Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 6 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ari A. Perdana
"Comparing the economic development in China and India has been interesting. While one has experienced an impressive economic growth performance, the other seemed to take a slower path. One popular argument says that the answer lies on China's success on attracting foreign capital. This argument is supported by some stylized facts related to the explanation for a country's attractiveness for foreign capital.
The main idea of this essay is that China's relative success over India is a result of its unique characteristics. The purpose of this essay is to deliver supporting arguments for such hypothesis by analyzing the stylized facts. The readers should note that the scope of this essay is the internal determinants of the relatively different speeds of reforms, rather than the policy analysis.
The essay is presented in three parts. The first part reviews the identical conditions which both countries shared in the beginning. The second part shows the different success stories. The third part is the comparison of some unique conditions which influenced the different outcomes of development. "
2001
PDF
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Sakhuja, Vijay
"Maritime power has been a key defining parameter of economic vitality and geostrategic power of nations. The first decade of the twenty-first century has witnessed the rise of China and India as confident economic powers pivoting on high growth rates, exponential expansion of science, technology and industrial growth."
Singapore: Institute of South East Asia Studies, 2011
e20447730
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Nababan, Edgar Mazmur Partogi Halomoan
"Di dalam Studi independen berikut akan menunjukan studi mengenai strategi lokalisasi produk yang diterapkan oleh merek ponsel China di pasar India. Makalah ini akan memberikan perhatian khusus bagaimana perusahaan Cina telah memisahkan persaingan antara kedua negara dan strategi apa yang mereka gunakan untuk melokalisasi produk mereka di pasar India. Studi ini akan fokus pada strategi lokalisasi seperti sponsor kegiatan lokal, iklan lokal, penggunaan tenaga kerja asli/ahli lokal dan produksi lokal. Penulis memilih India karena dalam dekade ini India akan menjadi negara dengan populasi terbanyak (UN Population Division, 2019). India saat ini masih dianggap sebagai negara berkembang, sehingga pasarnya masih berkembang dan masih ada ruang bagi lebih banyak pesaing untuk masuk ke pasar. Ini menjadikan India sebagai studi kasus yang bagus untuk pasar ponsel cerdas yang bertujuan untuk merek ponsel mereka secara lokal. Makalah ini menggunakan review literatur berdasarkan google scholar, publikasi riset pasar dan informasi di website resmi perusahaan smartphone. India sendiri memiliki sekitar 748 juta pengguna smartphone pada akhir tahun 2020 (Statista, 2020). Menariknya, pasar smartphone India didominasi oleh merek Cina menurut laporan firma riset pasar International Data Corporation yang diterbitkan pada tahun 2021 di mana 4 perusahaan besar Cina menguasai hampir 70% dari total pangsa pasar smartphone termasuk Xiaomi (27%), Vivo (18%), Realme (13%), dan OPPO (11%). Penting untuk dicatat juga bahwa makalah ini dibuat dari perspektif pasar India, dengan kata lain strategi yang digunakan oleh perusahaan Cina mungkin tidak bisa diterapkan di negara lain dengan latar belakang yang serupa. Namun, makalah ini dapat memberikan kerangka kerja tentang bagaimana menciptakan strategi lokalisasi produk di negara berkembang yang mampu menangkap pangsa pasar yang besar.

The following independent study paper presents a study of brand localization strategies that Chinese smartphone brands implement in India’s market. This paper pays special attention on how Chinese firms have separated the rivalry between the states and what strategies they used to localize their brands in India’s market. It focuses on the strategies to localization such as local activity sponsorships, local advertisements, the use of native workforce/local expert and local production. The author chose to select India because India is soon to be the most populated country by 2030 (UN Population Division, 2017). India is still considered a developing country, so markets are not yet mature and there is still room for more competitors to enter the market. This makes India a great case study for smartphone markets aiming to brand their phones locally.  This paper used a literature review based on google scholars, market research publications and information on the smartphone companies’ official website. India has around 748 million smartphone users by the end of 2020 (Statista, 2020). Interestingly, India’s smartphone market is dominated by Chinese brands according to a report by market research firm International Data Corporation published in 2021 where the 4 big Chinese firms control almost 70% of the total market share of smartphones which includes Xiaomi (27%), Vivo (18%), Realme (13%), and OPPO (11%).  Important to note also that this paper has been created from an Indian market perspective, in other words the strategies used by Chinese firms may not work in all other nations with similar backgrounds. However, this paper can provide a framework on how to create a localized brand in developing nations that is able to capture a large market share."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2022
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Haiyu Darman Moenir
"Fokus dari penelitian ini menjelaskan mengenai dampak kemajuan ekonomi China-India terhadap proses integrasi ekonomi ASEAN dalam kurun waktu 2000-2008. Secara internal ASEAN, kebangkitan ekonomi China-India dan persaingan yang lebih intensif dengan kekuatan ekstra regional yang lain, mendorong ASEAN untuk secara serius melakukan konsolidasi (deepening) ke dalam antara lain dengan membentuk ASEAN Community dan ASEAN Charter.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa kemajuan ekonomi China-India merupakan peluang dan tantangan yang dihadapi oleh ASEAN. Peluang, karena jikalau ASEAN bisa memanfaatkan setiap peluang kerjasama yang dibangun dengan China-India, maka akan terjadi peningkatan economic skills oleh negara-negara ASEAN. Dan juga merupakan tantangan, karena jikalau tidak ada penguatan dalam internal ASEAN terhadap berbagai sektor, maka perekonomian negara-negara ASEAN akan mengalami stagnasi atau bahkan mengalami kemunduran.

