Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 33 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Sri Redjeki
Depok: Universitas Indonesia,
S2139
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Alvarado, Sergio Jose, 1957-
Boston: Kluwer, 1990
006.3 ALV u
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
M. F. Baradja
Jakarta: Bharatara, 1977
428 BAR c
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
New Jersey : Lawrwncw Erlbaum Associates, Inc, 2005
372.47 CHI
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Grimes, Sharon
Abstrak :
Motivating children to read is essential to building a lifelong love of reading. Many parents cannot model engagement with books and instead, teachers, school media specialists, and children?s librarians must step into the breach to help children embrace a love of reading.
Alexandria, VA: [American Library association, American Library association], 2006
e20435879
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
New York : Routledge, 2009
R 428 HAN
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Abstrak :
Thie research aims at finding whwther gamelan music , with approximate 69 beats per minute and has no lyrics,has influence to level of reading comprehension. ......
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Citra Dinanti
Abstrak :
Penelitian ini dilakukan kepada khalayak perempuan terhadap iklan televisi Pond?s Age Miracle versi ?Donna-Darius?. Fokus penelitian ini ialah khalayak perempuan berusia diatas 30 tahun dan sudah menikah. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui posisi pemaknaan nilai ?awet muda? pada pesan iklan yang menggunakan pendekatan emotional oleh khalayak dengan melihat posisi pemaknaan pada daya tarik iklan. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif deskriptif konstruktivis. Data dikumpulkan dengan menggunakan tehnik wawancara mendalam. Hasil Penelitian menunjukan bahwa penggunaan pendekatan emotional dalam iklan belum mampu membuat khalayak mengadopsi nilai ?awet muda? dalam iklan secara dominan, karena faktor frameworks of knowledge, relations of production, dan technical infrastructure  yang dimiliki khalayak. Implikasi dari penelitian ini memperlihatkan adanya posisi decoding yang dominan dalam daya tarik iklan tidak mengindikasikan diterimanya konsep keseluruhan dalam iklan.
This research is conducted among female audience of Pond?s Age Miracle television commercial ?Donna-Darius? version. This research focuses on married women over 30 years of age. The purpose of this research is to understand the decode position of the ageless? value by audiences over emotional approach ads through the examination of ads appeals decode position. This research uses qualitative descriptive constructivist approach. The information was gathered using indepth interview. The research findings show that the use of emotional approach in ads is unable to make the audience to adopt a dominant position of the ageless? value over TV commercial, which is caused by frameworks of knowledge, relations of production, and technical infrastructure factor from the audience. The implication of this research shows that dominant decoding position in ads appeal doesn?t indicate the acceptance of the overall ads concept among the audience.
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2010
S-Pdf
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Annisaa Paradisa
Abstrak :
Siswa EFL sering mengalami kesulitan dalam memahami teks bahasa Inggris. Kasus ini dialami oleh siswa kelas enam di sebuah sekolah swasta di Bogor. Concept Mapping adalah alat yang dapat digunakan untuk meningkatkan pemahaman membaca siswa. Penelitian ini bertujuan untuk memahami apakah Concept Mapping dapat digunakan sebagai alat pembelajaran untuk siswa kelas enam untuk meningkatkan pemahaman bacaan mereka. Penelitian ini juga bertujuan untuk menyelidiki persepsi siswa terhadap penggunaan Concept Mapping. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dan kualitatif yang menggunakan desain penelitian tindakan kelas. Data untuk penelitian dikumpulkan dalam tiga siklus selama sembilan minggu yang melibatkan kelas 17 siswa EFL kelas enam SD. Pada setiap siklus, siswa menggunakan Concept Mapping dengan strategi scaffolding yang berbeda. Pengumpulan data dilakukan menggunakan catatan lapangan, lembar pengamatan, tes pemahaman membaca, kuesionner, dan wawancara. Data dianalisis menggunakan statistik deskriptif dan analisis interpretif. Penelitian ini menunjukkan penggunaan Concept Mapping dengan strategi scaffolding tertentu dapat meningkatkan pemahaman membaca siswa. Semakin banyak dan konsisten scaffolding yang diberikan, semakin meningkat pemahaman membaca siswa. Siswa juga merespon secara positif terhadap penggunaan concept mapping. ...... AbstractEFL students often have difficulties in comprehending English texts. Such case is experienced by a class of sixth grade students in a private school in Bogor. Concept mapping is a tool that can be used to improve students rsquo reading comprehension. This study aims to understand whether Concept Mapping can be utilized as a learning tool for sixth graders to improve their reading comprehension. It also aims to investigate students rsquo perceptions toward the use of Concept Mapping. This is a quantitative and qualitative study that uses a classroom action research design. Data for the study was collected in three cycles for nine weeks involving a class of 17 sixth grade EFL students. Field notes, observation sheets, reading comprehension tests, questionnaires and interview questions are used as research instruments to collect data. The data are analyzed using descriptive statistics and interpretive analysis. Based on the results of the reading comprehension tests, the study finds that students made a slight improvement in comprehending texts. Moreover, the test scores mean shows that there is a progress after the implementation of Concept Mapping, which means these young students are able to utilize it. They also respond positively toward the use of Concept Mapping. However, they require a certain scaffolding strategy to use it.
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2018
T50259
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4   >>