Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 3463 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Floro, Nick
"Peer coaching is a powerful process for enabling two or more people, who share common interests or goals, to collaborate in helping one another become more successful in their work or personal lives. This Infoline focuses on the many benefits the process of peer coaching can have on the corporate world."
Alexandria, Virginia: American Society for Training & Development, 2011
e20441021
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"CONTENTS :
- A NOTE FROM OUR SPONSOR
- EXECUTIVE SUMMARY
- INTRODUCTION
- SECTION 1: WHERE ARE WE?
- SECTION 2: WHAT?S HOLDING US BACK?
- SECTION 3: FROM BLEEDING EDGE TO LEADING EDGE
- CONCLUSION & POLICY RECOMMENDATIONS
- REFERENCES
- ABOUT THE AUTHORS AND CONTRIBUTORS
- ABOUT THE CONTRIBUTING ORGANIZATIONS
- APPENDIX: MOBILE LEARNING SURVEY OVERVIEW "
Alexandria, VA: American Society for Training & Development, 2012
e20440895
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"Contents :
- Executive summary
- Introduction
- Section 1 Why mobile?
- Section 2 What's happening now?
- Section 3 What is the future of mobile learning?
- Section 4 Where do we start?
- Conclusion & policy recommendations
- Acknowledgments
- References
- About the authors and contributors
- About the contributing organizations "
Alexandria, Virginia: American Society for Training & Development, 2011
e20441022
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
""This book explores the tools and techniques that enable educators to leverage wireless applications and social networks to improve learning outcomes and provide creative ways to increase access to educational resources"--"
Hershey, P.A.: Igi Global, 2014
371.33 MOB (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Giovanny Dwight
"Dewasa ini, pembelajaran menggunakan metode Mobile Learning telah menjadi alternatif yang seringkali dipilih oleh berbagai praktisi pendidikan di seluruh dunia karena fleksibilitas yang ditawarkan, antara lain melalui penggunaan podcast. Podcast dapat diartikan sebagai sebuah rangkaian data yang berbentuk audio dan/atau video yang dapat diakses melalui internet pada sebuah media elektronik. Tulisan ini akan membahas tentang penerapan media podcast sebagai media pembelajaran alternatif dalam dunia pendidikan, khususnya bagi mahasiswa. Penelitian dilakukan dengan menggunakan metode analisis komparatif yang membandingkan beberapa penelitian yang membahas topik serupa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa meskipun memiliki dampak positif, efektivitas podcast terletak pada kemampuannya untuk mendukung proses pembelajaran di kelas, bukan sebagai media pembelajaran utama. Selain itu, hambatan yang terjadi dalam penggunaan podcast dapat dilihat dari buruknya pemanfaatan media, masalah konektivitas, hingga perbedaan dalam ekspektasi, kebutuhan, dan preferensi calon pengguna podcast dengan kesesuaian materi yang disediakan.

Mobile Learning methods with the flexibility it offers, have become a favorable choice of the various education practitioners nowadays. Among others, through the use of podcasts. Podcasts are defined as a series of data in the form of audio, video, or audio-video, and are accessible to an electronic device with internet. This paper focuses on examining the application of podcasts as an alternative learning media in the world of education, particularly for students. Several studies with similar topics are analyzed using the comparative analysis method in this research. The results, however, showed that despite having positive impacts, the effectiveness of the podcast lies not as main learning media, but as a supporting tool in the classroom. Moreover, limitations that befall its use can include poor media practices, connectivity problems, to the disparity in expectations, needs, and preferences of prospective podcast users with the suitability of the material provided."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2020
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Gayeski, Diane
""Wireless technologies are changing the nature of organizational training, performance management, and collaboration. From smart cell phones and PDAs to webpads and wearable devices, one-time curiosities are now indispensable business tools. Featuring case studies and interviews, Learning Unplugged shows how to implement these technologies, and shows how applications can be adapted for use in different environments and situations."
