Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 191825 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Megasari Krisnafati Gulo
"Fenomena social media fatigue adalah kecenderungan ?pengguna media sosial? untuk mundur dari penggunaan social media ketika mereka sudah kewalahan dengan terlalu banyak informasi yang ada. Dengan demikian, intensi komplain di social media sepertinya juga akan berkurang. Padahal, perilaku komplain merupakan kesempatan bagi perusahaan untuk memperbaiki kesalahan dan mempertahankan konsumennya. Untuk itu, penelitian ini menambahkan variabel service failure severity untuk menguji intensi komplain di social media tersebut.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa social media fatigue yang dirasakan oleh seseorang akan berpengaruh terhadap intensi komplain di akun social media resmi perusahaan dengan tambahan variabel service failure severity.

The phenomenon of social media fatigue is defined as ?social media user? tendency to back away from social media usage when they become overwhelmed with too many information. Thus, complaint intentions on social media will likely be reduced. Whereas, complaint behavior is an opportunity for companies to correct errors and retain they customers. Therefore, this study added the service failure severity as a variable to test the complaint intention on company?s social media account.
Result showed that social media fatigue will affect complaint intentions on company?s official social media account if there are other factors, i.e. service failure severity."
2015
S60976
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Mochammad Surjo Koentjoro
"ABSTRAK
Belum banyak pemahaman tentang efek komunikasi media sosial milik perusahaan pada Brand Advocacy, Brand Equity, Brand Attitude, dan Purchase Intention ketika diterapkan pada industri properti. Jadi, kami menyelidiki 164 pengguna Facebook menggunakan survei online terstandarisasi. Untuk menguji model yang diusulkan, kami menganalisis akun Facebook resmi PT. Lippo Cikarang, pengembang properti yang berlokasi di sebelah Timur Jakarta, ibu kota Indonesia. Dalam analisis data, kami menerapkan Analisis Jalur. Hasil studi empiris kami menunjukkan bahwa komunikasi media sosial yang dibuat perusahaan hanya mempengaruhi Brand Advocacy, Brand Attitude, dan Brand Equity, tetapi tidak mempengaruhi Purchase Intention. Namun, pengukuran dengan mengabaikan responden muda di bawah 30 tahun mengungkapkan bahwa komunikasi media sosial yang dibuat perusahaan hanya mempengaruhi Brand Advocacy dan Brand Attitude, tetapi tidak mempengaruhi Brand Advocacy dan Purchase Intention. Brand Advocacy, Brand Attitude, dan Band Equity menunjukkan pengaruh positif pada Purchase Intention di semua kelompok umur.

ABSTRACT
There have been limited understanding of the effects of firm created social media communication on Brand Advocacy, Brand Equity, Brand Attitude, and Purchase Intention when applied to the property industry. Thus, we investigated 164 Facebook users using a standardized online survey. To test the proposed model, we analyzed the Official Facebook account of PT. Lippo Cikarang, a property developer located to the East of Jakarta, the capital of Indonesia. In the data analysis, we applied the Path Analysis. The results of our empirical studies showed that firm created social media communication affected only Brand Advocacy, Brand Attitude, and Brand Equity, but did not affect Purchase Intention. However, measurement removing young respondents below 30 years of age reveals that firm created social media communication only affected Brand Advocacy and Brand Attitude, but did not affect Brand Equity and Purchase Intention. Brand Advocacy, Brand Attitude, and Brand Equity and showed a positive influence on Purchase Intention across all age groups. "
2018
T51243
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Khoirun Nisa
"ABSTRAK
Tesis ini membahas peran sinkronisitas media pada hubungan antara nilai
utilitarian, nilai hedonik, nilai sosial dan kepuasan terhadap loyalitas dalam
konteks media sosial dan hubungan antara pemerintah dengan masyarakat. Peran sinkronisitas media ini menjadi variabel perantara dalam hubungan kausal dari kognisi, afeksi dan konasi berdasarkan Theory of Reasoned Action. Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan pengaruh nilai utilitarian, nilai hedonik dan nilai sosial terhadap kepuasan, menjelaskan pengaruh nilai utilitarian, nilai hedonik dan nilai sosial terhadap kepuasan melalui sinkronisitas media dan menjelaskan pengaruh kepuasan terhadap intensi loyalitas. Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan menggunakan survei kepada 195 pengikut akun media sosial IndonesiaBaik.id yang menjadi peserta pelatihan grafis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai utilitarian dan nilai hedonik memiliki pengaruh terhadap kepuasan, sinkronisitas media menjadi variabel perantara yang mendorong pengaruh nilai utilitarian, nilai hedonik dan nilai sosial terhadap kepuasan, dan kepuasan memiliki pengaruh terhadap intensi loyalitas. Secara keseluruhan, sinkronisitas media memiliki peran penting dalam keberhasilan komunikasi yang diindikasi dari intensi loyalitas. Selain itu, nilai hedonik menjadi prediktor tertinggi dari intensi loyalitas. Hasil penelitian menyarankan bahwa nilai hedonik perlu diperhatikan untuk menjaga loyalitas pengikut akun media sosial pemerintah dalam hubungan antara pemerintah dengan masyarakat. Selain itu, nilai sosial menjadi isu penting yang diperhatikan dalam pengembangan strategi kehumasan pemerintah. Pemanfaatan sinkronisitas media perlu ditingkatkan untuk keberlangsungan hubungan antara pemerintah dan masyarakat dengan pelibatan pengikut akun media sosial IndonesiaBaik.id secara aktif.

ABSTRACT
This thesis discusses the role of media synchronicity in the relationship between
utilitarian value, hedonic value, social value and satisfaction to loyalty in the
context of social media and the relationship between government and society. The role of media synchronicity becomes an intervening variable in the causal
relationships of cognition, affection and conation based on the Theory of
Reasoned Action. This study aims to explain the effect of utilitarian value,
hedonic value and social value on satisfaction, to explain the influence of
utilitarian value, hedonic value and social value to satisfaction through media
synchronicity and to explain the influence of satisfaction on loyalty intention. This research is a quantitative study by using survey to 195 followers of
IndonesiaBaik.id social media account who become participants of graphic
training. The results showed that utilitarian value and hedonic value have
influence to satisfaction, media synchronicity becomes intermediate variable that encourage influence of utilitarian value, hedonic value and social value to
satisfaction, and satisfaction has influence to loyalty intention. Overall, media
synchronicity has an important role in communication successfulness indicated by loyalty intentions. In addition, the hedonic value becomes the highest predictor of loyalty intention. The results suggest that hedonic value should be considered to maintain loyalty of government social media follower in the relationship between government and citizen. In addition, social values become an important issue in the development of public relations strategy. Media synchronicity utilization needs to be improved for sustainability of relationship between government and citizen with active involvement of social media followers of IndonesiaBaik.id."
2018
T50075
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Dzaky Akbar Aryoputra
"Sosial media saat ini telah menjadi bagian yang melekat pada kehidupan masyarakat luas baik di Indonesia maupun dunia dengan 61,8% dari total populasi di Indonesia adalah pengguna sosial media. Sosial media merupakan suatu alat yang dapat dimanfaatkan oleh brand untuk melibatkan diri dan mempengaruhi konsumen maupun calon konsumen nya. Dikarenakan sosial media memberikan kesempatan bagi brand untuk dapat berpartisipasi dan berinteraksi dengan konsumen dan calon konsumen nya sekaligus meningkatkan rasa keakraban dan membangun hubungan dengan konsumen dan calon konsumen. Salah satu aplikasi sosial media yang dapat digunakan oleh brand untuk berinteraksi dan terlibat dengan konsumen nya adalah Instagram. Fitur-fitur yang ada pada Instagram yang berfokus kepada konten-konten visual dapat membantu brand terlibat dengan konsumen nya. Khususnya brand pada industri fashion, dimana brand pada industri ini sangat bergantung kepada aspek visual. Salah satu brand fashion khusus Indonesia dengan pengikut dan jumlah interaksi terbanyak di Instagram adalah @UniqloIndonesia. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui faktor-faktor yang dapat mempengaruhi involvement on brand’s social media instagram, seperti brand familiarity dan information quality. Penelitian ini juga bertujuan untuk mengetahui efek dari involvement on brand’s social media instagram kepada attitudes towards brand’s social media instagram dan future purchase intention. Desain penelitian ini adalah konklusif deskriptif dengan tipe cross sectional. Metode yang digunakan adalah purposive sampling dengan menganalisis 184 responden yang mengikuti akun instagram @UniqloIndonesia, berusia 18-34 tahun, dan berdomisili di Indonesia. Data pada penelitian ini diolah menggunakan Partial Least Squares-Structural Equation Modelling (PLS-SEM). Hasil pada penelitian menunjukkan information quality berpengaruh terhadap involvement on brand’s social media instagram. Involvement on brand’s social media instagram berpengaruh kepada atitudes towards brand’s social media instagram. Attitudes towards brand’s social media instagram berpengaruh secara langsung kepada future purchase intention dan memediasi hubungan antara involvement on brand’s social media instagram dengan future purchase intention.

