Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 43 dokumen yang sesuai dengan query
cover
New York: McGraw-Hill, 2011
371.9 TAK
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Abstrak :
Taking Sides volumes present current controversial issues in a debate-style format designed to stimulate student interest and develop critical thinking skills. Each issue is thoughtfully framed with Learning Outcomes, an Issue Summary, an Introduction, and an Exploring the Issue section featuring Critical Thinking and Reflection, Is There Common Ground?, and Additional Resources. Taking Sides readers also offer a Topic Guide and an annotated listing of Internet References for further consideration of the issues. An online Instructor?s Resource Guide with testing material is available for each volume. Using Taking Sides in the Classroom is also an excellent instructor resource. Visit www.mhhe.com/takingsides for more details.
New York : McGraw-Hill, 2011
371.9 TAK
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Sri Mulyono
Abstrak :
In order to increase the performance of trademark examiners, the development and implementation of clear and appropriate professional accountability system needs to be fulfilled. As the result the intellectual property registration process can be faster and betterly satisfy the applicants. Accountability is one principle of good governance. Goverment is expected to report all the results of the completed programs in order to justify the performace of it whether it is efficient and effectively conducted. Trademark examiners serve as functional officials who are authorized by the Minister of Law and Human Rights to perform examination on trademark registration documents with fully accountable. This research investigated the correlation between professional accountability and the performace of trademark examiners. Therefore, this resarch aimed to reveal and describe the professional accountability of tramark examiners and its correlation on their work performance. Quantitative descriptive approach was chosen based on the purpose of the research with population of 46 examiners. The results of the research showed significantly positive correlation between professional accountability and performance. However, the existence of other variables such as independency of the examiners are also influence the performance. Thus, it can be concluded that further improvement especially in terms of work disribution system, information and technology system and its training, recruitment, and equal and reward punishment system are mandatory to create better and faster service.
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2009
T26334
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Nuritasari
Abstrak :
Yobiko adalah sekolah persiapan yang memberikan pendidikan untukmembantu siswanya dalam menghadapi ujian masuk universitas. Siswa yangmengikuti yobiko pada umumnya adalah ronin dan siswa kelas tiga SekolahMenengah Atas. Ronin adalah istilah untuk `samurai yang tak bertuan' pada jamanTokugawa, namun istilah ini kemudian ditujukan kepada seseorang yang telah gagal pada ujian masuk universitas namun ia berusaha untuk mengikuti ujian masuk tersebut di tahun depan. Para ronin pada umumnya belajar di yobiko selama satu tahun penuh, sedangkan siswa kelas tiga biasanya mengikuti bimbingan belajar separuh waktu, yakni pada sore hari atau pada akhir pekan.Para siswa yang ingin mengikuti yobiko harus mengikuti test penempatan terlebih dahulu. Hal ini bertujuan untuk mengetahui kemampuan para siswa, serta agar di dalam satu kelas semua anak mempunyai tingkat kemampuan yang sama. SeteIah mengikuti test penempatan, para siswa akan dibagi ke kelas-kelas yang sesuai dengan kemampuannya serta ke dalam kelas yang sesuai dengan pilihannya.Setiap yobiko mempunyai kurikulum dan jadual mata pelajaran selama setahun. Kurikulum tersebut biasanya terbagi atas tiga tahap. Yobiko mengajarkan latihan soal-soal ujian masuk kepada para siswanya. Hal ini bertujuan untuk membiasakan mereka mengerjakan soal ujian secara cepat, tepat, dan logis. Para pengajar yobiko pun merupakan lulusan universitas elite yang mempunyai keahlian pada suatu mata pelajaran tertentu.
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2003
S13754
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Hallahan, Daniel P.
New Jersey: Prentice-Hall, 1988
371.9 HAL e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Meyen, Edward L.
Denver: Love Publishing, 1979
371.9 MEY i
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Dubbelzinnig
Arnhem: Terra Lannoo, 2011
BLD 371 DUB m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Hallahan, Daniel P.
Boston: Allyn and Bacon, 1994
371.9 HAL e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Ali Akhbar Navis, 1924-
Jakarta: Grasindo, 1996
371.02 NAV f
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Simatupang, Rossa Turpuk Gabe
Abstrak :
Anak tunagrahita adalah anak yang mengalami hambatan atau keterlambatan dalam perkembangan mental disertai ketidakmampuan / kekurangmampuan untuk belajar dan untuk menyesuaikan diri. Sekolah Luar Biasa memiliki peranan penting di dalam perkembangan anak tunagrahita, sebagai lembaga pendidikan formal untuk mempersiapkan kehidupan dewasa anak sehingga dapat berintegrasi dalam masyarakat. Untuk itu, Sekolah Luar Biasa harus merespon kebutuhan dan kemampuan dari setiap elemen di dalamnya. Masalah arsitektural muncul mengenai keberadaan Sekolah Luar Biasa sebagai wadah pendidikan formal bagi anak berkebutuhan khusus, khususnya bagi anak tunagrahita untuk mewadahi kegiatan pendidikan dan pelatihan secara baik. Rendahnya kualitas dan kuantitas ruangan dalam Sekolah Luar Biasa menyebabkan rendah pula hasil pendidikan dan pelatihan yang diselenggarakan selama ini. Dalam tulisan ini saya mengkaji kondisi fisik Sekolah Luar Biasa dengan pendekatan Post-Occupancy Evaluation (POE). Jenis penilaian ini sebagai pijakan utama dalam menentukan pengaruh kualitas dan kuantitas ruang Sekolah Luar Biasa terhadap proses pendidikan dan pelatihan anak. Selanjutnya kajian ini dapat menjadi dasar pemikiran dalam menciptakan lingkungan binaan baru yang mampu mendukung program pendidikan dan pelatihan bagi penggunanya. Mental Retarded childs are kids that have a barrier or slowness of their mental development process, along with disability to learn and adaptation. School for exceptional children has an important functional on their development, as a formal education center, to prepare their growing up life that can integrate with the community. As that function, the school must respond this need and ability from all of the aspect. Architectural problems come from this school, as a formal education center specially for mental retarded childs, are for how to facilitating all the education and training activity well. The low quality and quantity of this school has been impact to the result of the education and training that been done for last days. In this paper, I do analyse the physical condition of this school with Post-Occupancy Evaluation approvement method. This subject will considered as first step on determining the result of quality and quantity of this school in relation of the educating process for the kids. For the next, this analysis can be fixed as the raw material for creating new environment that able to support the educating and training program for its participants.
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2008
S48441
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5   >>