Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 86773 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Navila Arjinia Aulia Sonata
"ABSTRAK
Televisi sebagai media komunikasi massa berorientasi pada tujuan komunikasi pada umumnya, yaitu untuk merubah sikap, pandangan, dan perilaku khalayaknya. Pesan yang disampaikan melalui tayangan-tayangan televisi merupakan stimulus, yang secara langsung maupun tidak langsung dapat mempengaruhi manusia sebagai organism untuk merubah sikap dan perilakunya sebagai response yang timbul setelah terjadinya proses komunikasi. My Trip My Adventure adalah sebuah tayangan televisi yang dapat menjadi bukti atas kuatnya pengaruh sebuah media, bahkan dapat menyebabkan terjadinya fenomena traveling yang semakin marak belakangan ini. Peristiwa ini sesuai dengan teori Stimulus Organism Response S-O-R yang membahas tentang bagaimana terjadinya proses komunikasi hingga dapat menimbulkan reaksi tertentu, dan studi fenomenologi yang menjelaskan bahwa tindakan manusia adalah bagian dari posisinya di masyarakat, sehingga tindakan tersebut bisa jadi hanyalah peniruan dari tindakan orang lain yang didukung dengan adanya informasi yang kuat untuk membuat seseorang bersedia untuk merubah perilakunya. Setelah dilakukan analisis dengan menggunakan kedua teori tersebut serta meninjau dua buah karya ilmiah sebelumnya yang membahas tentang topik yang sama, hasil penelitian ini menunjukkan bahwa tayangan My Trip My Adventure dapat mempengaruhi minat khalayak untuk melakukan kegiatan traveling.
Television as a medium of mass communication is oriented towards the purpose of communication in general, that is to change attitudes, views, and behavior of the audience. Messages delivered through television broadcasts are stimulus, which directly or indirectly can affect human beings as organisms to change their attitudes and behavior as a response after the communication process. My Trip My Adventure is a television show that can be strong evidence of the power of media influence, even it can be a cause of this traveling phenomenon lately. This event is in accordance with Stimulus Organism Response SOR theory which discusses how is the process of communication so it can causing certain reactions, and also phenomenology study which explains that human action is part of its position in society, so that action could be just an imitation from the others and supported by the power of media information so it will be easier for someone to change his behavior. After analyzing the topic using both theories and reviewing the previous two scientific works on the same topic, the results of this study show that My Trip My Adventure can affect the interest of audiences to do the traveling."
2017
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Khairul Imam
"ABSTRAK
Artikel ini membahas mengenai pengaruh status sosial ekonomi terhadap pola gaya hidup traveling mahasiswa reguler FISIP UI. Pada studi-studi sebelumnya memperlihatkan bahwa pola gaya hidup tertentu dimasyarakat secara tidak langsung menggambarkan kelas sosial tertentu. Dalam hal ini, tiap-tiap kelas sosial memiliki gaya hidup yang berbeda satu sama lain. Perbedaan gaya hidup tersebut disebabkan karena perbedaan pendapatan yang dimiliki oleh tiap kelas sosial. Terdapat dua kelemahan dari pandangan tersebut yaitu 1 kelas sosial yang berbeda dapat memiliki gaya hidup yang sama dan 2 perbedaan gaya hidup tersebut tidak selalu disebabkan oleh perbedaan pendapatan yang dimiliki oleh tiap kelas sosial. Penulis berargumen bahwa gaya hidup traveling tidak hanya dimiliki oleh kelas menengah-atas tetapi juga oleh kelas menengah-bawah. Meskipun dalam melakukan traveling membutuhkan biaya yang tidak sedikit, menabung dapat menjadi sebuah solusi bagi masyarakat kelas menengah-bawah. Studi ini melihat pada kasus mahasiswa di FISIP UI, dimana selain melakukan kegiatan perkuliahan, traveling menjadi suatu gaya hidup yang masih dilakukan oleh sebagian mahasiswa reguler FISIP UI. Penulis ingin mengetahui, apakah gaya hidup traveling mahasiswa FISIP UI tersebut hanya menggambarkan kelas menengah-atas. Penelitian ini dilaksanakan pada awal bulan April sampai akhir Mei 2017. Dalam hal ini, penulis akan menggunakan pendekatan kuantitatif dengan teknik penarikan sampel, simple random sampling untuk mengetahui hal tersebut.

