Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 1190 dokumen yang sesuai dengan query
cover
cover
St louis: Mosby , 1979
617.702 31 NUR
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Likhachov, A.G.
Moscow : Foreign language Publ. House, T.t.
618.921 LIK d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
"This book follows a symptomatic approach for evaluation and prioritisation of common presentations, and provides guidance on primary care assessment and management, and on when and why to refer for a specialist opinion. Fully revised to reflect the current practice of oto-rhino-laryngology and head and neck surgery, new chapters address the increasing specialization and improved understanding of the likely causes and specialist treatment for symptoms such as tinnitus, nasal discharge, nasal obstruction, facial plastic surgery, head and neck trauma and foreign bodies, and non-specialist assessment and examination. There is new content on rhinoplasty, pinnaplasty, non-melanoma skin tumours, thyroid disease and head and neck cancer, with many new full colour illustrations and algorithms throughout.
ABC of Ear, Nose and Throat is a long established best-selling guide to the management of common conditions of the Ears, Nose and Throat. It follows a symptomatic approach for evaluation and prioritisation of common presentations, and provides guidance on primary care assessment and management, and on when and why to refer for a specialist opinion. Fully revised to reflect the current practice of oto-rhino-laryngology and head and neck surgery, new chapters address the increasing specialization and improved understanding of the likely causes and specialist treatment for symptoms such as tinn."
Jakarta: EGC, 2012
617.51 ABC
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Pracy, R.
Jakarta: Gramedia Pustaka Utama, 1993
617.51 PRA b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Winna Andarini
"Penelitian ini berfokus pada kepuasan pasien di Unit Rawat Jalan RS XYZ dalam rangka mengcmbangkan dan mempertahankan image sebagai Rumah Sakit Pusat Kesehatan Respirasi Nasional dan menjawab persaingan global, maka manajemen berusaha untuk melakukan survei kepuasan konsumen untuk mendapatkan gambaran kcpuasan pasicn di Unit Rawat Jalan THT RS XYZ. Kepuasan konsumen disini terdiri dari lima dimcnsi yaitu langibleness, reliahili1y, responsiveness, assurance, dan empathy. Metode penelitian menggunakan metode kuantitaf melalui survei kepuasan konsumen menggunakan kuesioner SERVQUAL yang terdiri dari skala harapan dan skala kenyataan. Pcngumpulan data dilakukan tcrhadap pasicn Unit Rawat Jalan THT SR XYZ. Pengolahan dan analisa data dilakukan dengan menggunakan program SPSS.
Dari hasil analisis, disimpulkan bahwa : 1) terdapat kesenjangan antara harapan pasien dengan kenyataan yang dirasakan pasien terhadap pelayanan kesehatan yang ada di Unit Rawat Jalan THT RS XYZ; 2) nilai kesenjangan tertinggi terdapat pada dimensi responsiveness dan nilai kcscnjangan terendah terdapat pada dimensi empathy; 3) penilaian terhadap Unit Rawat Jalan THT RS XYZ dari sebagian besar pasien juga terbilang cukup memuaskan; 4) sebagian besar pasien berharap agar pihak rumah sakit dapat lebih memperhatikan hal-hal yang terkait dengan waktu tunggu pasien, kedisiplinan dalam hal waktu kerja, penambahan jumlah SDM dan ruang pemeriksaan serta mcmberikan perhatian dalam hal koordinasi administrasi; 5) usulan untuk mengurangi kesenjangan pada dimensi responsiveness adalah dengan meninjau kembali kebijakan-kebijakan pelayanan, membuat program penghargaan seperti bonus, serta mengadakan forum diskusi atau briefing 6) usulan lain yang dapat dilakukan adalah dengan ikut serta dalam pelatihan-pelatihan.

