Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 5670 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Gilley, Jerry W.
"Collecting data is often a daunting and frustrating process. Common questions about the process include: Where do I begin? What data do I need? How can I tell if the data is valid? This issue of Infoline answers these questions by providing information on effective data collection methodologies and how to create questionnaires that get the information you are seeking. In addition, you will find sections on electronic data collection methodologies, and how to produce a good research study final report."
Alexandria, VA: [American Society for Training and Development Press, American Society for Training and Development Press], 2005
e20429047
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Pierce, Milton
Illinois: Dow Jones-Irwin, 1980
658.1 PIE h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Young, Dennis
Washington, D.C. : The Urban Institute , 1972
363.728 YOU h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Sher, David
New York: Amacom, 1999
658.88 SHE h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Washington: National Academy Press, 1981
370 PRO
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Conway, Mal
"Businesses understand the importance of keeping their customers satisfied, but measuring loyalty is difficult. This Infoline gives you a generic model for measuring customer satisfaction and loyalty. The five-step model shows you how to adopt a customers value perspective and define your customers requirements and other key value metrics."
Alexandria, VA: [;American Society for Training & Development Press, American Society for Training & Development Press], 2000
e20435437
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Andi Kurniawan
"Menghadirkan solusi inovatif berbasis kecanggihan IT (information technology) dan Network merupakan tantangan utama operator telekomunikasi dalam menjawab kebutuhan pelanggan di masa depan. Maka untuk memenuhi hal tesebut Telkomsel mengimplementasikan system COC (Convergent Online Charging). Salah satu feature dari COC yang akan dicoba oleh penulis untuk dianalisa adalah 'collect call' service. Permasalahan yang ada adalah service ini tingkat kegagalan collect call request cukup tinggi sehingga hal ini tentu mengurangi keuntungan dari PT Telkomsel.
Penulis berusaha mengumpulkan semua data-data ataupun langkah-langkah yang sudah diambil untuk mengantisipasi masalah dari collect call tersebut dan menganalisa progress yang dihasilkan dari langkah-langkah tersebut. Karena belum ada referensi ataupun penelitian sebelumnya yang membahas manajemen kualitas dari performansi Collect Call, maka penulis menggunakan 'Tools Dasar Six Sigma' dalam kaitannya dengan menyelesaikan permasalahan tersebut.
Hasil yang diharapkan oleh penulis dalam melakukan analisa ini adalah adanya peningkatan performansi dari fitur collect call dan juga adanya penurunan kegagalan pada ussd request untuk fitur tersebut.. Untuk analisanya diterapkan salah satu strategi six sigma yaitu Define-Measure-Analyze-Improve-Control (DMAIC) dengan dibantu quality tools dalam simulasinya, diharapkan dapat ditemukan penyebab utama dari permasalahan tersebut dan dapatlah dibahas langkah-langkah yang bisa diambil guna meningkatkan performansi dari Collect Call service tersebut.

There are a challenge for Telecommunication company to held new technology base on advance of Network dan Information technology. So that's the reason for Telkomsel company to implement new technologies for their biiling system. That's the main cause, why Telkomsel implement COC system. One of COC feature that the writer try to analyze was Collect Call service. The problem that face this feature was ussd request for collect call service has high degree of failed. This problem of course will decrease Telkomsel income and also benefits.
The writer try to collect all data or even approach and steps that already taken to anticipate and minimized this issue. And the writer also try to analyzes the result from the steps that already implemented , is it impact and make the collect call performance become better or not. The writer try to increase collect call performance by analyze it with quality management teorm that related with Six Sigma implementation.
The result that expected from this analyze was there are an increasing performance from collect call service and also decreasing at ussd request failed. Here also implemented one of six sigma strategic that was known as Define-Measure-Analyze-Improve-Control (DMAIC) and also supported by quality tools simulation. And hope the result from that, wa can find the root cause for the issue and we can take anticipates things to increase Collect Call service performance.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2009
T27318
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Cara Rodina Joyosugito
"Saat ini, perusahaan didorong untuk mengembangkan strategi komunikasi pemasaran menggunakan media sosial. Media sosial adalah salah satu strategi pemasaran yang paling efektif untuk memasarkan produk mereka ke target konsumen yang luas melalui platform digital. Perusahaan e-commerce juga menggunakan media sosial untuk memberi pengaruh target konsumennya agar perusahaan mendapatkan target bisnis yang diinginkan. Online travel agency adalah salah satu jenis usaha e-commerce yang memiliki kinerja positif di Indonesia. Kondisi ini merupakan peluang besar bagi online travel agency untuk menggunakan media sosial untuk kegiatan komunikasi pemasaran mereka dalam meningkatkan kapitalnya. Namun, hal ini juga merupakan tantangan bagi perusahaan, karena banyak online travel agency yang bersaing menggunakan media sosial untuk menggapai target konsumennya. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis firm generated content evaluation di media sosial perusahaan dalam mempengaruhi repurchase intention konsumen. Ukuran sampel penelitian ini adalah 208 responden berusia 24-58 tahun, menggunakan Traveloka selama 1 tahun terakhir, dan telah melihat atau mengikuti media sosial Traveloka. Penelitian ini menggunakan metode Structural Equation Model dengan sistem SPSS AMOS untuk menganalisis data. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa firm generated content evaluation memiliki pengaruh positif terhadap brand awareness, attitudinal loyalty, dan electronic word of mouth motivation. Ditemukan juga bahwa attitudinal loyalty memiliki pengaruh positif terhadap repurchase intention.

Nowadays, companies are encouraged to develop marketing communication strategy using social media. Social media is one of the most effective marketing strategies to market company products to wide consumer target by a digital platform. Online travel agency is one of the e-commerce type that has a positive performance in Indonesia. This condition is a great opportunity for them to use social media for marketing communication strategy to influence target consumers, get desired business target, and gain capital. However, it is also a challenge for them because many online travel agencies are using social media to touch their target consumers. This study aims to analyze firm generated content evaluation on company social media in influencing consumers repurchase intention. The sample size for this research is 208 respondents age of 24-58 years old, using Traveloka for the past 1 year, and have seen or follow Travelokas social media. This research uses Structural Equation Model method with SPSS AMOS system to analyze the data. The result shows that firm generated content evluation has a positive effect on brand awareness, attitudinal loyalty, and electronic word of mouth motivation. There is also a finding that attitudinal loyalty has a positive effect on repurchase intention."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
T54678
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Blaxter, Loraine
Buckingham: Open University Press , 1996
001.42 BLA h
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Tierney, Kevin
New York: Oceana Publication, 1971
347.066 TIE h (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>