Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 3 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ayman Husni Kamal
"Rebranding adalah sebuah strategi marketing yang lumrah dilakukan oleh banyak perusahaan, terutama saat ada situasi dimana sebuah perusahaan diakuisisi oleh perusahaan lainya. Dalam situasi tersebut strategi rebranding menjadi sangat penting untuk diterapkan demi mendapatkan kepercayaan konsumen untuk terus menggunakan produk atau jasa yang ditawarkan. Dalam penelitian ini, dapat dilihat faktor-faktor yang dapat mempengaruhi tingkat kepercayaan konsumen dengan keinginan pembelian. Faktor yang mempengaruhi tingkat kepercayaan pada proses rebranding terlihat dari sikap skeptis dan resistensi terhadap perubahan yang membentuk brand attitude seseorang.
Dalam penelitian ini, hubungan yang ditimbulkan antara sikap skeptis dan resistensi dapat dibuktikan dan bersifat positif. Rasa keingintahuan menjadi faktor penting untuk mempengaruhi tingkat resistensi. Pada penelitian ini terlihat hubungan yang signifikan dan bersifat negatif antara rasa keingintahuan seseorang dengan resistensi yang dimiliki. Pada akhirnya, resistensi akan mempengaruhi sikap yang dimiliki oleh seorang konsumen pada saat rebranding terjadi. Dari sikap yang dimiliki oleh seseorang tersebut, terbentuk tingkat keinginan pembelian yang tinggi pada sebuah merek.

Rebranding is a common marketing strategy undertaken by many companies, especially when there is a situation where a company acquired by other companies such as merger and acquisition. In such a situation, it becomes very important for a rebranding strategy to be applied correctly in order to obtain the trust of consumers to continue to use the product or service being offered and develop a favorable attitude towards brand. In this study, there are factors that will affect the level of consumer trust and purchase intention. Factors that influence the level of trust will be shown and driven by skepticism and resistance to change that will shape a customers's brand attitude.
In this study, the relationship arising between skepticism and resistance can be proven positive. Curiosity becomes an important factor to influence the level of resistance. The study shows, there is a significant relationship between curiosity and resistance and the relationship is negative. It means the more curiosity shown by the customer, the less resistance he or she will have toward a brand that undergoes changes. In the end, resistance will affect the attitude towards brand when undergoes rebranding process. This attitude will proved center reason why a customer use the service in the website and generates transaction in the future.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Denia Ghaisani Awanis
"[ABSTRAK
Menganalisis tingkah laku negara anggota di dalam suatu institusi regional
merupakan salah satu fenomena yang sering dibahas dalam Ilmu Hubungan
Internasional. Inggris sebagai anggota resmi Uni Eropa yang memiliki sikap
skeptis yang tinggi terhadap integrasi Eropa atau yang sering disebut sebagai
Euroscepticism menjadi suatu fenomena yang unik di dalam kajian integrasi
regional. Literature Review ini diawali dengan pemaparan mengenai
perkembangan definisi Euroscepticism. Kemudian, perkembangan literatur
tentang Euroscepticism Inggris dapat diamati dari kecenderungan argumen para
penulisnya. Literatur tersebut dibagi menjadi tiga kelompok. Kelompok literatur
pertama membahas Euroscepticism dari sisi ekonomi. Kelompok literatur kedua
membahas Euroscepticism dari sisi politik yang menjadi mayoritas literatur yang
muncul apabila membicarakan tentang skeptisme terhadap integrasi Eropa.
Kelompok literatur terakhir menjelaskan Euroscepticism dari sudut pandang yang
belum banyak ditulis oleh para akademisi yaitu sisi sosial kultural. Dengan
kategorisasi demikian, literature review ini berupaya untuk menjabarkan
perkembangan literatur Euroscepticism yang terjadi di Inggris berdasarkan realitas
dan fenomena internasional. Hasil dari pemaparan literature review tentang
Euroscepticism Inggris ini menghasilkan suatu kesimpulan bahwa fenomena
Euroscepticism di Inggris merupakan sebuah fenomena yang multi level attitudinal. Yaitu sebuah fenomena yang menjangkau semua lapisan aktor.

