Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 4 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ngusman Abdul Manaf
Abstrak :
This study discusses the relationship between indirect speech act and politeness in directive speech act. To get the data, questioners with personal indormastion of respondents and nine directive speech acts which must be assessed by these Indonesian speakers in Jakarta are employed. The analysis shows that there is a positive correlation between the indiirectness of a dierctive speech act and the degree of politeness. The more indirect a directive speech act, the more polite it is. Neverthless, the correlation is not absolute. There are other parameters that determine the degree of politeness such as intonation, choice of words, and cultural values of the speakers.
University of Indonesia, Faculty of Humanities, 2002
pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Siti Fatimah Ningrum
Abstrak :
ABSTRAK
Penelitian ini menggambarkan persepsi wisatawan asal Jerman yang tercermin dalam blog mereka tentang pariwisata Sumatera Utara sesuai dengan pengalaman perjalanan wisata, khususnya di kota Medan, Danau Toba dan Bukit Lawang. Pilihan kata pada tulisan di blog merupakan gambaran sikap penulis sebagai wisatawan mancanegara yang memiliki latar belakang budaya berbeda dalam memandang perjumpaan antarbudaya Jerman dan Indonesia, khususnya yang terkait dengan unsur alam dan lingkungan, unsur akomodasi, transportasi dan prasarana pariwisata, serta unsur sosial budaya (termasuk di dalamnya kuliner, bahasa, seni, agama, adat istiadat dan nilai-nilai yang berlaku dan interaksi sosial dengan masyarakat setempat). Foto dan video dalam blog juga berperan mendukung unsur verbal dan merupakan kesatuan untuk menyampaikan pesan secara utuh.
ABSTRACT
This study describes the perspective of German tourists as depicted in the blogs about North Sumatra Tourism as experienced during their visits, especially in Medan, Lake Toba, and Bukit Lawang. The word choice the Authors’ attitude as foreign tourists who have different cultural backgrounds in viewing the intercultural encounter between German and Indonesian, specifically in relation to the elements of nature and environment, accomodations, transportation and infrastructure,as well as the socio-cultural elements such as culinary, art, religion, tradition and local values and the social interaction with the local community. Photos and videos in the blogs support verbal elements to deliver the messages
2014
S53193
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Reny Kurnia Sari
Abstrak :
Strategi pemasaran yang tepat dapat menjamin keberhasilan penjualan suatu produk atau layanan. Produsen menggunakan iklan untuk memperkenalkan dan mempromosikan produk atau layanannya sebagai strategi pemasaran. Dalam iklan pariwisata online, pembuat iklan harus mampu menggambarkan layanan wisata secara tepat untuk menarik minat pembaca terhadap layanan yang ditawarkan. Pembuat iklan menggunakan kosakata tertentu untuk memberi citra positif terhadap layanan kepada pembaca melalui teks dan gambar yang terdapat dalam iklan. Pilihan kata ini digunakan berdasarkan fungsi teks bahasa dan konsep makna bahasa.
The success of a selling product or a service depends on the right marketing strategy. Commercials are being used by producers as marketing stretegies for introducing or promoting a product or service. The makers of an online tourism commercial must have the ability to describe the tour services as good as possible to attract the reader?s interest. Specific words are being used through the texts and pictures in the commercial to create a positive image of the service towards the reader. This choice of words is based on text function of the language and the concept of language meaning.
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2012
S1334
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library