Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 8 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ayubi Wirara
Abstrak :
ABSTRAK
Sejak diberlakukannya UU Nomor 11 Tahun 2008 tentang ITE, dokumen atau informasi elektronik telah menjadi alat bukti hukum yang sah di Indonesia. Hal ini membuat beberapa tindak kejahatan dipecahkan dengan menggunakan bukti berupa informasi elektronik termasuk salah satu diantaranya adalah aplikasi WhatsApp yang saat ini menjadi sarana utama dalam pertukaran pesan dan informasi di Indonesia. Data percakapan WhatsApp yang sangat banyak menjadi kendala bagi seorang analis forensik dalam melakukan analisis. Pada penelitian ini dilakukan analisis forensik terhadap aplikasi WhatsApp dengan menggunakan alur proses pada NIST 800-101 yang merupakan panduan dalam melakukan penanganan mobile forensik. Target dari penelitian ini adalah perangkat smarphone berbasis android dan iOS sehingga dapat dihasilkan sebuah dokumen profile artefak aplikasi WhatsApp dari kedua platform yang dapat membantu dalam proses analisis.
ABSTRACT
Since released UU No 11 2008 about ITE, document or information electronic have become legal evidence in Indonesia. This has caused several crimes being solved by using information electronic as evidence including one of them WhatsApp application which is currently the primary medium for exchanging messages and information in Indonesia. Data of WhatsApp conversation is very much an obstacle for a forensic analyst in conducting analysis. In this research about analysis forensic for WhatsApp application using flow process on NIST 800-101 which is a guide in handling mobile forensics. The target of this research is smartphone device base Android and iOS so that resulted a profile document of WhatsApp artifact form both platforms that can assist in the analysis process.
2020
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Alani, Mohammed M.
Abstrak :
This work provides a guide to the configuration of Cisco routers, from tasks for beginners to advanced operations. A collection of detailed "how-to" instructions are presented, which will be of use to all professionals and students who engage with Cisco routers in the field or in the lab. The guide starts with the simple step-by-step task of connecting the router and performing basic configuration, before building up to complex and sensitive operations such as router IOS upgrade and Site-to-Site VPNs.
London: Springer, 2012
e20408176
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Abdurohman
Abstrak :
Dalam laporan skripsi ini penulis akan memaparkan proses dan hasil pengembangan aplikasi indoor positioning system IPS berbasis iOS dengan menggunakan teknologi Small Cell sebagai alat pendeteksi lokasi objek di dalam gedung. Dan secara spesifik pengembangan ini akan menggunakan bandara sebagai skenarionya, dikarenakan kebutuhan akan IPS sangat tinggi di area ini serta banyak layanan tambahan yang dapat diimplementasikan sebagai komplementer seperti navigasi, jadwal penerbangan, pusat informasi, media komunikasi, dan sistem pengawasan. Secara spesifik dalam pengembangan ini akan dilakukan pengujian atau simulasi untuk mengukur kinerja dan kecepatan komunikasi realtime yang didukung oleh Socket.IO serta pengujian 3D graphic rendering oleh SceneKit.
