Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 5 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Haryanto
"Considerable research has found that group decision are either more or less risky as compared to previous decision made by individual group members. This study proposes and tests two conditions that may influence whether individual-group decisions become more or less risky: (1) the framing of decision alternatives, and (2) the level of occupation (responsibility) for a prior related decision. This quasi experiment uses 120 students as participant. The results suggest that both level framing and occupation affect the decision making of individual and group. If information stated in negative-framing level will affect group decision more risk as compared to individual decision, while positive-framing will affect group decision less risky as compared to individual decision. The impact of level of occupation on individual-group decision stated: (1) if both group and individual have occupation will affect group decision more risky as compared to individual decision, and (2) if both group and individual no occupation, the result not consistent with hypothesis that stated group decision less risky as compared to individual decision."
2006
MUIN-XXXV-6-Juni2006-32
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Suhardini
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pemaparan hasil survei pemanfaatan waktu produktif terhadap peningkatan pemanfaatan waktu produktif di Puskesmas Mungka Kabupaten Lima Puluh Kota. Jenis penelitian ini adalah kuasi eksperimen, dengan model kuasi eksperimen ulang non random, yang menggunakan tempat penelilian di Puskesmas Mungka sebagai puskesmas eksperimen, dan Puskesmas Taram sebagai puskesmas kontrol.
Penelitian ini berlangsung dari tanggal 17 Maret sampai 13 Mei 2008. Data diperoleh melalui pengamatan aktifitas petugas secara langsung sebanyak 1080 pengamatan, yang terbagi dari dua puskesmas, masing-masing puskesmas dilakukan dua kali survei (pre dan post). Informasi dari kepala puskesmas, bidan dan perawat dan staf puskesmas lainnya diperoleh melalui wawancara tidak terstruktur dan diskusi. Untuk melihat perubahan Iingkungan yang terjadi dilakukan observasi.
Hasil survei pemanfaatan waktu produktif diumpan balikan ke Puskesmas Mungka melalui forum pertemuan resmi sebagai bentuk intervensi dalam penelitian kepada Puskesmas Taram umpan balik disampaikan melalui laporan tertulis. Sekitar satu bulan kemudian dilakukan survei kembali untuk melihat pengaruh pemaparan Hasil penelitian pada survei pemanfaatan waktu produktif pertama di Puskesmas Mungka, diperoleh persentase pemanfaatan waktu produktif petups sebelum pemaparan 65,6% dimana, 24,l% diantaranya untuk kegiatan produktif Iangsung dan 4l,5% untuk kegiatan produktif tidak langsung. Sedangkan waktu kerja produktif pada survei akhir 69,3%, dimana 26,7% diantaranya untuk kegiatan produktif langsung dan 42,6% untnk kegiatan produktif tidak langsung. Pemanfaatan waktu produktif ini masih rendah bila dibandingkan dengan pendapat Ilyas dimana waktu produktif optimum berkisar 80%.
Hasil lainnya, memmjukan bahwa secara deskriptif terjadi peningkatan pemanfaatan waktu produktif di Puskesmas Mungka setelah pemaparan dengan selisih sebesar 3,7%, namun dari analisis statistik perbedaan tersebut tidak bermakna dengan p=0,409. Disamping itu untuk proporsi pemanfaatan waktu produktif pada survei akhir antam Puskemas Mungka dan Puskesmas Taram dari hasil peneltian terdapat perbedaan yang bermakna dengan p=0,0005 dan OR= 3,54 (CI: 2,48-5,05 ). Dari hasil pcnelitian ini disarankan kepada pihak dinas kesehatan dan manajemen puskesmas untuk mengadakan pemantauan waktu produktif petugas puskesmas secara berkesinambungan dan memaparkan hasil pemanlauan tersebut agar terjadi perubahan kearah perbaikan.

This research was aimed to explore the eifect of productive time utilization survey result exposure on the increase of productive time utilization in Mungka Health Centre Lima Puluh Kota District. This quasi experiment research was non random repeated quasi experiment model, conducted in Mungka Centre as experiment health centre and Taram Health Centre as control.
The research was conducted from March 17th to May, 13 th 2008. Data collected were 1080 observation by directly observing health provider activities in two health centre, two survey respectively (pre and post). Information was obtained from unstructured interview and discussion with head of health centre, midwife, nurse and other health centre stafi Observation was perfomied to see the environment change.
The intervention ofthe research was giving the feedback ofthe result of the survey to Mungka Health Centre through formal meeting forum, and to Taram Health Centre through written report. The next survey was conducted again next month later to see the effect of the exposure. Data was analize statistically by using computer. The first survey in Mungka Health Centre showed that the percentage of health provider productive time utilization before the exposure was 65,6%, consisted of 24,l% for direct productive activities and 4l,5% for indirect productive activities.
On the second survey, the precentage of productive work hours was 69,3%, consisted of 26,7% for direct productive activities and 42,6% for indirect productive activities. This productive time utilization is still lower compared to [lyas opinion who suggests optimtun productive time is about 80%. In addition, the result showed that there is an increase in productive time utilization in Mungka Health Centre after the exposure, where the diffrence is about 3,7%, but the difference was not Statistically Significant (p=0,409). On the second survey, there is a significant diiferenee in productive time utilization proportion between Mungka and Taram Health Centre (p=0,0005 OR=3,54; CI:2,48-5,05). It is recommended for health centre management to perform continous monitoring of health centre personel productive time utilization and to expose the result for better change.
"
Depok: Fakultas Kesehatan Masyarakat Universitas Indonesia, 2008
T33997
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Fikri Aulia Ardi
"

