Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 1244 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Amani Tedjowongso
"Realita polusi yang terkonstruksi dari media di era globalisasi membuatnya terasa jauh dan memiliki dampak yang insigifikan. Padahal, polusi itu sendiri merupakan respon alam yang paling dekat dengan diri kita. Tugas akhir ini mencoba merekonstruksi ulang realita polusi melalui arsitektur dengan cara mengintervensi infrastruktur pada Jalan Salemba Raya dan membentuk pola pikir baru serta jaringan ekologis yang akan membuat polusi memiliki peran yang signifikan pada masyarakat. Jaringan ini akan mengubah polusi menjadi udara bersih, serta mendorong masyarakat berpindah dari bahan bakar fossil menjadi methanol.

The reality of pollution, constructed in the era of globalization, feels distance and has an insignificant impact to society. In fact, pollution is the closest form of nature responding how we live. This final project attempt to reconstruct the reality of pollution through architecture by intervening Salemba Raya street’s infrastructure and creating an ecological network that has a significant role for society. This network transforms pollution into clean air and encourage people to shift from fossil fuels to methanol fuels.

"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia , 2020
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Bunell, Tim
London: RoutledgeCurzon, 2004
307.12 BUN m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Liu, Jinxin
"This book is composed of the Lancang-Mekong Subregional Industrial Park Cooperation Research International Report and the Greater Mekong Subregion International Dry Port Construction and Operation Construction. Introduction and analysis of the general situation, status quo, construction significance, problems faced, and development prospects of dry port construction and operation, to provide readers with reference to relevant decision-making departments."
Kunming: Yunnan University Press, 2016
e20511206
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Sihombing, Ruben
"Bus Rapid Transit (BRT) dikenal sebagai salah satu solusi yang dapat menyediakan jasa angkutan masal yang berkualitas pada daerah perkotaan seperti Trans Jakarta. Kapasitas bus dipengaruh oleh lamanya waktu tempuh bus dimana pengaturan APILL (alat pemberi isyarat lalu lintas) dipersimpangan adalah salah satu faktor yang mempengaruhi waktu tempuh. Pengkajian kecepataan rata-rata bus Trans Jakarta yang beroperasi dikoridor 1 Blok M-Kota dilakukan dengan survey dan pencarian data dari instansi terkait. Data tersebut diolah dan dipresentasikan dalam bentuk grafik, dengan melakukan trial and error sehingga dapat digambar grafik perjalanan bus. Dengan melakukan sinkronisasi waktu keberangkatan, kecepatan bus, dan lamanya waktu lampu hijau maka waktu tempuh dapat dioptimalisasi menjadi 37 menit 52 detik yaitu lebih cepat 19,3 % dari waktu tempuh yang ada serta dapat menghindari waktu tunda akibat lampu merah, yang mempengaruhi 18,04 % dari waktu tempuh.

Bus Rapid Transit (BRT) also known as one of the solution which can provide good public transportation service in urban area like Trans Jakarta. The travel time of busses influnce their capacity which the traffic light systematizing is one of the factors that can affect travel time. The study of Trans Jakarta busses average speed which operated in first corridor (Blok M-Kota) has been do ne with surveys and data gathering from related institution. All of the data was processed and presented in a form of graphic, with trial and error method, so the busses travel graphic can be obtain. With synchronization in departure time, speed of busses, and green time so the travel time of busses can be optimalize to 37 minutes and 52 seconds which is more faster 19.3 % from the actual travel time and can avoid delay that is caused by red light which can affect 18.04% from the travel time."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2009
S50519
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Azwar Ramadhana Sonjaya
"Pengujian empiris teori pasar efisien (EMH) terus dilakukan oleh banyak peneliti baik yang hasilnya memperkuat maupun yang memperlemah teori tersebut. Salah satu penelitian yang memperlemah teori EMH adalah studi anomali, seperti Ramadan effect. Studi anomali sendiri dibantah oleh penelitian terbaru yang menemukan bukti adanya pelemahan bahkan menghilangnya efek anomali. Penelitian ini mencoba menguji persistensi Ramadan effect pada stock return di 10 negara Muslim. Penulis menemukan bahwa Ramadan effect memang hadir tetapi tidak bersifat persisten. Hal ini konsisten dengan temuan pada uji bentuk pasar efisien, dimana ditemukan bahwa semua pasar di 10 negara Muslim tidak efisien. Ketika dimasukkan faktor krisis, Ramadan effect tetap tidak hadir secara persisten.

