Ditemukan 3 dokumen yang sesuai dengan query
Dicky Vito Aryanto
"Pekerjaan kontruksi jalur rel kereta api merupakan hal yang umum terdapat di
negara berkembang ataupun negara maju di seluruh dunia. Jalur Kereta Api dibangun
sebagai sarana tranportasi masal untuk menunjang konektivitas antar tempat. Pekerjaan konstruksi Jalur Kereta Api merupakan proyek yang cukup kompleks. Didalamnya terdapat banyak aktivitas pekerjaan yang dapat terganggu akibat terjadinya kecelakaan konstruksi. kecelakaan konstruksi yang terjadi dapat merugikan proyek. Dalam pelaksanaan konstruksi Jalur Kereta Api tidak jarang terjadinya kecelakaan konstruksi yang berdampak terhadap orang, harta benda, keselamatan umum, dan lingkungan.
Sehingga diperlukan identifikasi dan analisis potensi bahaya secara dini untuk mencegah terjadinya kecelakaan konstruksi tersebut. Maka dari itu, penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan safety plan untuk konstruksi Jalur Kereta Api dengan mengidentifikasi potensi bahaya yang mungkin terjadi pada tiap paket pekerjaan dengan meninjau metode kerja, aktivitas pekerjaan, dan sumber daya berbasis WBS konstruksi Jalur Kereta Api yang sudah terstandarisasi dengan menggunakan metode pendekatan kualitatif. Penelitian ini diharapkan menghasilkan sumber-sumber risiko K3 yang memiliki potensi bahaya tertinggi pada pekerjaan konstruksi Jalur Kereta Api dan safety plan yang sudah dikembangkan ini dengan mempertimbangkan sumber risiko K3 yang didapatkan berdasarkan WBS Jalur Kereta Api.
Railway construction works are common in developing or developed countriesthroughout the world. The railway was built as a means of mass transportation to supportconnectivity between places. Railway construction work is a fairly complex project.There are work activities that can be disrupted due to construction accidents. In itsconstruction, it is not uncommon for construction accidents to occur that affect people,property, public safety and the environment. So that, it is necessary to identify and analyzepotential hazards early to prevent these construction accidents. This study aims to developa safety plan for railway construction by identifying potential hazards that may occur ineach work package by reviewing work methods, work activities, and WBS-basedresources for railway construction that have been standardized using a qualitativeapproach. This research is expected to produce safety risk sources that have the highestpotential hazards in the railway construction works and safety plan had been developedbased on the safety risk sources obtained from the WBS for railway project."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
Flora Tresia Wehelmina Kambuaya
"Pengembangan hubungan faktor keberhasilan kunci adalah suatu penilaian terhadap faktor-faktor keberhasilan kunci yang dinilai merupakan kunci keberhasilan/ success factor dari suatu proyek perkeretaapian dimana kelayakan proyek, perencanaan maupun kesiapan dukungan manajemen. Critical Success Factor’s sebagai faktor-faktor kunci dalam penyiapan proyek infrastrukutr perkeretaapian dilihat sebagai penyebab utama keberhasilan ataupun kegagalan dalam suatu proyek infrastruktur. Proses Penelitian dilakukan untuk mencari jawaban dari rumusan masalah dengan pendekatan mix method dan teknik analisis hirarki proses (AHP) dengan pendekatan triangular fuzzy number ( TFN) yang dikenal dengan Fuzzy AHP yang bertujuan analisis ini untuk mengambil keputusan akurat berdasarkan ketidakpastian faktor. Oleh karena itu, pengembangan hubungan faktor-fakto keberhasilan pada proyek infrastruktur perkeretaapian Sorong-Manokwari dianggap perlu dilakukan untuk mengidentifikasikan faktor-faktor kunci keberhasilan dan menentukan strategi yang baik untuk memastikan proyek dapat berhasil. Model pengembangan yang dilakukan disini lebih teararah kepada pendekatan sistem proyek dalam hal dukungan manajemen dan pihak-pihak serta faktor kunci keberhasilan proyek perkeretaapian.
The development of key success factor relationships is an assessment of the key success factors that are considered to be the key success factors of a railway project, such as project feasibility, planning, and readiness of management support. Critical success Factors are crucial factors in the preparation of railway infrastructure projects and are seen as the leading cause of success or failure in an infrastructure project. The research process is carried out to find answers to the formulation of the problem with a mixed method approach and the hierarchical analysis process (AHP) technique with a triangular fuzzy number (TFN) approach known as Fuzzy AHP which aims at this analysis to make accurate decisions based on the uncertainty of factors. Therefore, developing the relationship between the success factors in the Sorong-Manokwari railway infrastructure project is necessary to identify the key factors and determine a good strategy to ensure the project succeeds. The model development conducted here is more directed to the project system approach regarding management support and the parties and critical success factors of the railway project."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
T-pdf
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
Keng-Weng Lao
"This book offers a brief review of and investigations into the power quality problem in the new technology of co-phase high-speed traction power supplies, which benefits for higher locomotive speed. In addition, it presents detailed design procedures and discusses the chief concerns in connection with a newly proposed solution: compensation in co-phase traction power using a co-phase railway hybrid power quality conditioner (Railway HPQC). Further, it provides essential information on the modeling of power quality in co-phase, high-speed traction power supplies, and on power quality compensation algorithm derivations. Lastly, it delineates the design of railway HPQC and analyzes the effect of different parameters on its performance to accommodate different priorities. All design is supported by simulations and the results of experimental verification."
Singapore: Springer Singapore, 2019
e20501250
eBooks Universitas Indonesia Library