Universitas Indonesia Library
The Crystal of Knowledge
 Collection Type : Artikel Jurnal
Title Indonesia gastronomy brand: Netnography on virtual culinary community
Call Number MK-Pdf
Main Entry-Personal Name
Added Entry-Personal Name
Keyword
Subject
Publisher
Year

ISBN/ISSNnonenone
Physical Descriptionnone
Serial Notes none
General Notesnone
Locationnone
Volume11 (19): 4585-4588, 2016
Electronic Access
Holding Institution Universitas Indonesia
Location Perpustakaan UI, Lantai 3
The other title(s) from: Irwansyah, author
Traditional Icon Culinary as Indonesia Gastro Brand (Artikel Jurnal)
Inisiasi merek Idonesia (Buku Teks)
User acceptance of tourism and hospitality mobile applications in Indonesia (Artikel Jurnal)
Penerimaan teknologi instant messaging dalam mendukung branding bisnis startup (Prosiding The Power of Communication Conference 2016 : Komunikasi digital, kreativitas dan interkonektivitas) (UI - Makalah dan Kertas Kerja)
Perspektif Triplehelix dalam nation brand Indonesia (Artikel Jurnal)
Indonesia gastronomy brand: Netnography on virtual culinary community (Artikel Jurnal)
Kepemimpinan ideal versi Komunitas Forum Online (Artikel Jurnal)
Efek iklan televisi program Keluarga Berencana (Artikel Jurnal)
Konflik perbatasan Indonesia-Malaysia dalam forum Komunitas Online dan perspektif masyarakat di wilayah perbatasan (Artikel Jurnal)
What do scientists say on climate change? A study of Indonesian newspapers / Irwansyah (Artikel Jurnal)
Internet dan Konvergensi (artikel dalam buku: komunikasi massa/ Billy K. Sarwono, dkk) (UI - Makalah dan Kertas Kerja)
Border issue: misperception between Indonesia and Malaysia (Artikel Jurnal)
Perjuangan Malayan Indians Congerss (MIC) dalam Federated of Malaya 1948-1967 = The Struggle Malayan Indians Congerss (MIC) in the Federated of Malaya 1948-1967 (UI - Skripsi (Open))
Pascakebenaran, riset dan tata kelola komunikasi (artikel koran Media Indonesia, Kamis, 6 Juli 2017) (UI - Makalah dan Kertas Kerja)
Kuasa pemerintah dalam ranah digital (artikel koran Media Indonesia, Rabu, 30 November 2016) (UI - Makalah dan Kertas Kerja)
 
  • Availability
  • Digital Files: 1
  • Review
  • Cover
  • Abstract
Call Number Barcode Number Availability
MK-Pdf TERSEDIA
Review:
No review available for this collection: 20440732
ABSTRAK
Indonesia adalah populer di keragaman kuliner dan makanan secara etnis dan tempat. Potensi kuliner dan makanan menjadi gastronomy brand telah diusulkan sebagai bagian dari representasi merek nasional. Gastronomy brand dapat menjadi bagian dari kehidupan vital, representasi sejarah, tradisi dan budaya universal dan emosional. Penelitian ini menggunakan analisis netnografi pada kuliner kelompok masyarakat dan pecinta makanan Indonesia virtual tertentu. Komunitas mem-posting gambar dan komentar teks atau deskripsi tentang item kuliner dan makanan di google + (kelompok GOOGLEPLUS). Studi ini menemukan bahwa tipe insider dari anggota komunitas yang diamati dapat memberikan ikatan yang kuat terhadap tipe lain dari anggota komunitas tentang makanan dari Indonesia. Postingan insider juga bisa mempengaruhi loyalitas anggota lain untuk melibatkan diri dalam diskusi produk gastronomi. Insider memberikan lebih banyak data dan fakta tentang produk makanan tradisional yang bisa menjadi bagian dari gastronomy brand dari Indonesia.


ABSTRACT
Indonesia is popular on diversity of culinary and food on ethnic and place basis. The potential of culinary and food become gastronomy brand has been proposed as a part of national brand representation. Gastronomy brand could be a part of vital life, history representation, tradition and culture universally and emotionally. This study used netnography analysis on specific virtual Indonesia culinary community and food lover group. The community posted pictures or images and text’s comments or descriptions about any culinary and food items on google + (googleplus group). This study found that insider type of observed community member could give strong ties to other types of community member about any food of Indonesia. The posting of insiders could also influence and affect other members’ loyalty to involve on discussion of gastronomy products. The insiders provide more data and facts about traditional food products that could become a part of gastronomy brand from Indonesia.
, || User : Universitas Indonesia Library || Best view with  Firefox