Social media has now become an inherent part of the lives of the wider community both in Indonesia and the world with 61.8% of the total population in Indonesia being social media users. Social media is a tool that brands can use to engage and influence consumers and potential customers. This is because social media provides an opportunity for brands to be able to participate and interact with consumers and potential customers while increasing a sense of familiarity and building relationships with consumers and potential customers. One of the social media applications that brands can use to interact and engage with their consumers is Instagram. Instagram's features that focus on visual content can help brands engage with their consumers. Especially brands in the fashion industry, where brands in this industry are very dependent on the visual aspect. One of Indonesia's special fashion brands with the most followers and interactions on Instagram is @UniqloIndonesia. This study was conducted to determine the factors that can affect the involvement on a brand's social media Instagram, such as brand familiarity and information quality. This study also aims to determine the effect of involvement on brand's social media Instagram on attitudes towards brand's social media Instagram and future purchase intentions. The design of this research is descriptive conclusive with cross sectional type. The method used is purposive sampling by analyzing 184 respondents who follow the @UniqloIndonesia Instagram account, aged 18-34 years, and domiciled in Indonesia. The data in this study were processed using Partial Least Squares-Structural Equation Modeling (PLS-SEM). The results of the study show that information quality has an effect on involvement on the brand's social media Instagram. Involvement on brand's social media instagram affects attitudes towards brand's social media instagram. Attitudes towards Instagram's social media brand have a direct effect on future purchase intentions and mediate the relationship between Instagram's involvement on brand's social media and future purchase intentions."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Niswatul Khimayah
"Media sosial kini telah menjadi bagian dari komunikasi organisasi, termasuk organisasi pendidikan. Bagi humas, yang memiliki peran dalam membangun dan menjalin hubungan baik dengan publik, kehadiran media sosial dapat menjadi peranti baru dari strategi information subsidies. Di sisi lain, setiap organisasi perlu memiliki reputasi positif supaya tercipta kesepahaman dan kepercayaan antara publik dan organisasi.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan media sosial twitter sebagai information subsidies tool terhadap reputasi Universitas Indonesia. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif melalui survei kuesioner online dengan 75 responden. Dari pengujian korelasi rank Spearman, menunjukkan hasil ada hubungan yang kuat antara variabel media sosial dan reputasi dengan angka koefisien korelasi positif 0,563. Sehingga penelitian ini menyimpulkan media sosial berpengaruh terhadap reputasi.

Social media has become a fundamental part of organizational communication, included educational organization. For public relations, which has a central role in building and maintaining good relationship between organization and its public, social media can be a new tool of its information subsidies strategy. In addition, every organization should has a good reputation in order to create mutual understanding and mutual trust between organization and its public.
