens first store in Indonesia on May 17, 2002 at Plaza Indonesia under license of PT Sari Coffee Indonesia. Nowaday, there are so many coffee shops in Indonesia so that the market of coffee shop that Starbucks has, might be stolen by the competitors and they might be swing customer for coffee shop. Oleh karena itu, Starbucks akan melakukan kampanye untuk mampu mengatasi permasalahan tersebut. The campaign aims to maintain loyalty of Starbucks' customer. The campaign will take place during year 2013. This campaign carries the theme of "Taste of Inspiration", which is associated with the mindset of providing better appreciation to Starbucks' loyal customer. Starbucks overall campaign costs are Rp4.426.168.500."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2012
T-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Sena Putra Pratama
"Tugas Karya Akhir ini membahas tentang Perencanaan Strategi Komunikasi terpadu United Bike yang menekankan aspek rasional untuk meningkatkan interest konsumen dan menjadi top of mind. Dengan mengumpulkan data pasar yang ada maka diharapkan akan terkumpul berbagai dasar dan pertimbangan yang baik untuk menjalankan sebuah program perencanaan komunikasi pemasaran terpadu untuk United Bike. Di tengah gempuran produsen sepeda lain yang menawarkan harga kompetitif, ternyata United Bike memiliki keunggulan dalam segi kualitas untuk menunjang pemakaian alat transportasi dan pemuas kebutuhan secara fungsional.
Dengan mempertimbangkan karakteristik khalayak sasaran maka solusinya adalah dengan membuat activation melalui happening act untuk membangun hubungan rasional terhadap konsumen dengan biaya kampanye sebesar Rp.580,800,000 selama enam bulan kampanye. Demi kelancaran kampanye ini juga akan diawasi dan dievaluasi untuk melihat dampak dan efektivitas kampanye ini.

This final assignment was made to explain a plan about Integrated Marketing Communications Strategy of United Bike to emphasizes the rational aspects and strengthen the interest of consumers as top of mind product. By doing a good research analysis, expect to collect a variety of basic information and good judgment to develop an IMC strategy for United Bike. United Bike has a better quality for consumer to use functionally as a transportation device or satisfaction needs.
According to the characteristics of the target audience, then the solution is to make an activation with happening act, to build a rational bond between the United Bike and the customers at a cost of Rp.580,800,000 during the six months of the campaign. For the fluency when succeeding this, the campaign will also be monitored and evaluated to see the impact and effectiveness of this campaign.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2013
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>