New York: [American Management Association, ], 2002
e20438122
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
cover
I Gde Dharma Nugraha
"W3C telah mengeluarkan standarisasi WAP 2.0 yang meningkatkan kemampuan browsing perangkat bergerak mendekati kemampuan komputer PC. Markup Language yang digunakan pada WAP 2.0 adalah XHTML-MP yang merupakan pengembangan dari XHTML Basic yang sudah cukup dikenal di kalangan pengembang aplikasi Web. Penggunaan dari markup language ini juga akhirnya memungkinkan proses adaptasi agar tampilan aplikasi Web pada monitor komputer PC juga dapat ditampilkan dengan baik pada monitor perangkat bergerak. Salah satu teknik adaptasi adalah teknik adaptasi single pipeline. Sehingga dalam penulisan ini, akan dirancang sebuah aplikasi mobile Web yang bersifat dinamis untuk keperluan pembelajaran jarak jauh yang disebut dynamic mobile learning. Aplikasi ini dirancang menggunakan spesifikasi WAP 2.0 dan mengadopsi teknik adaptasi single pipeline.
Dalam thesis ini, penulis membangun aplikasi mLearning sebagai implementasi dari rancangan yang sudah dibuat. Pengujian adaptasi yang dilakukan pada prototipe menunjukkan bahwa proses adaptasi sudah berjalan dengan baik. Dari pengujian usability didapatkan hasil dari quisioner bahwa 96% responden menyatakan aplikasi mLearning mudah digunakan. Dari Pengujian unjuk kerja, didapatkan waktu eksekusi aplikasi mLearning pada saat beban kerja normal adalah 0,0439 detik dan waktu eksekusi aplikasi mLearning pada saat beban kerja tinggi adalah 0,0731 detik.

W3C has issued a new standard of WAP 2.0 that enhances the browsing capability of mobile device to a desktop. Markup language used in WAP 2.0 is XHTML-MP which is based on XHTML Basic. XHTML Basic has already well known among Web application developers. The use of this markup language also enables the process of adaptation in order to display a Web application in both of desktop and mobile device monitors. One of the adaptation technique is single pipeline.
In this paper, a dynamic mobile learning application is designed for the need of distance learning. This application is designed using WAP 2.0 standard and single pipeline adaptation technique. Adaptation evaluation indicates that the process of adaptation has been running well. Usability evaluation shows 96% of respondents stated mLearning application was easy to use. Performance evaluation outlines that execution time for normal load is 0,0439 second and execution time for high load is 0,0731 second.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2009
T26219
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
I Gde Dharma Nugraha
"W3C telah mengeluarkan standarisasi WAP 2.0 yang meningkatkan kemampuan browsing perangkat bergerak mendekati kemampuan komputer PC. Markup Language yang digunakan pada WAP 2.0 adalah XHTML-MP yang merupakan pengembangan dari XHTML Basic yang sudah cukup dikenal di kalangan pengembang aplikasi Web. Penggunaan dari markup language ini juga akhirnya memungkinkan proses adaptasi agar tampilan aplikasi Web pada monitor komputer PC juga dapat ditampilkan dengan baik pada monitor perangkat bergerak. Salah satu teknik adaptasi adalah teknik adaptasi single pipeline. Sehingga dalam penulisan ini, akan dirancang sebuah aplikasi mobile Web yang bersifat dinamis untuk keperluan pembelajaran jarak jauh yang disebut dynamic mobile learning. Aplikasi ini dirancang menggunakan spesifikasi WAP 2.0 dan mengadopsi teknik adaptasi single pipeline. Dalam thesis ini, penulis membangun aplikasi mLearning sebagai implementasi dari rancangan yang sudah dibuat. Pengujian adaptasi yang dilakukan pada prototipe menunjukkan bahwa proses adaptasi sudah berjalan dengan baik. Dari pengujian usability didapatkan hasil dari quisioner bahwa 96% responden menyatakan aplikasi mLearning mudah digunakan. Dari Pengujian unjuk kerja, didapatkan waktu eksekusi aplikasi mLearning pada saat beban kerja normal adalah 0,0439 detik dan waktu eksekusi aplikasi mLearning pada saat beban kerja tinggi adalah 0,0731 detik.

