Ditemukan 14667 dokumen yang sesuai dengan query
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
"Complexity of agency relationship in commercial bank demand special monitoring systems covered both market-based and regulatory measures to prevent moral hazards associated with the existence if information asymmetry. Unfortunately conflicting objectives between the two measures sometimes occurs. In this case i argue that monitoring system should focus on signals of the risk exposures confronted by bank."
Manajemen Usahawan Indonesia, XXXII (02) Februari 2003: 24-27,
MUIN-XXXII-02-Feb2003-24
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Crosse, Howard D.
Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1973
332.12 CRO m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
346.07 bog c
Buku Teks Universitas Indonesia Library
New York: Ronald Press, 1959
332.109 73 BUS
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Jakarta : Bank Bumi Daya , 1982
332.12 DEV
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Graddy, Duane B.
New Jersey: Prentice-Hall, 1990
332.12 GRA m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Graddy, Duane B.
Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall, 1990
332.120 68 GRA m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Salsabila Harris
"Monitoring real-time penting dalam mencapai hasil yang diinginkan pada kampanye pemasaran digital. Sistem monitoring real-time membantu memantau kinerja kampanye untuk mengidentifikasi kekurangan kampanye yang sedang berlangsung untuk merumuskan solusi untuk meningkatkan dan menargetkan demografi audiens. Tidak hanya itu, sistem monitoring membantu mengintegrasikan seluruh aktor dalam kampanye dan menciptakan skema komunikasi yang lebih efisien. Penelitian ini bertujuan untuk merancang proses monitoring kampanye pemasaran digital yang bertransformasi secara digital, dengan memasukkan Project Management Information System untuk mengintegrasikan semua pelaku dalam menjalankan kampanye pemasaran digital. Data dikumpulkan dengan melakukan wawancara dan mengkaji dokumen pendukung. Kemudian pengolahan data dilakukan dengan menggunakan software iGrafx. Wawancara juga dilakukan untuk mengumpulkan kebutuhan pengguna untuk sistem yang kemudian dilakukan perancangan sistem informasi yang terdiri dari 4 tahapan, yaitu perancangan database menggunakan Entity Relationship Diagram (ERD), perancangan sistem menggunakan Use Case Diagram dan Data Flow Diagram (DFD), perancangan alur penggunaan sistem menggunakan Activity Diagram, dan perancangan antarmuka. Sistem informasi dapat membantu mengurangi waktu yang dibutuhkan untuk menyampaikan laporan kepada klien, dari 11,07 hari menjadi 81,17 menit untuk media placement dan 11,10 hari menjadi 7 menit untuk influencer marketing, dimana klien dapat mengakses data secara mandiri dengan mengakses sistem informasi agensi.
Real-time monitoring is important to achieve desired result on digital marketing campaign. Real-time monitoring system helps on monitor the campaign performance to identify the deficiencies of the on-going campaign to formulate solution to improve and target audience demographics. Not only real-time digital marketing campaign monitoring will simplify the process and improving campaigns, the integration of every actor within the campaign creates an easier communication scheme and help equalize information for all actors. This research aims to design a digitally transformed digital marketing campaign monitoring process, by incorporating Project Management Information System to integrate all actors in running a digital marketing campaign. Data was collected by conducting interviews and assessing supporting documents. Then data processing is carried out using iGrafx software. Interview also conducted to collect user requirement for the system. Next, an information system design consisting of 4 stages is carried out, namely database design using Entity Relationship Diagram (ERD), system design using Use Case Diagrams and Data Flow Diagrams (DFD), system usage flow design using Activity Diagrams, and interface design. Information systems can help reduce the time required for the monitoring process in submitting reports to clients, from 11.07 days to 81.17 minutes for media placement and 11.10 days to 7 minutes for influencer marketing, as clients can access insights independently by accessing the agency information system which is equipped with campaign insight data. "
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library