Ditemukan 1 dokumen yang sesuai dengan query
Rizki Aulia Syahrizal
Abstrak :
ABSTRAK
This study examine the influence of tourism logo design on people 39 s country image and their intention to visit the country being promoted. In an online survey, respondents were exposed to the tourism logos of Laos, Malaysia, and Brunei Darussalam. The results show that the evaluations of a country 39 s logo influence their image of the country and their willingness to visit to the extent of affective reaction from the logo evaluation for the high and low quality of logo based on the level of 6 gestalt traits. The logo evaluation of the medium quality of design only influence the willingness to visit to the extent of affective reaction.
ABSTRACT
Skripsi ini meneliti pengaruh dari desain logo turisme terhadap masyarakat mengenai citra negara dan tujuan pengunjungan negara yang dipasarkan. Dalam peninjauan online, para responden diperlihatkan kepada logo turisme negara Laos, Malaysia, dan Brunei Darussalam. Hasil tinjauan menunjukkan bahwa evaluasi dari logo sebuah negara memengaruhi citra dan keinginan untuk mengunjungi negara tersebut hingga dalam tanggapan afektif dari evaluasi logo untuk kualitas logo tinggi dan rendah berdasarkan level 6 sifat gestalt. Evaluasi logo dari kualitas desain sedang hanya memengaruhi keinginan untuk mengunjungi sejauh tanggapan afektif.
2016
S67463
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library