This study aimed to determine the influence of social media as information subsidies tool towards reputation of university of Indonesia. This study is quantitative research by online questionnaire survey to 75 respondents. By using Spearman's correlation test, the result obtained there was strong correlation between two variables with the correlation coefficients of 0,563. The study conclude that there was influence of social media on reputation.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
S66578
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Simorangkir, Silvia
"ABSTRAK
Penulis meneliti mengenai pengaruh penggunaan endorser credible terhadap terhadap keinginan membeli dari konsumen, dengan menggunakan Information Acceptance Model untuk mengetahui pengaruh informasi yang disampaikan dalam bentuk komen pada akun instagram endorser credible mengenai suatu produk dapat diterima oleh konsumen sebagai informasi yang berguna, sehingga konsumen akan mengadopsi informasi tersebut, selanjutnya akan timbul rasa kepercayaan pada diri konsumen, hingga pada akhirnya konsumen akan memiliki keinginan untuk melakukan pembelian. Model penelitian dengan delapan hipotesis diuji dengan menggunakan Partial Least Square PLS .Metodologi penelitian yang dilakukan, merupakan gabungan dari riset eksploratori dan riset deskriptif. Riset eksploratori dilakukan dengan cara interview kepada responden untuk menentukan sumber kredible pada sosial media yang akan digunakan sebagai objek penelitian pada kuesioner yang akan disebarkan pada pengujian utama. Sementara pada riset deksriptif menggunakan metode survey yang dilakukan dengan menyebarkan kuesioner secara online kepada responden.Hasil penelitian menunjukkan opini yang disampaikan oleh endorser credible yang disampaikan dalam bentuk komen pada akun Instagram secara signifikan berpengaruh positif terhadap perceived eWOM usefulness dan self- brand connection. Perceived eWOM usefulness berpengaruh positif terhadap eWOM adoption, dan eWOM adoption berpengaruh positif terhadap trust dan purchase intention. Namun kongruensi antara endorser credible dengan merek produk tidak mempengaruhi perceived eWOM usefulness dan self- brand connection.

ABSTRACT
Author found the influence of using credible endorser towards purchase intention with the use of Information Acceptance Model. It rsquo s to find delivered information, in a form of comment from credible endorser rsquo s Instagram account, on a product that has been accepted as a useful information. This creates consumers to accept information and the feeling of trust appears, then influence the need to purchase. The research modal, with eight proven hypothesis, uses PLS.The research methodology used is a combination of exploration research and descriptive research. Exploration research is done by doing interviews to respondents as a credible source of social media that has been classified as a research object in questioners which has been given as its major testing. And descriptive research is done by survey methods that has been done with questionnaire online to respondents.The results show that opinion in a form of comment in Instagram account and delivered by credible endorser significantly gives positive influence towards perceived eWOM usefulness and self brand connection. Perceived eWOM usefulness is positively influenced towards eWOM adoption, and eWOM adoption positively influence trust and purchase intention. Yet, congruential between credible endorser with product brand is not influenced towards perceived eWOM usefulness and self brand connection."
2017
T48163
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dhita Agistya
"Perkembangan teknologi tengah mengalami kemajuan pesat di seluruh dunia termasuk Indonesia khususnya di integrasi Artificial Intelligence (AI) di berbagai sektor, salah satunya adalah penggunaan virtual influencer sebagai social media endorser. Penelitian ini menganalisis pengaruh Virtual Influencer’s Perceived Anthropomorphism terhadap Satisfaction With Experience dan Purchase Intention yang dimediasi oleh Social Presence, Cognitive Response (Credibility dan Perceived Usefulness), dan Affective Response (Perceived Enjoyment dan Flow) pada konsumen kalangan Gen Z di Indonesia. Dengan fokus penelitian pada Arbie Seo, virtual influencer yang sedang tren di Indonesia, penelitian ini menggunakan 479 sa­­mpel data responden melalui penyebaran kuesioner online kepada responden yang pernah melihat konten Arbie Seo sebagai virtual influencer di media sosial. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Virtual Influencer’s Perceived Anthropomorphism, Social Presence, Perceived Usefulness, dan Perceived Enjoyment yang memiliki pengaruh signifikan terhadap Satisfaction With Experience. Begitu juga Satisfaction With Experience yang memiliki pengaruh signifikan terhadap Purchase Intention. Sedangkan, Credibility dan Flow tidak berpengaruh signifikan terhadap Satisfaction With Experience. Temuan dalam penelitian ini dapat digunakan perusahaan untuk mempertimbangkan aspek dan karakteristik virtual influencer sebagai endorser produk mereka di kalangan Gen Z.