Empirical testing of Efficient Market Hypothesis (EMH) theory continues to be done by many researchers which the results strengthen or weakened the theory. One that weaken the EMH theory is the study of anomalies, such as the Ramadan effect. Study of anomalies itself is disputed by a new research that found evidence of weakening and even disappearance of the anomalous effect. This study attempts to examine the persistence of Ramadan effect on stock return in 10 Muslim-majority countries. We find the Ramadan effect is present but is not persistent. This is consistent with the findings of the test of efficient market form, where it was found that market in all 10 countries is not efficient. While the crisis factors is also excluded, the Ramadan effect remains not persistently present.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
S55535
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Sonia Mustikasari
"Tesis ini menganalisis alasan yang melatarbelakangi proyek China-Myanmar Economic Corridor (CMEC) pada akhirnya disepakati oleh Myanmar. Pertanyaan penelitian dari tesis ini adalah mengapa Myanmar menandatangani kesepakatan proyek infrastruktur CMEC dengan Tiongkok pada tahun 2018. Tesis ini menggunakan pendekatan kualitatif dan metode penelitian eksplanatif (explanatory research). Dalam menjawab pertanyaan penelitian, tesis ini menggunakan teori model adaptif politik luar negeri oleh James N. Rosenau. Terdapat tiga alasan yang melatarbelakangi Myanmar menandatangani proyek CMEC. Alasan pertama, Myanmar beradaptasi dengan perubahan di lingkungan eksternal (external change), yaitu faktor great power structure, aliansi, dan situational factors. Alasan kedua, Myanmar beradaptasi pada perubahan di lingkungan internal (internal change), yaitu pembangunan ekonomi dan akuntabilitas politik. Terakhir, kedua variabel tersebut menjadi bahan pertimbangan dari pemerintah Myanmar dan Aung San Suu Kyi untuk menandatangani proyek CMEC dengan Tiongkok. Berdasarkan dua variabel tersebut, ditemukan bahwa Myanmar menerapkan pola acquiescent adaptation sebagai bentuk adaptasi yang sebagian besar dipengaruhi oleh ketergantungannya pada Tiongkok.

This study analyzes the reasons behind Myanmar signed the China-Myanmar Economic Corridor (CMEC) project with China. The research question of this study is why Myanmar signed the CMEC infrastructure project agreement with China in 2018. This study uses a qualitative methods and explanatory research techniques. In answering research questions, this study uses the theory of the adaptive model in foreign policy by James N. Rosenau. There were three reasons behind Myanmar signing the CMEC project. First of all, Myanmar adapted to changes in the external environment, which is the factors of great power structure, alliances, and situational factors. Secondly, Myanmar also adapted in the internal environment changes, which is economic development and political accountability. Lastly, these two variables were taken into consideration by the government of Myanmar and Aung San Suu Kyi to finally signed the CMEC project with China. Based on these two variables, it was found that Myanmar adopted an acquiescent adaptation pattern that was largely influenced by its dependence from China."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2023
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Adhitya Maulana Ichsan
"Tesis sarjana ini membahas bentuk keterlibatan militer Pakistan dalam proyek Koridor Ekonomi Pakistan Tiongkok (CPEC). Pakistan memiliki sejarah dominasi militer dalam pemerintahan. Militer Pakistan pernah melakukan kudeta terhadap pemerintah sipil untuk mendapatkan kekuasaan. Namun, meskipun Pakistan saat ini dipimpin oleh pemerintah sipil, militer masih dapat mempengaruhi proses pengambilan keputusan yang terjadi. Ini menciptakan kondisi Negara Praetorian. Akibatnya, dominasi militer dalam pemerintahan menyebabkan pertumbuhan bisnis militer di negara ini. Bisnis militer bertujuan untuk menghasilkan keuntungan bagi militer itu sendiri. Perusahaan milik militer sudah terlibat dalam berbagai proyek di dalam negeri. Proyek Koridor Ekonomi China-Pakistan (CPEC) adalah peluang bagi bisnis militer untuk terlibat dalam proyek tersebut. Karena militer masih mendominasi proses pengambilan keputusan yang terjadi, militer menggunakan alasan keamanan dan praktik militer dalam mengembangkan negara untuk terlibat dalam proyek CPEC. Akibatnya, militer berpartisipasi dalam proyek CPEC, mulai dari menetapkan kebijakan keamanan, mengerahkan pasukan untuk menjaga mereka hingga keterlibatan perusahaan milik militer dalam proyek CPEC.