ABSTRACT
Analyzing the behavior of member states within a regional institution is one of
phenomenon that often discussed in International Relations. England as an official
member of the European Union which has a high scepticism toward European
integration or which is often called as Euroscepticism became a unique
phenomenon in the studies of regional integration. This literature review begins
with an examination of the development of the definition of Euroscepticism,
Furthermore, the development of Euroscepticism in England literature can be
observed from the tendency of the authors arguments. The literature is divided
into three groups. The first group discusses Euroscepticism literature from an
economic issue. The second group discusses literature Euroscepticism of the
political side. Last literature explains Euroscepticism group from the viewpoint
that has not much written by writers or academics which is Euroscepticism
literature from socio-cultural side. With such categorization, this literature review
seeks to describe the development of literature Euroscepticism in England based
on realities and international phenomenon. The results from literature review
about this Euroscepticism ini England produce a conclusion which is the
phenomenon of Euroscepticism in England is a multi-level attitudinal phenomenon. That is a phenomenon that reaches all levels of actors., Analyzing the behavior of member states within a regional institution is one of
phenomenon that often discussed in International Relations. England as an official
member of the European Union which has a high scepticism toward European
integration or which is often called as Euroscepticism became a unique
phenomenon in the studies of regional integration. This literature review begins
with an examination of the development of the definition of Euroscepticism,
Furthermore, the development of Euroscepticism in England literature can be
observed from the tendency of the authors arguments. The literature is divided
into three groups. The first group discusses Euroscepticism literature from an
economic issue. The second group discusses literature Euroscepticism of the
political side. Last literature explains Euroscepticism group from the viewpoint
that has not much written by writers or academics which is Euroscepticism
literature from socio-cultural side. With such categorization, this literature review
seeks to describe the development of literature Euroscepticism in England based
on realities and international phenomenon. The results from literature review
about this Euroscepticism ini England produce a conclusion which is the
phenomenon of Euroscepticism in England is a multi-level attitudinal phenomenon. That is a phenomenon that reaches all levels of actors.]"
2015
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Ahmad Busra Ramadana
"Laporan magang ini mengevaluasi prosedur audit atas akun kas dan setara kas di PT MFG yang dilakukan oleh KAP KSS. Evaluasi bertujuan untuk menilai kesesuaian proses audit dengan konsep terkait dan standar audit yang berlaku serta asersi terkait. Prosedur audit yang dibahas meliputi konfirmasi bank, cash opname, dan pengisian kertas kerja. Hasil evaluasi menunjukkan bahwa prosedur audit atas akun kas dan setara kas yang dilakukan oleh KAP KSS secara keseluruhan telah memenuhi konsep dan standar audit yang berlaku. Selain itu, laporan magang ini juga membahas refleksi diri atas aktivitas magang yang dilakukan di KAP KSS. Hal yang menjadi bahan refleksi diri terdiri dari kemampuan berinteraksi dan berkomunikasi, kedisiplinan, penggunaan Microsoft Excel, manajemen waktu serta satu hal penting yaitu analytical thinking (berpikir analitis) dan sikap skeptis. Analytical thinking dan sikap skeptis merupakan kemampuan yang harus dimiliki oleh auditor untuk memperoleh bukti audit yang kuat sehingga menghasilkan suatu proses audit yang baik dan andal.

This internship report evaluates the audit procedures on cash and cash equivalent accounts at PT MFG conducted by KAP KSS. The evaluation aims to assess the suitability of the audit process with related concept and applicable auditing standards and related assertions. The audit procedures discussed include bank confirmation, cash-taking, and filling out work papers. The results of the evaluation indicate that the audit procedures on cash and cash equivalent accounts performed by KAP KSS as a whole have met the applicable audit theories and standards. In addition, this internship report also discusses self-reflection on internship activities carried out at KAP KSS. The material for self-reflection consists of the ability to interact and communicate, discipline, use of Microsoft Excel, time management and one important thing, namely analytical thinking and skepticism. Analytical thinking and skepticism are abilities that must be possessed by auditors to obtain strong audit evidence so as to produce a good and reliable audit process."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2025
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library