The rapid advancement of technology, particularly in Indonesia, has led to the integration of Artificial Intelligence (AI) across various sectors, such as the use of virtual influencers as social media endorsers. This study aims to analyze the impact of Virtual Influencer's Perceived Anthropomorphism towards Satisfaction With Experience and Purchase Intention, mediated by Social Presence, Cognitive Response (Credibility and Perceived Usefulness), and Affective Response (Perceived Enjoyment and Flow) among Gen Z consumers in Indonesia. Focusing on Arbie Seo, a trending virtual influencer in Indonesia, the study employs 479 respondent data samples collected through an online questionnaire to specific respondents who have watch Arbie Seo's content as a virtual influencer on social media. The findings show that Virtual Influencer's Perceived Anthropomorphism, Social Presence, Perceived Usefulness, and Perceived Enjoyment have significant effect on Satisfaction With Experience. In turn, Satisfaction With Experience also affect Purchase Intention significantly. However, Credibility and Flow do not have significant effect on Satisfaction With Experience. These findings can help companies in considering aspects and characteristics of virtual influencers as endorsers for their products among Gen Z consumers."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Diana Aztira Arbi
"Media baru membawa berbagai fungsi baru. Internet telah menarik perhatian masyarakat karena perannya dalam membangun dan menjaga ikatan sosial antara individu seperti melalui Instagram dan Facebook. media sosial seperti YouTube, Flickr, dan blog juga berfungsi sebagai outlet untuk mengekspresikan diri. Dari perkembangan media ini lahirlah istilah baru, seperti selebgram yang muncul sebagai perkembangan dari media sosial instagram, istilah selebgram ditujukan pada user atau pemilik akun instagram, yang memiliki ribuan hingga jutaan followers. Dalam setiap postingannya baik foto ataupun video, para selebgram biasanya benar-benar melakukan dengan totalitas yang luar biasa untuk mendapatkan banyak ldquo;love';, komentar ataupun followers. Tanpa disadari telah memasuki ranah kekerasan simbolik baik dari selebgram yang ,melakukan postingan maupun dari follower yang memberikan komentar.
Jurnal ini menggunakan konsep kekerasan simbolik dari Pierre Bourdieu yang berdasarkan konsep habitus, capital dan arena dalam menganalisis kekerasan halus di dalam postingan dan komentar dalam akun selebgram, dengan, menggunakan metode semiotika sosial dari Theo van Leeuwen. Tujuan dilakukannya penelitian ini adalah mengidentifikasi habitus pelaku baik selebgram sebagai engunggah maupun followers sebagai pemberi komentar, pemanfaatan kapital dan strategi pemanfaatan kapital dalam arena media sosial, bentuk-bentuk kekerasan simbolik yang dihadapi selebgram sebagai korban dan strategi bahasa yang digunakannya dalam mempertahankan dirinya dalam arena media sosial instagram.

New media bring new functions. Internet has attracted the attention of the public because of its role in developing and maintaining social relationships Between individuals such as through Instagram and Facebook. Social media like YouTube, Flickr, and blogs also serve as an outlet for self expression. The development of the new media, brought some new terms such as selebgram that came up from social media instagram, The term of selebgram is aimed at users or the owners of instagram account, who have thousands or millions of followers. In every single post either photo or video, selebgram usually do everything with so much efforts and totality to get 'love', 'comment' and followers. Without realizing it has entered the field of symbolic violence both from the selebgram and the commentator.