This undergraduate thesis discusses the form of Pakistani military involvement in the China Pakistan Economic Corridor (CPEC) project. Pakistan has a history of military dominance in government. The Pakistani military staged a coup against the civilian government to gain power. However, even though Pakistan is currently led by a civilian government, the military can still influence the decision making process that occurs. This created the conditions of the Praetorian State. As a result, military dominance in government led to the growth of military business in the country. Military business aims to generate profits for the military itself. Military-owned companies have been involved in various projects in the country. The China-Pakistan Economic Corridor Project (CPEC) is an opportunity for military businesses to get involved in the project. Because the military still dominates the decision-making process that occurs, the military uses security reasons and military practices in developing countries to get involved in CPEC projects. As a result, the military participated in the CPEC project, ranging from establishing security policies, mobilizing troops to guard them to the involvement of military-owned companies in the CPEC project."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2019
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Fajri Riyadi M. Nur
"ABSTRACT
This study aimed to examine the factors that cause time income (headway)
and speed of the bus TransJakarta in each bus station. Observations carried out to
see the influence of headway and speed that cause of waiting time of passangers
more longer. The method carried out with make simulation with using observation
data directly of departure and arriving in each station and speed that using of the
buses. Then simulation result analyzed by using macroscopic modelling and
compared with using the intelligent autonomous vehicle which is developed in
LAGIS Laboratory. The automation of driving tasks carries a large number of
benefits, such as the optimization of the use of transport infrastructures, the
improvement of mobility, the minimization of risks, travel time, and energy
consumption.

ABSTRAK
Penelitian ini dimaksudkan untuk mengkaji faktor yang mempengaruhi
jarak waktu kedatangan (headway) dan kecepatan (speed) bus TransJakarta di
setiap halte bus. Observasi dilakukan untuk melihat pengaruh faktor-faktor yang
mempengaruhi headway dan speed yang mengakibatkan waktu tunggu para
penumpang menjadi lebih besar. Metode yang dilakukan dengan melakukan
simulasi dengan menggunakan data pengamatan secara langsung waktu
keberangkatan bus dan waktu tiba bus di setiap halte serta kecapatan yang
digunakan. Kemudian hasil simulasi dianalisa menggunakan permodelan
macroscopic dan dibandingkan dengan menggunakan bus otomatis yang
dikembangkan di labolatorium LAGIS. Kendaraan Otomatis sejak otomatisasi
tugas-tugas mengemudi membawa sejumlah besar manfaat, seperti optimalisasi
penggunaan infrastruktur transportasi, peningkatan mobilitas, minimalisasi risiko,
waktu perjalanan, dan konsumsi energi."
2012
T31252
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Ahlan Zakiyyan
"Perpindahan pengguna dari pemberhentian menuju tujuan menciptakan ruang transit dalam suatu kawasan. Dengan intensitas berlalu lalang yang tinggi, ruang transit seperti ini tidak hanya digunakan sebagai jalur sirkulasi, melainkan memiliki fungsi lain, seperti tempat kegiatan ekonomi oleh masyarakat sekitar. Ruang transit yang berdekatan kegiatan masyarakat di sekitar, sehingga penciptaan koridor transit dapat mewadahi atau menampung dampak yang muncul dari berbagai bentuk kegiatan yang terjadi di sekitar kawasan. Skripsi ini membahas fenomena yang terjadi dalam koridor transit. Penggunaan koridor transit sebagai sarana bersosialisasi akan diulas serta melihat kaitan antar keduanya.

The user transit from stop point to their destination creates transition space in one particular area. According to high intensity of people’s traffic, the function of transition space is not just for people’s traffic but has another function as economic activity places for people in surrounding. Transition space which is located near to surrounding creates transit corridor to facilitate or accommodate the effects that arise from various forms of activities ongoing around the area. This thesis discusses the phenomena in the transit corridor. The use of transit corridors as a socializing meaning will be reviewed as well as the linkage between those two topics."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2014
S55960
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
"A field survey was conducted in November 2013 to inventory invansive plant species present along the corridor of Kawah Ijen Nature Tourism Park exploratively. Result showed that there were 11 plant species found abundantly along the corridor. Typical native species were dominated by Cyathea contaminans, Casuarina junghuhniana and Vaccinium varingiaefolium. Three species were determined as invasive alien species i.e. Chrommolaena odorata, Acacia decurrens and Blumea lacera whereas five species were determined as native species but potentil invaders i.e Rubus moluccanusm, melastoma malabatrichum, Polygonum barbatum, Debregesia longifolia and Pteridium aquilinum. In term of tourism particularly on nature-based destinations enable moving in and out of invansive alien species due to opening the access of some natural protected areas. The environmental impact of an alien species whether it becomes invasive at its destination depends on its biological key point, what ecological role the species may play, and on additional factors such as its tolerance of the gross features of the environment in the new range."
JITUB 2:1 (2014)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>