This research is focus at patients satisfaction in ENT Depzirtment at XYZ Hospital. The reason is because they want to develop and sustain their image as respiratory center hospital in Indonesia, and being the number one in health service industry. The consumer satisfaction in this research is devidc in to five dimentions which is tangibleness, reliability, responsiveness, assurance, and empathy. This quantitative research is using SERVQUAL, with patients at ENT Department at XYZ Hospital as the respondent. SPSS programme is used for analysing the data.
The conclutions are : 1) ther is gap between patient’s expectation and perception in services that provide by ENT Department at XYZ Hospital; 2) the biggest gap is in responsiveness dimention and the lowest is in empathy; 3) Most of respondents evaluated that services provided by ENT Department at XYZ Hospital quite Satisfact; 6) Most ofthe patients hoping that the hospital can give more attention for time schedule aitd provide more staff and examination room. Beside that, hospital can also give more attention for administration process; 7) suggestions to minimalyze the gap in responsiveness dimention are reviewing service policy, making reward programme such as bonus, and set up discussion forum or monthly meeting 8) another suggestion that can coverage most of the service dimentions are conducting training and workshop.
"
Depok: Fakultas Psikologi Universitas Indonesia, 2009
T34034
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Harisman Dwi Putra
"Android merupakan sebuah sistem operasi perangkat mobile berbasis linux yang mencakup sistem operasi, middleware, dan aplikasi. Android menyediakan platform terbuka (Open Source) bagi para pengembang (programmer) untuk membuat aplikasi.
Pada skripsi ini membahas mengenai perancangan aplikasi untuk membantu diagnosa penyakit THT berbasis teknologi smartphone. Aplikasi diagnosa penyakit THT dibangun pada environment Android dengan menggunakan bahasa pemrograman Java dan XML. Aplikasi ini bertujuan utuk membantu dokter dalam mendiagnosa penyakit THT berdasarkan gejala-gejala yang dialami oleh pasien di rumah sakit serta memberikan informasi kepada pasien mengenai penyakit-penyakit yang terdapat pada organ THT.
Dalam penelitian akan dijelaskan mengenai pengujian aplikasi yang dirancang, antara lain pengujian fungsional untuk menguji tampilan dan fungsifungsi program; pengujian User Acceptance Test yaitu menguji kemudahan aplikasi perangkat lunak dengan menggunakan metode crowdsourcing.
Dari hasil pengujian didapatkan nilai MOS kategori performance senilai 4.175, MOS kategori interface senilai 3.82, dan MOS kategori user friendly senilai 4.075. Untuk pengidentifikasian penyakit berdasarkan gejala didapatkan bahwa 100% tepat dan akurat.

Android is an mobile linux based operating system that include operating sytem, middleware, and Applications. Android provides open platform (open source) for the developers (programmer) to make an Applications.
This study is discussing about designing Applications to help diagnose Ear, Nose, Throat disease (ENT) based with smartphone. ENT disease diagnose are developed on the android environment by applying the java and XML programming language. This Application purpose is to help the doctors to diagnosing ENT disease grounded on the symptoms experienced by some patient in hospital and also give some information to the patient about diseases that contained in ENT organs.
This study will explain about Application testing that is designed, which are functional trial for testing the appearance and program functions; User Acceptance Test that is observing the ease of Application software using the crowdsourcing method.
From the test results obtained MOS value performance category 4,175, MOS value interface categories 3.82, and MOS value user friendly categories 4,075. For the identification of the disease based on symptoms was found that 100% precise and accurate.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2013
S46063
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Stivina Azrial
"ABSTRAK
Tesis ini membahas rinosinusitis kronik dan hubungannya dengan kelainan telinga tengah di poliklinik THT RSCM pada pasien dewasa. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui proporsi kelainan telinga tengah pada pasien rinosinusitis kronik dan hubungan antara rinosinusitis kronik dengan kelainan telinga tengah pada percontoh dengan keluhan hidung dan/atau keluhan telinga. Penelitian ini menggunakan metode potong lintang pada pasien usia 18-60 tahun dengan membran timpani intak yang datang ke poliklinik Umum THT RSCM dengan keluhan hidung dan/atau keluhan telinga yang kemudian menjalani rangkaian pemeriksaan nasoendoskopi, otomikroskopi, timpanometri dan uji cukit kulit. Hasil penelitian mendapatkan proporsi kelainan telinga tengah pada pasien rinosinusitis kronik sebanyak 14 percontoh (14/77=18,2%) dan hubungan antara rinosinusitis kronik dengan kelainan telinga tengah secara statistik tidak bermakna (p=0,75).