ABSTRACT
This article discusses the influence of socio economic status on lifestyle patterns of traveling on FISIP UI regular students. Previous studies have shown that certain lifestyle patterns in the community indirectly describe a particular social class. In this case, each social class has a different lifestyle. The difference in lifestyle is due to the difference in income that each social class has. There are two disadvantages to this view 1 different social classes can have the same lifestyle and 2 the lifestyle differences are not always due to the different incomes that each social class has. The author argues that the lifestyle of traveling is not only owned by the upper middle classes but also by the middle lower classes. Although traveling does require a lot of money, saving can be a solution for middle lower class society. This study looks at the case of students at FISIP UI, where in addition to lecturing activities, traveling becomes a lifestyle that is still done by some regular students FISIP UI. The author wants to know, whether the lifestyle of traveling students FISIP UI is only describes the upper middle class. This research was conducted in early April until the end of May 2017. In this case, the writer will use quantitative approach with sampling technique, simple random sampling to know it."
2017
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Rizka Khairani
"ABSTRAK
Tayangan televisi Indonesia saat ini mulai diwarnai oleh program siaran dengan format dokumenter Salah satu jenis dokumenter yang dijadikan andalan adalah dokumenter travelling Dokumenter travelling memiliki kekuatan sebagai alat komunikasi yang efektif dalam bentuk audio visual sehingga dapat dijadikan sebagai salah satu media promosi wisata domestik sebab mampu mempersuasi khalayak untuk turut mengeksplorasi keindahan alam yang ditayangkan oleh program Salah satu pogram dokumenter travelling di Indonesia yang dinilai cukup berhasil dalam hal itu adalah program ldquo My Trip My Adventure rdquo di Trans TV Kementerian Pariwisata Kemenpar pun menggandeng My Trip My Adventure dalam kampanye branding Pesona Indonesia yang sedang gencar dilakukan dalam menarik wisatawan.

ABSTRACT
Nowadays there are many documentary programmes on television One of the leading documentary programmes is travelling documentary Travelling documentary has the power to be an effective communication tool in the form of audio visual and can thus be used as one of a promotional means of domestic travel because it is capable in persuading the audience to explore the beauty of nature broadcasted through the program One of the successful travelling documentary is ldquo My Trip My Adventure rdquo aired on Trans TV The Ministry of Tourism includes My Trip My Adventure in the branding campaign of Pesona Indonesia that intensively conducted to attract tourist.
"
2016
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Antonia Soriente
"This paper describes the encounters that Italian travellers, explorers, and traders had with the peoples of the Malay world at the turn of the century. In particular, it focuses on the linguistic descriptions and observations made by Italian explorers of the languages spoken in the places they visited and included in their travel writings. In addition to the pioneering work of Pigafetta, the Italian scribe who followed Magellan on his voyage around the world and produced the first “Italian-Malay vocabulary” in 1521, other linguistic descriptions and observations were made by Giovanni Gaggino, a merchant who compiled an Italian-Malay dictionary in Singapore, Odoardo Beccari, a naturalist who offered reflections on the Malay spoken in Borneo, and Celso Cesare Moreno, a ship captain and adventurer. Elio Modigliani, in his travels to Nias, Enggano, Mentawai, and the Batak country, provided detailed information on the local languages spoken in these islands in North and West Sumatra, while Giovanni Battista Cerruti, an explorer and ship captain who visited Singapore, Batavia, and the Malay Peninsula, commented on the languages, as did Emilio Cerruti, who travelled to the Moluccas and Papua. This paper focuses on how these languages were described and perceived by these nineteenth-century Italian travellers. It concludes that these explorers were all united by a common necessity, namely the importance of speaking local languages in order to be able to interact with the people they met on their travels. Malay, in particular, was always viewed positively as an international language, a powerful tool for communicating, learning, and interacting with others, and a beautiful language. Conversely, the other minority languages were seen as poor and simple, but still a powerful tool to overcome barriers and lay the foundations for intercultural communication."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2024
909 UI-WACANA 25:2 (2024)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Balchin, Jon
Jakarta: Elex Media Komputindo, 2009
911.09 BAL j
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Born, Max
New York: Charles Scribner's Sons, 1968
501 BOR m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Jakarta : Gema Insani , 2009
306.872 IRF m (1)
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Zumwalt, Elmo R., 1920-
New York: Macmillan, 1986
923.5 ZUM m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Lin, Yutang
New York: Reynal & Hitchcock, 1936
951 LIN m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>