Ditemukan 14 dokumen yang sesuai dengan query
Rakes, Thomas A.
Boston: Allyn and Bacon, 1990
371.9 RAK s
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Ali Akhbar Navis, 1924-
Jakarta: Grasindo, 1996
371.02 NAV f
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Ysseldyke, James E.
California: Corwin Press, 2006
371.92 YSS w
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Telford, Charles Witt
Englewood Cliff, NJ: Prentice-Hall, 1981
371.9 TEL e
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Abstrak :
Students with disabilities have many obstacles to overcome and challenges to address as they go through the educational system. Besides challenges with academics, behavior, and social situations, these students also need to be able to transition throughout their educational careers from different grade levels to post-school outcomes. Transition for students with disabilities should include input from classroom teachers, school psychologists and other related school personnel, families, the community, and, of course, the student. Specifically, the student should be an integral part of the transition process and planning. This chapter focuses on transition in general, discusses data from the National Longitudinal Transition Study-2, and sets the stage for the rest of this volume.
Bingley: Emerald Publishing Limited, 2019
e20511670
eBooks Universitas Indonesia Library
Abstrak :
The purpose of this research is to acquire an objective and comprehensive information about the implementation of Islam religion teaching and learning process for special school for special care children. Result of the research finds that special schools have done Islam religion teaching learning process so far besides, it has found that most of the teachers of Islam religion at special school (SLB) are not teachers with the qualification of Islam religion background (PGA and Tarbiyah) teacher training. But with the background of special school teacher training background (SGPLB and LPTK PLB). The teaching learning process PAI at special school generally runs normativelly. The efforts to supervise and develop the competence and profession of Islam religion teacher at special school are still considered insufficient, got in its supervision and its control. Those who are supposed to be involved supervising the teacher of Islam religion at special schools are department of religion, department of National education (provincial office) and controllers on the executors in the field, have not played optimal role yet.
EDJPPAK
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Fellianti Muzdalifah
Abstrak :
Dalam membina hubungan dengan orang lain manusia membutuhkan suatu kecakapan untuk memulai dan mempertahankan hubungannya Kecakapan ini disebut dengan keterampilan sosial. Bila seseorang memiliki keterampilan sosial yang sudah baik, maka dirinya akan lebih rnudah melakukan interaksi dan beradaptasi dengan orang lain. Ia juga mampu dalam menganalisa dan memutuskan pennasalahan dari situasi-situasi sosial secara tepat. Namun demikian, tidak semua manusia memiliki keterampilan sosial yang baik. Individu yang memiliki hambatan fisik dan psikis sulit mencapai keterampilan sosial dengan baik, misalnya penyandang tuna rungu.
Penyandang tuna rungu adalah individu yang kehilangan atau kurang mampu daiam mendengarkan yang disebabkan panca indera pendengarannya tidak bertimgsi dengan semestinya. Akibat ketidakmampuan dalam mendengarkan, penyandang tuna rungu mengalami hambatan dalam perkembangan sosialnya. Hal ini tentunya akan berpengaruh terhadap keterampilan sosial yang dimilikinya. Unluk meningkatkan keterampilan sosial bagi penyandang tuna nmgu maka perlu adanya suatu program pembelajaran keterampilan sosial.
Program pembelaiaran keterampilan sosial ini ditujukan kepada para penyandang tuna nlngu yang berada di bawah bimbingan Panti Sosial Bina Rungu Wicara Melati Bambu Apus, Jakarta Timur. Program pembelajaran keterampilan sosial ini terdiri dari empat materi, yaitu komunikasi non verbal, mendengarkan_ empati, dan asenif yang merupakan kemampuan dasar bagi seseorang dalarn membina hubungan dengan orang lain.
Penyajian program ini menggunakan metode description, modelling, role playing, dan games yang disesuaikan dengan karakteristik penyandang tuna rungm Program ini dijalankan selama 4 hari berturut-turut. Agar program ini lebih efektif maka dalam pelaksanaarmya setiap kelas terdiri dari 6 orang penyandang tuna rungu dengan I orang pengajar dan I wakil pengajar.
Program pembelajaran keterampilan sosial ini belum pemah diujicobakan kepada penyandaug tuna rungu sehingga dalam pelaksanaannya nanti akan diperoleh umpan balik mengenai keefektifan metode dan materi bagi tercapai tujuan dari program pembelajaran ketrampilan sosial. Dengan adanya program pembelajaran keterampilan sosial ini diharapkan penyandang tuna rungu di Panti Sosial Bina Rungu Wicaxa Melati Bambu Apus, Jakarta Timur akan memiliki keterampilan sosial yang akan membantunya dalam beradaptasi di lingkungan sosialnya.
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2004
T37906
UI - Tesis Membership Universitas Indonesia Library
New York: McGraw-Hill, 2011
371.9 TAK
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Abstrak :
Taking Sides volumes present current controversial issues in a debate-style format designed to stimulate student interest and develop critical thinking skills. Each issue is thoughtfully framed with Learning Outcomes, an Issue Summary, an Introduction, and an Exploring the Issue section featuring Critical Thinking and Reflection, Is There Common Ground?, and Additional Resources. Taking Sides readers also offer a Topic Guide and an annotated listing of Internet References for further consideration of the issues. An online Instructor?s Resource Guide with testing material is available for each volume. Using Taking Sides in the Classroom is also an excellent instructor resource. Visit www.mhhe.com/takingsides for more details.
New York : McGraw-Hill, 2011
371.9 TAK
Buku Teks Universitas Indonesia Library
New York: Open University Press, 2005
371.904 6 SPE
Buku Teks Universitas Indonesia Library