This journal uses the concept of symbolic violence from Pierre Bourdieu which is based on the concept of habitus, capital and field in analyzing the smooth violence on instagram posts and comments on selebgram account, with ,Using social semiotics methods from Theo van Leeuwen. The purpose of this study is to identify the habitus of selebgram as an actor and also followers as commentator, Capital utilization and capital utilization strategy in the social media field, symbolic violence forms and Symbolic violence forms and the language strategies that used the field of social media instagram.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2017
T48105
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Erlangga Rahadian Wibowo
"Penelitian ini membahas pengaruh dari Social Media Marketing Activities oleh suatu merek fesyen muslim (Duha Muslimwear) terhadap Attitude towards the Brand, Brand Experiences, dan Purchase Intention pada konsumen muslim. Peneliti melakukan pengambilan sampel data menggunakan self-administered questionnaire dan mendapatkan 504 responden. Ditemukan bahwa Social Media Marketing Activities oleh merek fesyen muslim mempunyai pengaruh positif terhadap sikap konsumen terhadap merek dan Brand Experience. Brand Experience juga mampu mempengaruhi Attitude towards the Brand. Sementara itu, Purchase Intention dipengaruhi positif oleh Attitude towards the Brand. Attitude towards the Brand mempunyai peran sebagai mediasi penuh terhadap pengaruh Social Media Marketing Activities dan Brand Experience terhadap Purchase Intention. Penelitian ini juga menemukan bahwa pengaruh Social Media Marketing Activities terhadap Brand Experiences lebih kuat pada grup umur muda dibandingkan dengan grup umur yang lebih tua. Pengaruh Social Media Marketing Activities terhadap Brand Experiences juga dapat menguat dengan adanya Customer Engagement dan Religiosity. Penelitian ini juga menemukan bahwa Religiositas tidak menguatkan pengaruh Social Media Marketing Activities terhadap attitude seseorang terhadap merek dan purchase intention secara signifikan. Hasil penelitian ini dapat digunakan sebagai referensi pelaku industri fesyen muslim atau modest fashion untuk memaksimalkan pengaruh pemasaran media sosial serta keefektifan pesannya.

This study discusses the influence of Social Media Marketing Activities by a Muslim fashion brand (Duha Muslimwear) on Attitude towards the Brand, Brand Experiences, and Purchase Intentions of Muslim consumers. Researcher took data samples using self-administered questionnaire and got 504 respondents. This study found that Social Media Marketing Activities positively influence consumer’s Attitudes towards the Brand and Brand Experience. Brand Experience also positively influence Attitude towards the Brand. Meanwhile, Attitude towards the Brand positively influence Purchase Intention. Attitude towards the Brand has a full mediation role on the influence of Social Media Marketing Activities and Brand Experience on Purchase Intention. This study also found that the influence of Social Media Marketing Activities on Brand Experiences was stronger in the younger age group than in the older age group. The influence of Social Media Marketing Activities on Brand Experiences can be strengthened by Customer Engagement and Religiosity. This study also found that religiosity did not significantly strengthen the influence of Social Media Marketing Activities on Attitude towards the Brand and Purchase Intention. The results of this study can be used as reference for Muslim fashion industry doers to maximize the influence of social media marketing and the effectiveness of the message."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Aruan, Hans Benhard
"ABSTRAK
Seberapa besar tingkat keterlibatan seseorang dalam aktivitas sosial media
perusahaan sangat mempengaruhi persepsinya terhadap reputasi perusahaan tersebut,
yang implikasinya berujung pada timbulnya keinginan untuk membeli yang lebih
tinggi dari orang tersebut terhadap produk yang ditawarkan oleh perusahaan.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh dari intensitas penggunaan media
seseorang terhadap keterlibatannya dengan sosial media perusahaan, baik dalam
konteks kognisi ataupun perilaku. Desain penelitian merupakan konklusif deskriptif
dan cross-sectional, disebarkan ke 370 responden dengan metode convinience
sampling dan snowball. Data diolah dengan menggunakan metode Structural
Equation Modelling. Hasil penelitian menunjukan bahwa cognitive dan behavior
engagement in company?s social media memiliki pengaruh positif terhadap
pembentukan perception of corporate reputation, dan perception of corporate
reputation memberikan pengaruh positif terhadap purchase intention. Namun pada
penelitian ini tidak ditemukan pengaruh positif antara intensitas penggunaan sosial
media terhadap cognitive dan behavior engagement in company?s social media.

ABSTRACT
The degree of involvement in company?s social media intensely affecting the
perception of corporate reputation, which led to the result higher purchase intention
for the product that company?s offered. This research aims to understand the effect of
intensity of social media use towards to company?s social media, both in the context
of cognition or behavior. This research design is a conclusive-descriptive and crosssectional,
distributed to 370 respondent with convinience sampling and snowball
method. The data was processed using Structural Equation Modelling. The result
show that cognitive and behavior engagement in company?s social media has a
positive impact toward the establishment of perception of corporate reputation, and
perception of corporate reputation has a positive impact toward purchase intention.
However, on this research, intensity of social media doesn?t have a positive impact
toward cognitive and behavior engagement in company?s social media."
2016
S64040
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>