W3C has issued a new standard of WAP 2.0 that enhances the browsing capability of mobile device to a desktop. Markup language used in WAP 2.0 is XHTML-MP which is based on XHTML Basic. XHTML Basic has already well known among Web application developers. The use of this markup language also enables the process of adaptation in order to display a Web application in both of desktop and mobile device monitors. One of the adaptation technique is single pipeline. In this paper, a dynamic mobile learning application is designed for the need of distance learning. This application is designed using WAP 2.0 standard and single pipeline adaptation technique. Adaptation evaluation indicates that the process of adaptation has been running well. Usability evaluation shows 96% of respondents stated mLearning application was easy to use. Performance evaluation outlines that execution time for normal load is 0,0439 second and execution time for high load is 0,0731 second."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2009
T40900
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Ferdinand Hanif Faozi
"Sejak adanya fenomena pandemi COVID-19, kebutuhan lembaga pendidikan bahasa di Indonesia untuk memanfaatkan aplikasi mobile-assisted language learning meningkat dan nilai pasar aplikasi pada kategori tersebut secara global juga meningkat. Hal ini harus diimbangi dengan moda aktivitas pada aplikasi yang mumpuni, untuk mendukung aktivitas belajar berkepanjangan. Penelitian ini memiliki objektif menganalisis faktor yang mempengaruhi intensi penggunaan keberlanjutan aplikasi mobile language learning. Penelitian dirancang menggunakan tiga teori utama, yaitu Expectation-Confirmation Model (ECM), Self-Determination Theory, dan Self-Regulation Skill. Penelitian dilakukan dengan pendekatan mixed method, dengan pendekatan kuantitatif pada 445 responden yang pernah menggunakan aplikasi Mobile-Assisted Language Learning dan penelitian kualitatif pada 17 narasumber untuk eksplorasi. Pengolahan dan analisis data dilakukan dengan Covariance-Based Structural Equation Modelling (CB-SEM) menggunakan AMOS 24.
Hasil penelitian menunjukkan intensi penggunaan keberlanjutan dipengaruhi tiga poin, yaitu kebermanfaatan, kepuasan, dan kemampuan regulasi diri pengguna. Aspek kemampuan regulasi diri dipengaruhi oleh motivasi integratif. Pemenuhan ketiga kebutuhan dasar psikologis manusia mampu mempengaruhi kepuasan pengguna dan motivasi integratif. Selain itu, faktor kebermanfaatan dan konfirmasi juga memiliki pengaruh terhadap kepuasan pengguna dan faktor konfirmasi juga memiliki pengaruh terhadap nilai kebermanfaatan yang dirasakan pengguna. Studi ini diharapkan dapat bermanfaat bagi penyedia layanan aplikasi mobile-assisted language learning dan institusi kursus untuk merancang fitur aplikasi yang paling sesuai dengan kebutuhan pelajar.

Since the phenomenon of the COVID-19 pandemic, the need for language education institutions in Indonesia to utilize mobile-assisted language learning applications has increased and the market size of mobile learning category has increased globally. These findings also must be balanced with the mode of activity in a capable application, to support prolonged learning activities. The study has the objective to analyze influencing factors on continuance intention usage on mobile language learning application. The research is constructed within three main theories: Expectation-Confirmation Model (ECM), Self-Determination Theory, and Self-Regulation Skill. This study is conducted using mixed method approach, that uses quantitative approach that conducted on 445 users of mobile language learning application and qualitative approach that conducted on 17 users to explore further. Data processing and analysis was carried out using Covariance-Based Structural Equation Modeling (CB-SEM) using AMOS 24 tool.
The result of study indicates that the continuance intention to use is affected by perceived usefulness, user satisfaction, and self-regulation skill. Users’ self regulation skill is positively affected by integrative motivation. Moreover, self-determination that representated by autonomy, competence, and relatedness influence the degree of user satisfaction and integrative motivation. User satisfaction is positively affected by the degree of confirmation and perceived usefulness, and perceived usefulness is positively affected by the degree of confirmation. This study is expected to give value-added contribution for mobile-assisted language learning application providers and course institution to design the application features that suit student needs’ best.
"
Depok: Fakultas Ilmu Komputer Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>