Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 43 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ery Safrianti
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2000
TA3312
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Mehrotra, Chandra Mohan
Thousand Oaks: Sage Publications, 2001
378.175 MEH d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Criscito, Pat
New York: Barron's Educational Series, Inc., 1999
R 378.17 Cri b
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Sunarini
Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2003
T40429
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"Students' knowledge on system for open and distance learning (ODL) is important since the information will be usefull in improving students' services. This article discusses students' understanding on ODL system and factors that affect it. The sample were 380 students from UPBJJ-UT Banda Aceh. Data collection was carried out from May to October 2011. Correlation test of Rank Spearman was used to analyze the data. The result showed that (1) students' knowledge on distance learning system was low (2) factors which influences students knowledge on ODL system were ability in using internet, study group and information access."
JPUT 13:1 (2012)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Ma`ruf Pattimura
"Perkembangan penggunaan internet dimanfaatkan dalam dunia pendidikan melalui metode Distance learning. Sebagai Salah satu bagian dari proses pendidikan. pelaksanaan ujian dalam Distance Learning dirasa memerlukan perhatian. Tanpa adanya evaluasi maka tidak dapat diketahui keberhasilan proses pembelajaran.
ADES (Agent-based Distance Educational System) sebagai Salah satu sistem yang menggunakan metode Dfsmnce Learning memiliki algoritrna yang cukup baik untukmenetukan tingkat pemahaman pelajar terhadap materi yang diajarkan serta untuk memilih soal ujian. Soal ujian yang dipilih dipengaruhi oleh hasil ujian sebelumnya. Algoritma sistem ini dapat digunakan untuk membantu proses evaluasi karena pengajar dapat mengetahui tingkat pemahaman masing-masing pelajar.
Modui Ujian dibuat menggunakan bahasa pemrograman PHP dan HTML serta database MySQL umuk penyimpanan datanya. Dalam aplikasinya algoritma ADES yang digunakan disesuaikan dengan kebutuhan modul ujian. Dengan penggunaan algoritma ADES pada modul ujian penentuan lingkat pemahaman pelajar menjadi Iebih akurat dibandingkan melalui ujian biasa. Hal ini disebabkan karena setiap pelajar akan memperoleh soal ujian yang berbeda tingkat kesukarannya, tergantung dari hasil ujian sebelumnya. Dengan demikian setiap pelajar akan memperoleh nilai yang sesuai dengan ringkat pemahamannya pada pelajaran tersebut."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2004
S40104
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"The writing titled "Contribution of Subject Writing on students was conducted based on the importance of writing ability for students...."
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
"One of the problems faced by distance learning instution is the of lack interaction between students and lectures. To solve this problems, Universitas Terbuka (UT) where media internet condeneted a facility of community forum service in UT website. This research aim is to describe UT student interaction pattern in the community forum, during registration 2006. 2 until 2007.1. This research used qualitative description by applying content analysis approach. Result of the research shows that there were 1.201 email, with 1.293 problems, which submitted by 479 students. The most intensive problems were interaction personal (25,90%), general issues (14,24%), score examination (11,91%) tutorial (10,99%) module (6,58%), learning material substance (4,08%) , the learning strategies (4,08%) TAP/UKT (4,00%) , TM.LM (3,41%) graduation (2,33%), curriculum (1,58%), accreditation (1,58%) , scholarship (0,92%), school fee (0,58%), credit switching (0,42%) and diploma (0,17%) beside that it shows that emerging interaction pattern leads to associative pattern."
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Gemma Stamina Kurniawan
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2003
S39213
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Miranda Purnama Dinar
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah kecerdasan emosi dapat memprediksi teacher well-being dalam konteks pembelajaran jarak jauh akibat pandemi Covid-19 di Indonesia. Penelitian ini dilakukan pada guru sekolah dasar dan sekolah menengah di Indonesia (N = 494; M = 39,9 tahun). Alat ukur yang digunakan adalah Schutte Emotional Intelligence Scale oleh Schutte et al. (1998) dan Teacher Subjective Well-Being Questionnaire oleh Renshaw et al. (2015). Teknik analisis yang digunakan adalah analisis regresi sederhana. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kecerdasan emosi secara signifikan dapat memprediksi teacher well-being F(1,492) = 108,469, p < 0,05. Kecerdasan emosi ditemukan memiliki effect size kecil terhadap teacher well-being. Hasil penelitian memiliki implikasi bahwa terdapat faktor lain yang berperan dalam teacher well-being. Hal ini dapat menjadi pertimbangan penelitian selanjutnya mengenai teacher well-being

This study aims to investigate the role of emotional intelligence in predicting teacher well-being in the context of online learning due to the Covid-19 pandemic in Indonesia. This research was conducted on elementary and secondary school teachers in Indonesia (N = 494; M = 39.9 years). The measuring instrument used is the Schutte Emotional Intelligence Scale from Schutte et al. (1998) and the Teacher Subjective Well-Being Questionnaire from Renshaw et al. (2015). Simple regression technique was used to analyze the data. The result of the analysis shows that emotional intelligence significantly predicts and has a small effect on teacher well-being F(1,492) = 108,469, p < 0,05. The results of the study have practical implications that can be considered for schools to carry out emotional intelligence development training for teachers. Furthermore, it is implied that other factors also play a role in teacher well-being and should be taken into consideration by future research on this topic"
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2021
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5   >>