Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 6 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Smith, Richard H.
Abstrak :
Competition for resources, recognition, and outcomes is a fact of life in organizational life. When one falls short in comparison to colleagues or subordinates, feelings of envy may arise. Envy is ubiquitous and painful fueled by inferiority, hostility, and resentment. At the same time envy is also a socially adaptive emotion signaling competitive disadvantages that must be dealt with. How people cope with envy at work continues to be a debated topic. Will they level up with their envied counterpart through self-improvement behaviors? Or will they level down through sabotage and undermining their peers and subordinates? The contributors to this volume, culled from many countries and an extraordinary range of disciplines, provide key insights into these and other question about workplace envy. Perspectives range from experimental social psychologists offering insights from lab studies to psychoanalytical oriented scholars with their emphasis on unconscious processes. Organizational psychologists also weigh in and describe ground-breaking findings from disparate work settings. Cross-cultural psychologists reveal the wide variety of ways that envy can emerge as a function of culture, ranging from the Japanese school system, to complex social systems of Java, and the fascinating structure of the Israeli kibbutzim. Also included are contemporary work by behavioral economists and organizational consultants, as well as an eclectic group of chapters focused on romantic relationships, leadership, and justice. This volume should also help scholars and practitioners understand the factors that help individuals and organizations overcome envy, indeed transform envy into something positive, thereby promoting workplace well-being.
Oxford: Oxford University Press, 2016
e20470504
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Kemala Maharani Fabrian
Abstrak :
ABSTRAK Envy Me merupakan merek aksesoris fesyen mewah yang mengangkat warisan budaya Indonesia sebagai salah satu keunggulannya, yaitu batik yang telah dikembangkan. Keunikan produk-produk Envy Me juga terletak pada desain unik serta penggunaan teknik laser untuk menciptakan motif batik pada produk. Dengan melahirkan produk-produk handmade berkualitas tinggi dengan harga premium, Envy Me ditujukan bagi target khalayak yang niche. Meski memiliki batik yang sangat terkenal sebagai daya tarik, Envy Me memiliki kekurangan-kekurangan. Sudah empat tahun Envy Me berdiri namun namanya masih kurang terdengar karena ketatnya persaingan dan positioning yang tidak jelas di pasar. Hal tersebut berakibat pada citra Envy Me yang tidak kuat. Envy Me juga memiliki tenaga kerja yang terbatas. Dalam upaya menjawab permasalahan tersebut, maka strategi yang ditawarkan adalah melalui program Marketing Public Relations (MPR), yang mencakupi empat kegiatan utama yang terdiri dari pembuatan tim MPR Envy Me, endorsement oleh blogger fesyen dan tokoh publik, pembuatan website dan penggunaan media sosial yang optimal, serta mengadakan special events. Yang berusaha didorong melalui program ini MPR ini adalah word-of-mouth, baik di dunia online maupun offline.
ABSTRACT Envy Me is a luxurious fashion accesory brand that promotes Indonesia?s cultural heritage, batik, by using redefined batik prints. The excellence of Envy Me?s products are found in the unique designs as well as the use of laser to engrave the redefined batik print on its products. By generating handmade high quality products with a premium price, Envy Me is meant for a niche target audience. Inspite of having the infamous batik as its appeal, Envy Me has some flaws. It has been four years since Envy Me was found, but it is not well known as a brand due to the high competition in the market and the unclear positioning bore by Envy Me. These affect the brand image of Envy Me not the way Ari wants it to be perceived. Envy Me also has a limited human resources to do all the work. In order to answer the problems, the strategy offered is to execute a Marketing Public Relations (MPR) program, which has four main activities consisting of establishing Envy Me?s MPR team, endorsement by fashion bloggers and public figure, creating a website and optimizing the use of social media sosial, as well as holding speacial events. Through this MPR program, Envy Me aims in pushing the online and offline word-of-mouth.
2015
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Arfianto
Abstrak :
ABSTRAK
Kenaikan konsumsi dari barang-barang Veblen untuk semua gender memiliki beberapa limitasi dalam segi penelitian. Studi ini akan mengisi pertanyaan dibalik kenaikan trend tersebut dengan fokus pada rasa iri dalam masyarakat terhadap status sebagai pengaruh utamanya. Dan juga, sebagaimana konsumsi tersebut berlawanan antara budaya Belanda dan Indonesia. Pengumpulan data telah diambil dari peninjauan melalui kuesioner online kepada responden-responden muda. Meskipun hubungan positif dari rasa iri terhadap barang-brang Veblen dapat ditemukan, studi ini menunjukan bahwa status dan budaya tidak membentuk perbedaan antara konsumsi barang-barang Veblen dari bagian dunia barat ke timur.
ABSTRACT
The upsurge of unisex Veblen Goods consumption has some limitations in the research area. This study aims to fill the questions behind this incrementing trend by focusing on envy towards status in society inasmuch as the influencer. Also, whether this consumption contradicts across the Dutch and Indonesian cultures. The data collection used an online survey questionnaire for young respondents. Notwithstanding of positive relationships result in envy towards the purchase of Veblen goods, this study shows how both status and cultures do not much construct the diversity of Veblen goods consumption from the Western to the Eastern part of the world.