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2017
S67937
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Alvito Ikramu Walidain
Abstrak :
Penelitian ini bertujuan untuk mendeteksi dan menganalisis malware pada aplikasi berbasis Android Application Package (APK) dan iOS Appstore Package (IPA) menggunakan MobSF. Penelitian ini mengadopsi metode hybrid, yang meng- gabungkan pendekatan statik dan dinamik, guna memberikan pandangan yang lebih menyeluruh tentang aspek keamanan aplikasi mobile. Pada pendekatan statik, MobSF menganalisis file aplikasi tanpa mengeksekusinya sehingga dapat mende- teksi potensi malware melalui pemeriksaan source code dan struktur file. Seba- liknya, pendekatan dinamik melibatkan eksekusi aplikasi di emulator untuk me- mantau perilaku runtime-nya, memungkinkan deteksi ancaman yang hanya muncul saat aplikasi dijalankan. Penelitian ini melibatkan pengujian terhadap berbagai je- nis aplikasi yang diunduh di luar platform resmi penyedia aplikasi, seperti Google Play Store dan AppStore, dengan fokus pada akurasi MobSF dalam mendeteksi malware. Penelitian ini menggunakan sampel file APK dan IPA dengan penya- maran yang digunakan oleh malware untuk mengelabui sistem deteksi keamanan. Hasil analisis akan dievaluasi untuk mengukur keberhasilan MobSF dalam mende- teksi dan mengidentifikasi malware. Hasil penelitian menunjukkan bahwa MobSF mendeteksi adanya 15.38% false positive pada sampel APK dan 100% false positive pada sampel IPA. Hasil ini mengindikasikan bahwa MobSF mampu mendeteksi be- berapa ancaman, tetapi juga menghasilkan sejumlah false positive yang perlu diper- hatikan. Hasil penelitian ini dapat menjadi dasar untuk pengembangan dan per- baikan tool analisis malware yang lebih efektif dalam menghadapi ancaman yang terus berkembang di ekosistem perangkat mobile. ......This research aims to detect and analyze malware in Android Application Package (APK) and iOS Appstore Package (iOS Appstore Package) using MobSF. This research adopts a hybrid method, which combining static and dynamic approaches, to provide a more comprehensive view of the security aspects of mo- bile applications. In the static approach, MobSF analyzes application files without executing them so that it can de- detect potential malware through examining the source code and file structure. In contrast, the dynamic approach involves executing the application on an emulator to monitor its runtime behavior, enabling the detec- tion of threats that only emerge when the application is executed. This research involved testing different types of apps downloaded outside of official app provider platforms, such as the Google Play Store and AppStore, with a focus on MobSF’s accuracy in detecting malware. The research utilized samples of APK and IPA files with the disguises used by malware to trick security detection systems. The re- sults analysis will be evaluated to measure the success of MobSF in detecting and identifying malware. The analysis results show that MobSF detected 15.38% false positives in APK samples and 100% false positives in IPA samples. These findings indicate that while MobSF can detect some threats, it also produces a number of false positives that need to be addressed. This research is expected to provide in- sight into about MobSF’s reliability in detecting and analyzing APK- and IPA-based malware attacks, as well as providing further understanding of the advantages and disadvantages of static and dynamic approaches in security analysis. The results of this research can serve as a basis for the development and improvement of malware analysis tools that are more effective in dealing with evolving threats in the mobile device ecosystem.
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dewarangga Priutama
Abstrak :
Penelitian ini bertujuan untuk menguji bagaimanakah enam Prinsip Persuasi yang terdiri dari Reciprocity, Social Proof, Liking, Authority, Commitment and Consistency, dan Scarcity yang diterapkan pada iTunes dan App Store dapat mendorong terjadinya pembelian musik dan aplikasi pada pengguna Smartphone berbasis iOS di Indonesia. Data yang digunakan pada penelitian ini adalah data primer yang didapat dari kuesioner, sedangkan data sekunder diperoleh dari buku teks, internet dan jurnal. Dari hasil analisis yang diuji didapat Scarcity dan Authority berpengaruh positif dan paling mempengaruhi pembelian. Sedangkan Reciprocity, Social Proof, Liking, Authority juga berpengaruh positif terhadap pembelian tetapi tidak setinggi dua bauran komunikasi lainnya. Hal ini berarti pembelian pada pengguna smartphone berbasis iOS lebih dipengaruhi oleh Scarcity dan Authority. ......This study aims to examine how Six Principles of Persuasion consisting of Reciprocity, Social Proof, Liking, Authority, Commitment and Consistency, and Scarcity can lead to purchases on iOS-based smartphone users in Indonesia. The data used in this study is primary data obtained from questionnaires, while secondary data obtained from textbooks, internet and journal. From the results of the analysis are obtained Scarcity and Authority tested positive effect and the influence of purchase. While reciprocity, Social Proof, Liking, Authority also has a positive effect on the purchase but not as high as the other two communications mix. This means purchases on iOS-based smartphone users are more affected by Scarcity and Authority.
