yang berkaitan dengan praktik-praktik tersebut berdasarkan studi kepustakaan. Hasil dari penelitian ini adalah bahwa Surat Keterangan oleh Camat sebagai alas hak atas tanah sejatinya bukan merupakan objek yang dapat dijaminkan dengan Hak Tanggungan. Lebih lanjut lagi, cover note Notaris tidak dapat dipergunakan sebagai dasar dari pencairan kredit oleh karena sifatnya hanya berupa surat keterangan atas pekerjaan, dan bukan merupakan bentuk janji dari Notaris atas penyelesaian pekerjaan pensertifikatan atas Surat Keterangan oleh Camat tersebut.
This study is aimed to describe and to analyse the use of Sub-District Head’s Certificate on Land
as collateral in a Credit Agreement, and the problematic situation that follows with that practice. This study also discusses the practice of the utilization of Notary’s cover note as the basis of credit disbursement in which the collateral is a Sub-District Head’s Certificate on Land that is still in progress of certification. In this study, will also discuss Bank’s implementation of prudential banking principlein facing these practices. The research method used in this study is a normative juridical type, in which this study will explore the regulation related with these practices based on literature study. The result of this study is that Sub-District Head’s Certificate on Land is not an object in which a mortgagecan be placed upon them. Furthermore, Notary’s cover note cannot be used as the basis of credit disbursement, as it is only a letter of statement of the work that is currently in progress, and not a form of promise from the Notary for the completion of that particular work."
Dalam situasi ini, Six-Party Talks (SPT) belum dilanjutkan untuk waktu yang lama karena uji coba nuklir Korea Utara dan uji coba peluncuran rudal, dan minat dalam perundingan enam negara baru-baru ini meningkat. Dalam tulisan ini, Penulis membahas persepsi dan kebijakan negara-negara Asia Timur Laut yang berfokus pada diskusi tentang pelembagaan multilateral yang disebut SPT. Selain itu, upaya, kinerja dan keterbatasan kelembagaan untuk melembagakan SPT juga dibahas.
Pada akhirnya, untuk mengembangkan SPT sebagai kerjasama keamanan multilateral di wilayah tersebut, perlu untuk memperkuat elemen multilateral dalam hal operasi dan fungsi perundingan, dan pada saat yang sama, perbaikan lingkungan di wilayah tersebut harus dilakukan untuk membangun kerjasama keamanan multilateral. Selain itu, sangat penting untuk mendapatkan dukungan aktif dan kerjasama di negara-negara tetangga.
Under these circumstances, the Six-Party Talks (SPT) did not last long due to North Korea's nuclear and missile tests, and interest in the SPT has recently increased. The paper discusses the perceptions and policies of Northeast Asian countries that focus on discussions on multilateral institutionalization, called SPT. And also discussed efforts, achievements and institutional limitations to institutionalize SPT.
Finally, in order to develop SPT as a multilateral security cooperation within the region, it is necessary to strengthen multilateral elements in terms of operational and negotiating functions, and at the same time carry out environmental improvements in the region to develop multilateral security cooperation. It is also very important to gain active support and cooperation from neighboring countries.
"