Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 27141 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Blease, Derek
London: Paul Chapman, 1990
372.1 BLE c (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Ellis, Anthony
New York: Routledge, 2017
303.6 ELL m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Forth, Gregory L.
The Hague: Martinus Nijhoff, 1981
306.095 986 FOR r
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Djuretna A. Imam Muhni
Yogyakarta: Gadjah Mada University Press , 1994
306.482 DJU c
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Ottawa: Ont. International Development Research Centre, 1986
371.3 TEA
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Grimm, Christine
"Christine Grimm presents a first-hand account of a social researcher who entered the software laboratory of one of the biggest ERP providers. Presenting an in-depth ethnography on how people act within such labs. she reveals the highly unexpected social character of programming and shows how the vendor reorganizes himself to find new ways to respond to the expectations of the market. Furthermore, the author highlights the informal practices when an ERP system, as a defective or incomplete product, re-enters the supplier’s labs. The book provides a window into what happens if bugs are dug up and emotions on both the supplier and customer sides are running high."
Wiesbaden: Springer, 2012
e20397078
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Adinda Nata Chintana
"ABSTRAK
Skripsi ini membahas mengenai gambaran permasalahan yang dihadapi oleh pekerja
wanita dewasa awal, khususnya yang berprofesi sebagai tenaga pengajar (guru), strategi
coping yang guru wanita dewasa awal tersebut lakukan serta dukungan sosial yang
diterima oleh guru wanita dewasa awal tersebut dalam menghadapi permasalahan yang
kerap mereka hadapi. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan desain deskriptif.
Hasil penelitian ini menggambarkan pekerja dewasa awal yang berprofesi sebagai guru
di Sekolah XYZ mempunyai beberapa permasalahan yang kerap mereka hadapi, baik
permasalahan terkait dengan pekerjaan dan permasalahan diluar pekerjaan namun
mempengaruhi kehidupan kerja. Strategi coping yang dilakukan oleh para pekerja
dewasa awal yang berprofesi sebagai guru juga cukup efektif dengan penggabungan dua
strategi coping, yaitu coping berfokus pada masalah dan coping berfokus pada emosi.
Dukungan yang diterima pekerja dewasa awal yang berprofesi sebagai guru, berbentuk
dukungan emosional, dukungan instrumental, dukungan informasi dan dukungan
persahabatan, yang bersumber dari keluarga, rekan kerja, supervisor dan juga organisasi
(dalam bentuk peraturan, kebijakan serta sistem).

ABSTRACT
This thesis discuss the problems faced by early adult female workers, especially those
who work as teachers, coping strategies that the early adult female performs and the
social support received by these early adult female workers in dealing with problems
that they often facing. This research is a qualitative research with descriptive design.
The results of this study describe early adult workers who work as teachers at XYZ
School having several problems that they often face, both problems related to work and
problems outside of work but affect work life. Coping strategies performed by early
adult workers who work as teachers are also quite effective, by combining two coping
strategies, which is, problem-focused coping and emotional-focused coping. Support
received by early adult workers who work as teachers, in the form of emotional support,
instrumental support, information support and friendship support, which come from
family, work colleagues, supervisors and organizations (in the form of regulations,
policies and systems).
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Spradley, James P.
New York: Halt, Rinehart and Winston, 1979
305.800 72 SPR e
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Heider, Karl G.
Austin : University of Texas Press, 1976.
301.2 HEI e
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Riasa Roshaliha
"Kualitas udara di dalam ruangan berpengaruh besar terhadap kesehatan dan kesejahteraan manusia, dimana salah satu parameter dari kualitas udara di dalam ruangan adalah kontaminan bioaerosol. Penilaian kualitas bioaerosol dalam ruangan di berbagai wilayah di seluruh dunia diperlukan dari sudut pandang kesehatan masyarakat, terutama untuk perlindungan kelompok rentan seperti anak-anak. Skripsi ini bertujuan untuk mendapatkan gambaran kontaminan bioaerosol dalam ruang kelas sekolah dasar menurut literatur yang dipublikasikan antara tahun 2016 sampai dengan 2020. Penelitian ini merupakan tinjauan literatur sistematis mengenai gambaran bioaerosol pada ruang kelas sekolah dasar. Gambaran bioaerosol tersebut berupa jenis kontaminan bioaerosol, hasil atau konsentrasi kontaminan bioaerosol dan faktor yang memengaruhi konsentrasi kontaminan bioaerosol menurut literatur yang dipublikasikan antara tahun 2016 sampai dengan 2020 pada database Google Scholar dan Portal Garuda (Garba Rujukan Digital).
Hasil penelitian ini dibagi berdasarkan negara dengan iklim subtropis dan tropis. Semua penelitian menggunakan indirect reading instrument. Didapatkan bahwa rata rata total kontaminan pada negara subtropis yaitu bakteri dengan 1.709,91 CFU / m3, jamur dengan 519,55 CFU / m3, virus dengan 1.900 M gene copies / m3 air. Untuk negara tropis, rata – rata total kontaminan pada negara tropis untuk bakteri adalah 1.613,27 CFU / m3, dan jamur adalah 273,33 CFU / m3 dengan faktor yang memengaruhi paling tinggi yaitu suhu, kelembaban, kepadatan dan aktivitas siswa di kelas, sistem MVAC dan sumber polutan.

Indoor air quality greatly influences human health and well-being, where one of the parameters of indoor air quality is bioaerosol contaminants. Indoor air quality assessment especially on bioaerosol contaminants in various regions around the world is needed from the point of view of public health, especially for the protection of vulnerable groups such as children. This study aims to get the profile of bioaerosol contaminants in elementary school classrooms according to the literature published between 2016 and 2020. This research is a systematic literature review of bioaerosol in elementary school classrooms. The description of bioaerosol is about the of types of bioaerosol contaminants, the concentration of bioaerosol contaminants and factors that influence bioaerosol contaminants in elementary school classrooms according to the literatures that are published between 2016 and 2020 in the Google Scholar database and Portal Garuda (Garba Rujukan Digital).
The results of this study are divided by country with a subtropical and tropical climate. All studies used indirect reading instruments. It was found that the average total contaminants in subtropical countries for bacteria is 1,709.91 CFU / m3, fungi is 519.55 CFU / m3, and virus is 1,900 M gene copies / m3 air. For tropical countries, the average total contaminant in tropical countries for bacteria is 1,613.27 CFU / m3, and fungi is 273.33 CFU / m3 with the highest influencing factors are temperature, humidity, classroom occupants and their activity, system MVAC and pollutant sources.
"
Depok: Fakultas Kesehatan Masyarakat Universitas Indonesia, 2020
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>