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
T41825
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Zidan Ramadhan
Abstrak :
Media dua dimensi merupakan media konvensional yang marak digunakan secara umum. Namun begitu, media dua dimensi yang dalam hal ini berbentuk fisik, secara pelan mulai ditinggalkan dengan masifnya digitalisasi. Hal tersebut disayangkan karena banyak sumber ilmu dan informasi yang bisa saja hanya berada pada media dua dimensi. Untuk bisa membuat penggunaan media dua dimensi menjadi lebih menarik, teknologi augmented reality bisa menjadi jawaban. Dalam hal ini dikembangkan aplikasi iOS bernama readAR dengan penerapan teknologi visual inertial odometry menggunakan ARKit yang dapat melakukan pendeteksian gambar dan analisis visual dalam melakukan penempatan objek untuk bisa menghadirkan interaksi yang diinginkan pada teknologi augmented reality. Pada readAR dapat dihadirkan interaksi dalam bentuk objek tiga dimensi menggunakan SceneKit serta video menggunakan SpriteKit. Berdasarkan hasil analisis perhitungan, didapatkan nilai interaksi pada media koran untuk objek tiga dimensi memakan nilai senilai 1.45 lebih lama  dibandingkan video pada media koran dan 2.7 kali pada media majalah. Dari pengujian performa terhadap CPU, didapatkan kesimpulan interaksi video menggunakan CPU lebih besar dengan selisih 3% pada media koran dan 5.1% pada media majalah. Hal yang sama juga terjadi pada pengujian memory, dengan selisih 23.01 MB untuk media koran dan 21.17 MB untuk media majalah. ......Two-dimensional media is a conventional medium that is widely used in general. However, two-dimensional media, which in this case is in physical form, is slowly being abandoned due to massive digitization. This is unfortunate because there are many sources of knowledge and information that can only exist in two-dimensional media. To make the use of two-dimensional media more interesting, augmented reality technology can be the answer. In this case, an iOS application called readAR was developed with the application of visual inertial odometry technology using ARKit, which can perform image detection and visual analysis to place objects and provide the desired interaction with augmented reality technology. In readAR, interactions can be presented in the form of three-dimensional objects using SceneKit and videos using SpriteKit. Based on the results of the calculation analysis, it was found that the interaction value for three-dimensional objects on newspaper media takes 1.45 times longer than videos on newspaper media and 2.7 times longer for magazine media. Testing the performance of the CPU showed that video interaction uses a larger CPU, with a difference of 3% for newspapers and 5.1% for magazines. The same trend was observed in the memory test, with a difference of 23.01 MB for newspapers and 21.17 MB for magazines.
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Grimes, Shawn
Abstrak :
iOS 5 recipes : a problem-solution approach is your guide to developing solutions on iPad, iPhone, and other iOS 5 devices and platforms. This book provides in-depth code samples and discussions for scenarios that developers face every day. You'll find numerous examples of real-world cases that will enable you to build fully functional applications quickly and efficiently. The recipes included in this book are wide in scope, and have been geared toward the professional developer. You'll find clear and concise code samples accompanying each recipe, and will be presented with cutting-edge solutions that bring forth the best that the iOS 5 SDK has to offer. The recipes include, working with Interface Builder in the latest version of Xcode, building applications that incorporate animation and multimedia, building location-aware apps, and understanding best practices for application design and development.
New York: Springer, 2012
e20425452
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Kelley, Jeff
Abstrak :
The cocoa touch frameworks and APIs are powerful tools for creating native iOS apps, and they're free with Xcode, Apple's development environment. Learn cocoa touch for iOS shows you how to use frameworks like MapKit, twitter, and medipPlayer. You'll also learn about hardware APIs so you can get the most out of your accelerometer, camera, and more. You'll even learn about more advanced features like grand central dispatch, a home inventory management system, alive-updating twitter client, and a photo browser with an animated slideshow.
New York: Springer, 2012
e20425453
eBooks  Universitas Indonesia Library