Ditemukan 1 dokumen yang sesuai dengan query
Alifa Putri Meidina
"The emergence of social media platforms has affected people’s everyday life. One of the most popular social media platforms is Instagram. Nowadays, Instagram has become a platform where social media influencers produce content, distribute content, and engage with the public. Of course, there are several tactics SMIs use to attract and influence the audience. In this paper, the author would like to address to the extent Instagram influencers implement strategic communication and what degree of sophistication. This paper will develop a framework to examine how social media influencers use strategic communication to attract and influence the public. This paper use Hans Danial (@eatandtreats) as an illustration of a social media influencer that has been applying strategic communication. By developing a framework to examine SMIs, it can be found that social media influencer, specifically Instagram influencers, has employed several communication strategies to produce content, distribute content, and engage with the public. Instagram influencers utilize Instagram’s features in their ways/style as their strategic communication.
Munculnya platform media social telah mempengaruhi kehidupan sehari-hari masyarakat. Salah satu platform social media terpopuler adalah Instagram. Saat ini, Instagram telah menjadi platform untuk influencer memproduksi konten, mendistribusikan konten, dan berhubungan dengan public. Tentu saja, ada beberapa taktik yang dilakukan oleh influencer untuk memikat dan mempengaruhi public. Dalam tulisan ini, penulis ingin membahas sejauh mana Instagram influencer menerapkan komunikasi strategis dan sampai tingkat manakah tingkatnya. Makalah ini menggunakan Hans Danial (@eatandtreats) sebagai gambaran tentang influencer media social yang telah menerapkan komunikasi strategis. Dengan mengembangkan kerangka kerja untuk meneliti influencer, diketahui bahwa influencer media sosisal, khusunya Instagram influencer telah menggunakan beberapa strategi komunikasi untuk menghasilkan konten, mendistribusikan konten, dan berhubungan dengan public. Influencer Instagram memanfaatkan fiture Instagram dengan cara atau gaya mereka sendiri sebagai strategi komunikasi mereka."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2021
TA-pdf
UI - Tugas Akhir Universitas Indonesia Library