The focus of this research explains the impact of the economic progress of China-India to the ASEAN economic integration process in the period of 2000-2008. Internally, ASEAN, China-India economic revival and more intensive competition with other regional extra strength, encourage ASEAN to seriously make statements (deepening) into, among others, by establishing the ASEAN Community and the ASEAN Charter.
The results show that the economic progresses of China-India are the opportunities and challenges faced by the ASEAN. Opportunity, because of as if ASEAN can take the advantage of every opportunity built with the cooperation of China-India, then there will be economic improvement skills by the ASEAN countries. And it is also a challenge, because if there is no internal reinforcement in the ASEAN to various sectors, the economy of the ASEAN countries will be experiencing stagnation or even decline."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2010
T27561
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Sartono
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh nilai ekspor produk teknologi informasi (IT) China dan India (Chindia) terhadap ekspor produk IT dari negara ASEAN-5 ke Il mitra dagang utama apakah saling mengganti (substirure) atau saling melengkapi (complemantary) keberadaannya. Analisis pengaruh nilai ekspor produk IT China dan India terhadap nilai ekspor produk IT ASEAN-5 menggunakan pendekatan gravity mode! dengan motode data panel, yang merupakan kombinasi data cross section dan time series antara China., India, ASEAN-5 dan 11 mitra dagang utama dari tahun 2000 sampai dengan 2005. Metode estimasi fixed effect menunjukkan bahwa variabel nilai ekspor produk IT China berpengaruh positif dan signifikan terhadap nilai ekspor produk IT ASEAN-5, hal ini menandakan adanya hubungan saling melengkapi (complementary) antara ekspor produk IT China dengan ekspor produk IT ASEAN-5, variabel nilai ekspor produk IT India menunjukkan pengaruh tidak signifikan terhadap nilai ekspor produk IT ASEAN-5. Sementara variabel PDB riil eksportir dan variabel PDB riil perkapita importir berpengaruh positif dan signifikan terhadap nilai ekspor produk IT ASEAN-5, variabel populasi eksportir berpengaruh negatif dan signifikan terhadap niIai ekspor produk IT ASEAN-5, variabel proksi jarak berpengaruh negatif terhadap nilai ekspor produk IT ASEAN -S, namun besarannya tidak signifikan.

This study aims to investigate the effect of Chindia?s (China-India) export value IT goods on ASEAN~5 countries to 11 main trading-partner countries, whether it has a substitution or a complementary relation. The gravity model used in this study is estimated by using panel data method to see the effect of Chindia?s export value IT goods on ASEAN-5 countries to 11 main trading-partner countries, using cross-sectional and time series data from 2000-2005 period. Estimation result showed that the China's IT export value positively and significantly affects the ASEAN-5 IT export value, which shows the complementary relation between the two variables. India?s IT export value insignificant affects the ASEAN-5 IT export value. In addition exporter countries? real GDP and importer countries? real GDP per capita positively and significantly affect the ASEAN 5 countries? export value in IT goods. Furthermore exporter countries? population negatively and significantly affect the ASEAN 5 countries? export value in IT goods, and distance affects the ASEAN 5 countries? export value in IT goods negatively but insignificant."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2008
T21147
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Grandy Dorodjatun Wahyu Maestro
"Skripsi ini menjelaskan mengenai bagaimana sebuah friksi dapat terjadi di dalam setiap pertemuan dua maupun lebih pihak yang bekerjasama dalam suatu rangkaian kerjasama. Sebuah friksi terjadi karena adanya implikasi dari suatu kesepakatan dalam sebuah kerjasama yang mana friksi tersebut bersifat mengekang di dalam kerjasama tersebut. China, India, dan Pakistan pada kebijakan luar negerinya sama-sama melakukan kerjasama di dalam sebuah proyek infrastruktur ekonomi global bernama Belt and Road Initiative (BRI). BRI merupakan sebuah kerjasama yang diusung pertama kali oleh China pada tahun 2013 di bawah pemerintahan Xi Jinping. Pada pelaksanaannya, proyek BRI banyak menemukan friksi-friksi yang terjadi di dalamnya, terutama pada ranah kerjasama antara China dengan India dan China dengan Pakistan di dalam koridor ekonomi BRI masing-masing. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan metode kepustakaan sebagai penunjang data-data di dalam skripsi ini. Penulis menemukan bahwa terjadinya friksi di dalam sebuah kerjasama antarnegara merupakan sebuah hal yang sering terjadi, terutama pada negara yang sedang mengalami konflik. Pada penemuannya, penulis juga menemukan bahwa terjalin sebuah solusi atas friksi yang terjadi di dalam kerjasama BRI antara China dan Pakistan sehingga melanggengkan kerekatan kerjasama kedua negara tersebut, sedangkan friksi yang terjadi pada kerjasama BRI antara China dan India justru tidak menemukan solusinya sehingga membuat kerekatan kerjasama kedua negara tersebut menjadi semakin renggang.

This thesis explains how a friction can occur in every meeting of two or more parties who work together in a series of cooperation. A friction occurs because of the implications of an agreement in a cooperation where the friction is restrictive in the cooperation. China, India, and Pakistan in their foreign policies are both cooperating in a global economic infrastructure project called the Belt and Road Initiative (BRI). BRI is a collaboration that was first promoted by China in 2013 under Xi Jinping era. In its implementation, the BRI project found many frictions that occurred in it, especially in the realm of cooperation between China-India and China-Pakistan within the respective BRI economic corridors. In this study, the author uses the library method as supporting the data in the completion of this thesis. The author finds that the occurrence of friction in a cooperation between countries is something that often happens, especially in countries that are experiencing conflict. In his findings, the author also found that there is a solution to the friction that occurred in the BRI cooperation between China and Pakistan so as to perpetuate the closeness of the cooperation between the two countries, while the friction that occurred in the BRI cooperation between China and India did not find a solution, thus creating a closer cooperation between the two countries. the country is becoming more and more tenuous."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library