Ditemukan 15 dokumen yang sesuai dengan query
Kotler, Philip
"Today's marketing challenge is to create vibrant, interactive communities of consumers who make products and brands a part of their daily lives. To help students understand how to create value and gain loyal customers, Principles of Marketing presents fundamental marketing information in a comprehensive format, organized around an innovative customer-value framework. New coverage in every chapter of this edition shows how companies and consumers are dealing with marketing and today's uncertain economy. Starting with a major new section in Chapter 1 and continuing with new sections, discussions, and examples integrated throughout the text, this edition shows how marketers must focus on creating customer value and sharpen their value propositions to serve the needs of today's more frugal consumers."
Boston: Pearson, 2014
658.8 KOT p
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Bursk, Edward Collins
New Jersey: Prentice-Hall, 1975
658.8 BUR c
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Nasution, Afini Sari
"One - Stop Sports Center merupakan konsep usaha yang ditawarkan oleh perusahaan PT Arena Sehatindo. Dengan menggunakan brand Il Colosseo, usaha ini memiliki sasaran objektif untuk pemenuhan pemuasan kebutuhan komunitas olahraga dan para hobbyist. Sebagai perusahaan baru, pembahasan pada tesis ini yang merupakan hasil penelitian kualitatif difokuskan untuk menciptakan konsep-konsep baru tentang inovasi yang bertujuan untuk pengembangan produk sebagai diferensiasi. Teori yang digunakan adalah teori-teori yang terkait pada bidang pembahasan analisis, yakni bauran pemasaran, kepuasan pelanggan segmentasi, targeting dan positioning.
One - Stop Sports Center is a business concept that PT Arena Sehatindo offered to the consumer. As using Il Colosseo as a brand?s name of this business, its objective to satisfied the communities of sports and hobbyist. As a new company in this industry, this thesis?s results are focusing on innovation examines since product development as differentiation. The theories within this thesis are using marketing theories such as customer satisfaction, segmentation, targeting, and positioning, marketing mix."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2012
T32280
UI - Tesis Open Universitas Indonesia Library
Brown, Milton P.
New York: New York, N.Y. , McGraw-Hill
658.800 7 BRO p
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
New York: McGraw-Hill, 1957
658.800 PRO
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
McNair, Malcolm P.
New York: McGraw-Hill, 1949
658.800 MCN p
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Claudia Murrin
"
ABSTRAKOmnichannel marketing adalah sebuah pendekatan pemasaran yang mementingkan pengalaman konsumen yang ldquo;mulus rdquo; saat terjadi proses pemasaran. Untuk mencapai omnichannel marketing, pemasar menggunakan strategi O2O. Strategi O2O Online-to-Offline, dan Offline-to-Online , adalah strategi yang memadukan channel-channel online dan offline suatu toko untuk memudahkan konsumen. Setiap perusahaan memiliki strategi yang berbeda untuk mencapai omnichannel marketing, dan Ramayana memutuskan untuk bekerjasama dengan Tokopedia untuk menjalankan Strategi O2O. Tulisan ini dibuat untuk mengkaji strategi Ramayana tersebut dengan dibandingkan dengan perusahaan lain. Strategi yang dilakukan oleh Ramayana untuk mengandeng Tokopedia dapat memberikan manfaat-manfaat tersendiri bagi Ramayana jika dibandingkan dengan strategi pemasaran dari perusahaan lain, yaitu kepraktisan yang didapat oleh Ramayana karena perusahaan tidak perlu mengeluarkan modal untuk menambah berbagai infrastruktur bagi konsumen dan penambahan khalayak sasaran bagi Ramayana yang berasal dari Tokopedia. Srategi tersebut juga berpotensi untuk digunakan oleh perusahaan lain di masa mendatang dengan banyaknya perusahaan baru yang memfasilitasi strategi tersebut di Indonesia.
ABSTRACTOmnichannel Marketing is an approach that highlights the importance of a ldquo seamless rdquo consumer experience in a marketing process. To achieve an omnichannel marketing, marketers use O2O strategy. O2O strategy Online to Offline, and Offline to Online , is the strategy that combines online and offline channels of a shop to facilitate consumers in buying process. Each company has developed their own strategy to achieve omnichannel marketing, and Ramayana has decided to cooperate with Tokopedia to run its O2O Strategy. This paper examines the said strategy and compares it to other kinds of strategy. The decision to cooperate with Tokopedia has shown multiple advantages for Ramayana, such as the practicality since it eliminates the need to add more infrastructure of its own and the addition of target consumers from Tokopedia. Said strategy also shows potential in the upcoming future to be applied for other firms, since there are more upcoming new specialized firms that facilitate the strategy in Indonesia."
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja Universitas Indonesia Library
New York: Prentice-Hall, 2000
658.8 STR
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Boyd, Harper W., Jr.
Homewood, Illinois: Richard D. Irwin, 1958
658.83 BOY c
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Kerin, Roger A.
"This book balances the concepts and tools used for solving marketing problems with numerous case studies that challenge students to apply what they've learned."
Boston: Pearson, 2013
658.802 KER s
Buku Teks Universitas Indonesia Library