Ditemukan 1051 dokumen yang sesuai dengan query
Chandra, Lokesh
New Delhi: Eternal Ganges, 2009
294.3 CHA b
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Ikeda, Daisaku, 1928-
Jakarta: Indira , 1993
294.3 IKE b
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Tokyo : Soka Gakkai,, 2002
294 SOK d
Buku Referensi Universitas Indonesia Library
Arwadi Dwija Atmaja
"Buku ini berisi tentang hal ihwal Resi Buddha: 1) Peristiwa sang Buddha di Tusitaloka; 2) Peristiwa Buddha menerima wangsit akan menjelma; 3) Turunnya sang Buddha dari surga; 4) Permaisuri Maya tiba di taman Sari Lumbini; 5) Meninggalnya Dewi; 6) Sang Buddha di kabuyutan; 7) Sang Buddha berada di tempat pengajaran; 8) Sang Buddha di bawah pohon jambu; 9) Sayembara memilih pasangan hidup; 10) Melihat berbagai jenis manusia; 11) Sang Buddha bertapa, penggodaan diwaktu bertapa; 12) Sang Buddha menerima keajaiban; 13) Menyebarluaskan darma ajarannya; 14) Buddha pergi ke Wanagaselah bertemu dengan muridnya."
Weltevreden: Bale pustaka, 1920
BKL.0909-AH 6
Buku Klasik Universitas Indonesia Library
Jessica
"Era antroposen menandakan dominasi yang dilakukan oleh manusia terhadap alam. Dalam prosesnya, manusia ikut menguasai hewan untuk dieksploitasi demi kepentingannya sendiri. Problem spesiesisme menjadi titik berangkat manusia dalam berasumsi bahwa hewan merupakan objek yang dapat dimanfaatkan dengan sewenang-wenang tanpa adanya pertimbangan etis. Manusia telah mengubah fisiologis serta mengatur kehidupan hewan melalui fenomena domestikasi. Kegagalan serta kecacatan yang dilimpahkan kepada hewan membuat setiap hewan domestik hidup dengan penuh penderitaan. Artikel ini berusaha menjawab permasalahan etis mengenai relasi hewan dengan manusia dalam fenomena domestikasi hewan melalui kacamata Buddhisme Mahayana. Melalui Metta-Karuna, hewan dapat dipahami sebagai tujuan untuk dirinya sendiri. Artikel ini mengolah permasalahan melalui hermeneutika serta semiotika yang didasarkan pada ekofenomenologi sehingga sumber seperti relief dan naskah kuno Buddhisme Mahayana dapat ditarik relevansinya pada permasalahan etis domestikasi hewan. Dengan demikian, Metta-Karuna dapat menjadi landasan moral dalam relasi hewan-manusia agar hubungan tersebut dibentuk dari cinta kasih yang bersih, bijak, dan tanpa syarat.
The Anthropocene era marks the domination of nature by humans. In the process, humans also control animals to be exploited for their own interests. The problem of speciesism is the starting point for humans in assuming that animals are objects that can be utilized arbitrarily without any ethical considerations. Humans have physiologically altered and regulated the lives of animals through the phenomenon of domestication. The failures and disabilities inflicted on animals make every domestic animal live a life of suffering. This article attempts to address the ethical issues regarding the relationship between animals and humans in the phenomenon of animal domestication through the lens of Mahayana Buddhism. Through Metta-Karuna, animals can be understood as an end in themselves. This article treats the problem through hermeneutics and semiotics based on ecophenomenology so that sources such as reliefs and ancient texts of Mahayana Buddhism can be drawn relevant to the ethical problem of animal domestication. Thus, Metta-Karuna can become the moral foundation of animal-human relations so that the relationship is formed from clean, wise and unconditional love."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2024
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja Universitas Indonesia Library
Simpkins, C. Alexander
Jakarta: Bhuana Ilmu Populer, 2000
294.3 SIM s
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Dalai Lama, 1935-
"Explains the Buddha's teaching of interdependence and karma, guiding readers through a process that enables them to understand how their present actions influence their future experience. This title encourages us to broaden our outlook and achieve a profound shift in our personal values. It offers us the tools to deal with the negative emotions. Finally, he rewards us with six focal practices called the six perfections - generosity, morality, patience, effort, concentration and wisdom - to help us move forward in our journey from self-centredness to enlightenment."
London: Rider, 2010
294.344 DAL b
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Kim, Yong Deok
Seoul: Chang Jak iwa BT byeongsa, 1997
KOR 294.337 KIM b
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Nhat Hanh, Thich
"The Buddha understood that birth and death are not real. The fact that we think they are true makes a powerful illusion that causes all our suffering.The Buddha taught there is no birth, no death, no permanent self, no annihilation."
Jakarta: Bhuana Ilmu Populer, 2002
294.3 NHA d
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Humpreys, Christmas
New York: A Mandala Book, s.a
294.3 HUM e
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library