2016
S63111
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Hanifah Mutia
Abstrak :
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Hubungan Social Comparison, Self Presentation, Constraints, Travel Envy Terhadap Intention To Visit Destination. Pengumpulan data dilakukan dengan kuesioner disebarkan menggunakan teknik snowball sampling dengan menggunakan googleforms. Kuesioner dibuat secara online pada link berikut: http://bit.ly/risettravelenvy Kemudian tautan kuesioner ini disebarkan melalui berbagai aplikasi instant messaging seperti LINE, WhatsApp, dan Instagram Message. Total kuesioner yang tersebar dan terkumpul adalah sejumlah 229 dengan jumlah responden yang lolos dalam kualifikasi sejumlah 229 responden. Sampel penelitian yang telah terkumpul sebanyak 229 tersebut merupakan representatif dari pengguna Social Network Site Instagram terdiri dari jenis kelamin pria sebanyak 103 (44,7%) dan wanita sebanyak 126 (55,3%). Metode statistik menggunakan Structural Equation Model dengan software AMOS 24.0. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa seluruh hipotesis diterima dan berpengaruh signifikan, hal ini sejalan dengan penelitian sebelumnya yang dilakukan oleh Nick Hajli, Yichuan Wang, Mina Tajvidi (2018). ......This study aims to determine the relationship of Social Comparison, Self Presentation, Constraints, Travel Envy to Intention to Visit Destination. Data collection was done by questionnaire distributed using the snowball sampling technique using googleforms. The questionnaire was made online at the following link: http://bit.ly/risettravelenvy Then the link to this questionnaire was disseminated through various instant messaging applications such as LINE, WhatsApp, and Instagram Message. Total questionnaires spread and collected were 229 with the number of respondents who passed the qualifications of 229 respondents. 229 research samples that have been collected are representative of Instagram Social Network Site users consisting of 103 (44.7%) male and 126 (55.3%) women. The statistical method uses the Structural Equation Model with AMOS 24.0 software. The results of this study indicate that all hypotheses are accepted and have a significant effect, this is in line with previous research conducted by Nick Hajli, Yichuan Wang, Mina Tajvidi (2018).
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Arfianto
Abstrak :
Kenaikan konsumsi dari barang-barang Veblen untuk semua gender memiliki beberapa limitasi dalam segi penelitian. Studi ini akan mengisi pertanyaan dibalik kenaikan trend tersebut dengan fokus pada rasa iri dalam masyarakat terhadap status sebagai pengaruh utamanya. Dan juga, sebagaimana konsumsi tersebut berlawanan antara budaya Belanda dan Indonesia. Pengumpulan data telah diambil dari peninjauan melalui kuesioner online kepada responden-responden muda. Meskipun hubungan positif dari rasa iri terhadap barang-brang Veblen dapat ditemukan, studi ini menunjukan bahwa status dan budaya tidak membentuk perbedaan antara konsumsi barang-barang Veblen dari bagian dunia barat ke timur. ......The upsurge of unisex Veblen Goods consumption has some limitations in the research area. This study aims to fill the questions behind this incrementing trend by focusing on envy towards status in society inasmuch as the influencer. Also, whether this consumption contradicts across the Dutch and Indonesian cultures. The data collection used an online survey questionnaire for young respondents. Notwithstanding of positive relationships result in envy towards the purchase of Veblen goods, this study shows how both status and cultures do not much construct the diversity of Veblen goods consumption from the Western to the Eastern part of the world.
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2016
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nur Gina Hasanah
Abstrak :
Artikel ini berisi tentang analisis tokoh dan penokohan dalam cerpen Месть/Dendam dalam kumpulan cerpen Жила-была женщина которая хотела убить ребенка своей соседки/Alkisah Seorang Perempuan yang Mencoba Membunuh Bayi Tetangganya karya Lyudmila Petrushevskaya yaitu Raya dan Zina. Metode yang digunakan untuk meneliti dalam artikel ini adalah metode deskriptif-analitis dengan penerapan teori penokohan dan pendekatan psikologi sastra. Hasil penelitan menjelaskan bahwa keseluruhan tema cerita pendek ini adalah tentang iri dengki dan pembalasan dendam dengan sisi psikologis tokoh yang berbeda-beda. Baik tokoh Raya maupun Zina memiliki watak yang berbeda dan memiliki alasan psikologis masing-masing dalam perilaku mereka, yaitu Raya yang berbuat jahat karena merasa iri kepada Zina dan Zina yang membalas perbuatan Raya dengan diam-diam. Tokoh Raya dapat diklasifikasikan sebagai tokoh atasan dan antagonis, sedangkan tokoh Zina adalah tokoh bawahan dan protagonis. ......This article contains the character and characterization analysis of the short story Месть/Dendam in the short stories collection Жила-была женщина которая хотела убить ребенка своей соседки/Once a Woman Tried to Kill Her Neighbor's Baby by Lyudmila Petrushevskaya, namely Raya and Zina. The method used to research in this article is a descriptive-analytical method with the application of characterization theory and a literary psychology approach. The results of the research explain that the overall theme of this short story is about envy and revenge with different psychological sides of the characters. Both Raya and Zina have different characters and have psychological reasons for their behavior, Raya who does evil because she feels jealous of Zina and Zina who secretly repays Raya's actions. Raya's character can be classified as a superior and antagonist character, while Zina's character is a subordinate character and protagonist.
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2023
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library