Humor incongruity resolution (IR) adalah jenis humor yang berfokus pada ketidaksesuaian antara ekspektasi dengan kenyataan. Penelitian quasi experimental ini menggunakan iklan dengan humor IR untuk memprediksi sikap terhadap iklan. Sebanyak 225 partisipan dibagi menjadi dua kelompok (humor IR dan netral), berpartisipasi dalam penelitian daring. Data dikumpulkan dengan menggunakan metode convenience sampling. Attitude toward the ad scale dan iklan yang dimanipulasi dengan manipulasi humor IR digunakan untuk mengukur sikap terhadap iklan. Data dianalisis menggunakan independent sample t-test, dan menunjukkan ada perbedaan yang signifikan sikap terhadap iklan antara partisipan yang diberi iklan dengan humor IR dibandingkan iklan netral. Dengan demikian, dapat disimpulkan bahwa humor IR terbukti mampu meningkatkan sikap terhadap iklan.


Humor incongruity resolution (IR) is a humor type that focuses on the discrepancies between expectations and reality. This quasi-experimental research used advertisements with humor IR to predict the attitude towards the ads. A total of 225 participants, divided into two groups (humor IR & neutral), participated in online research. Data were collected using a convenience sampling method. An attitude towards the ads scale and manipulated advertisements were used to measure attitudes toward advertising with IR humor manipulation. Data were analysed using an independent sample t-test, and showed that there was a significant differences on attitudes towards the ads between an advertisement that used humor IR than a neutral ad. It can be concluded that IR humor is able to improve an attitude towards the ads.

"
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2019
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Arifianka Rahmafebrizsa Buhron
"Kehadiran internet memunculkan fenomena electronic Word-of-Mouth yang menggeser kekuasaan untuk memulai pembicaraan terkait sebuah produk atau jasa dari pemasar ke konsumen. Penelitian ini menganalisis hubungan antara electronic Word-of-Mouth yang ditinjau dari dimensi kualitas, kuantitas, dan keahlian pengirim terhadap purchase intention dalam konteks layanan digital banking Jenius. Penelitian ini juga turut menganalisis peran moderasi brand image dan product involvement di antara electronic Word-of-Mouth dan purchase intention tersebut.
Penelitian kuantitatif ini menggunakan metode quasi-experiment yang dilakukan secara online. Pengujian dilakukan dengan uji ANOVA dan analisis regresi linier sederhana serta berganda yang menemukan hasil bahwa terdapat pengaruh yang signifikan antara electronic Word-of-Mouth yang dimoderasi oleh brand image dan product involvement terhadap purchase intention layanan digital banking Jenius.

The emergence of internet creates the electronic Word-of-Mouth phenomenon which shifts the power to start a conversation about a product or service from marketers to consumers. This research analyzes the relationship between electronic Word-of-Mouth in terms of the dimensions of quality, quantity, and senders expertise towards purchase intention in the context of digital banking services Jenius. This research also analyzes the moderating roles of brand image and product involvement between electronic Word-of-Mouth and purchase intention.
This quantitative research uses an online quasi-experiment method. This research is conducted by using ANOVA test, single and multiple linear regression analysis techniques which discover findings that there is a significant effect between electronic Word-of-Mouth that is moderated by brand image and product involvement towards purchase intention of digital banking service Jenius.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Elga Theresia
"Skripsi ini merupakan studi eksperimen untuk menguji pengaruh Corporate Social Responsibility CSR sebagai faktor yang membuat calon pegawai atau karyawan tertarik kepada suatu perusahaan dan berniat untuk melamar kerja kepada perusahaan tersebut. Konsep yang digunakan untuk menjelaskan hubungan antara CSR dan ketertarikan serta niat melamar kerja kepada perusahaan adalah Person-Organization fit P-O fit . P-O fit dalam penelitian ini adalah persepsi adanya kecocokan antara nilai etika yang dipegang oleh seseorang dengan perusahaan ethical fit . Penelitian dilakukan secara quasi eksperimen terhadap 4 kelompok mahasiswa tingkat akhir, masing-masing kelompok terdiri dari 29 partisipan. Partisipan diminta untuk membayangkan mereka sedang mencari pekerjaan. Setiap grup mendapat satu jenis artikel tentang sebuah perusahaan dengan kombinasi tingkat baik atau buruk CSR dan Corporate Ability CA yang berbeda dari kelompok lainnya. Hasil penelitian memperlihatkan manfaat menerapkan dan mengkomunikasikan CSR yang baik. CSR yang baik membentuk persepsi adanya kesesuaian nilai etika antara calon pegawai dengan perusahaan. CSR yang baik juga meningkatkan daya tarik organisasi bagi calon pegawai, mereka lebih cenderung untuk berniat melamar kerja pada perusahaan yang memiliki CSR baik.

This thesis is an experimental study to examine the effect of Corporate Social Responsibility CSR as a factor which affects perceived attraction by prospective employees and intent to apply for a job at a company. The concept used to explain the relations between CSR, organizational attractiveness and intent to apply is Person Organization fit P O fit . P O fit in this research referred to perceived ethical fit. Quasi experimental research was conducted on four groups of final year students. Each group consisted of 29 participants. Participants were asked to imagine that they were looking for a job. Every group received one particular type of article about a company with combination of CSR and Corporate Ability CA levels good or bad . The findings of this research confirm the advantage of implementing and communicating good CSR. CSR influences public relation students prospective public relations practitioners perceived ethical fit. CSR also has significant influence on a company's attractiveness. Therefore, future employees are more likely to have an intention to apply to a company which has good CSR.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2018
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library