ABSTRACT
This study investigates chronic rhinosinusitis and its association with middle ear inflammation in adult patient at ENT oupatient clinic, Cipto Mangunkusumo Hospital. The aim of this study is to determine the proportion of the middle ear inflammation among the chronic rhinosinusitis patients and its association between chronic rhinosinusitis and middle ear inflammation in a population with ear and/or nose complaint. This is a cross sectional study in patients between the age of 18-60 years old with intact tympanic membrane who came to ENT outpatient clinic with ear and/or nose complaints and underwent nasoendoscopic, otomicroscopic, tympanometric examination and skin prick test. The results were proportion of the middle ear inflammation among the chronic rhinosinusitis patients was 14 samples (18,2%) and there was no significant association between chronic rhinosinusitis and middle ear inflammation statistically (p=0,75)."
Jakarta: Fakultas Kedokteran Universitas Indonesia, 2012
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Rifka Widyastuti
"ABSTRAK
Saat ini, Pengenalan biometrik sangat populer untuk pengenalan individu yang menawarkan keamanan dan akurasi yang lebih besar daripada metode otentikasi secara tradisional. Pengenal kucing adalah salah satu pengenal biometrik karena kucing memiliki pengenal unik yaitu hidung kucing. Penelitian ini mengembangkan sistem untuk pengenalan kucing melalui hidung kucing menggunakan You Only Look Once YOLO untuk mendeteksi hidung gambar kucing dan Scale Invariant Feature Transform SIFT . Tujuan dari pendekatan ini adalah untuk mengenali kucing dengan benar dari setiap kucing secara individu. Selain itu, ia bisa melakukannya di setiap sudut hidung kucing. Sistem yang kami usulkan terdiri dari dua tahap. Pertama, kami mendeteksi hidung gambar kucing menggunakan YOLOv2. Setelah hidung terdeteksi, kami mengenali hidung kucing menggunakan metode SIFT dan memastikan bahwa hidung telah dikenali dengan benar. Akurasi deteksi hidung adalah 99,85 untuk dataset pertama yang berisi 700 gambar dan 91,56 untuk dataset kedua yang berisi 676 gambar. Sistem bekerja dengan beberapa tahap dan sepenuhnya otomatis. Sistem pengenalan diuji oleh 1337 gambar kucing sebagai data asli dan 1356 gambar hidung kucing sebagai data referensi dan akurasi sistem yang diusulkan adalah 90,21 .
ABSTRACT
Nowadays, biometric recognition is very popular to individual recognition which offer greater security and accuracy than traditional methods of person authentication. Cat recognition is one of biometrics identifier since cat has a unique identifier like cat nose. This research develops a system for recognition the cat through the nose of cat using You Only Look Once YOLO for detected the nose of a cat image and Scale Invariant Feature Transform SIFT . The objective of this approach is to recognize the cat correctly of every kind of cat. Moreover, it can do it in every angle of the cat nose. Our proposed system contains of two stages. First, we detect the nose of a cat image using YOLOv2. After the nose is detected, we recognize the cat nose using SIFT method and make sure that the nose has been recognized correctly. The accuracy of the nose detection is 99.85 for the first dataset which contains 700 images and 91.56 for second dataset that contains 676 images. The system work with several stage and it fully automatic. The recognition system was tested by 1337 cat images as data original and 1356 cat nose image as reference data and the accuracy of proposed system is 90.21 . "
2019
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>