Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 98456 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Capodagli, Bill, 1948-
""In The Disney Way: Harnessing the Management Secrets of Disney in Your Company, Bill Capodagli and Lynn Jackson, Fortune 100 consultants with clients throughout the world, examine Disney's business philosophy and explain how it can be used in any company to achieve superior team-work, creativity, and innovation. The authors introduce four principles - Dream, Believe, Dare, and Do - and reveal how these ideas drive the ten principles that are at the heart of every Disney strategy. Each principle is then examined in detail by illustrating the principle at work at Disney as well as at other successful companies."--BOOK JACKET.
"In this book, you'll learn how to give every member of your organization the chance to dream, and tap into the creativity those dreams embody; treat your customers like guests; build long-term relationships with key suppliers and partners; dare to take calculated risks in order to bring innovative ideas to fruition; and align long-term vision with short-term execution."--BOOK JACKET."
Jakarta: Erlangga, 2002
658.045 CAP dt
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Dina Syafira Syafi`ie
"Sebagai industri pembuatan film yang semakin dinamis, Disney Animation perlu terus beradaptasi dan menyusun diri sebagai organisasi dengan cara yang dapat memfasilitasi keefektifan dan inovasi organisasi mereka. Keterampilan kepemimpinan dan perubahan dalam struktur organisasi perlu disesuaikan untuk membantu mendorong Disney Animation ke dalam peningkatan keefektifitas menuju visi mereka. Perubahan ini dapat menghasilkan masa kerja yang panjang dan meningkatkan keterlibatan karyawan.

As an increasingly dynamic filmmaking industry, Disney Animations needs to constantly adapt and structure themselves in ways that facilitate their organisational effectiveness and innovations. Core leadership skills, structural changes and effective senior management will need to be constantly adapted to help push towards their vision. These changes were able to result in long tenure and increases employee engagement."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2020
MK-pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Adinda Wongwatana
"ABSTRAK
Disney Animation membanggakan perpaduan film-film yang menghibur di seluruh dunia serta
inovasi teknologi kelas satu. Sebagai organisasi yang berada jauh di dalam dunia kemajuan
teknologi yang konstan, organisasi harus mengalami perubahan untuk menyesuaikan dengan
lingkungan yang terus berkembang. Makalah ini bertujuan untuk memperbaiki perubahan yang
dibuat di Disney, dan mengapa mereka begitu sukses dalam berkembang seiring dengan
perkembangan zaman. Dari implikasinya pada struktur, klien, karyawan, dan bahkan
paradigma yang tertanam dalam dari hierarki yang ada, organisasi Disney Animation akan
dieksplorasi dan diakhiri dengan rekomendasi dan kesimpulan.

ABSTRACT
Disney Animation boasts a blend of entertaining films worldwide as well as first-class
technological innovation. As an organisation deep in the world of constant technological
advancements, the organisation is bound to have to undergo changes to suit the constantly
evolving environment. This assignment aims to rectify the changes made in Disney, and why
they were so successful at evolving along with the times. From its implications on the structure,
clients, employees, and even deeply ingrained paradigms of the existing hierarchy, the
organisation that is Disney Animation will be explored and ended with recommendations and
conclusion."
2020
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Satria Rahmadi Djajasudarma
"ABSTRAK

Pengalaman arsitektur adalah sensasi yang dirasakan dalam suatu ruang baik secara temporer maupun permanen. Beberapa ruang dapat menghadirkan kejadian-kejadian masa lalu atau membawa kita ke tempat yang hanya ada dalam imajinasi. Topik ini akan membahas bagaimana imajinasi kerekayasaan cara Disney (Walt Disney Imagineering) menciptakan sebuah pengalaman yang mengesankan pada tempat hiburan dimana mendongeng merupakan prinsip utama dalam mendesain ruang. Dengan mengambil beberapa contoh taman hiburan Disney, dapat digambarkan bagaimana setiap taman hiburan memiliki persamaan dan juga perbedaan yang khas. Dalam analisis ini, suatu pengalaman dapat tercapai jika penggunanya dapat mempersepsikan ilusi sebuah taman hiburan yang menimbulkan perasaan nostalgia dan takjub.


ABSTRACT

Experience in architecture is a sensation in which some spaces could trigger childhood memories, while some can become places from the imagination. This topic will focus on how Walt Disney Imagineering create memorable experience in the theme parks through its importance on storytelling that became the primary basis of creation. By looking at some of the Disney theme parks, it will give an image of how each park is distinct yet have some similarities to each other. From this analysis, experience is achieved when its user is able to perceive illusions inside the theme parks that evokes both nostalgia and wonder.

"
Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2015
S60469
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Lee, Newton
"Disney stories : getting to digital explains how new film and animation techniques, many developed by Disney, worked together to evolve character and content development and produce entertaining stories that riveted audiences."
New York: Springer, 2012
e20406400
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
New York : Routledge, 1994
741.58 DIS
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Hench, John
New york: Disney Editions, 2003
725.26 HEN d
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Amanda Afiantari
"ABSTRAK
Fairy tales atau dongeng merupakan salah satu jenis karangan dalam sastra anak. Anak-anak mencintai dongeng karena alur ceritanya yang menarik dan kaya akan imajinasi. Cerita yang terkandung di dalamnya sangat kuat melekat dalam ingatan masyarakat, bahkan setiap budaya biasanya memiliki dongeng masing-masing.Amerika Serikat adalah bangsa yang menjunjung tinggi nilai-nilai dan ideologi. Hal ini selalu dapat terlihat dalam hasil-hasil kebudayaan yang mereka produksi. Salah satu karya yang masih dinikmati hingga saat ini adalah animasi Sleeping Beauty karya Disney. Karya ini dipercaya memiliki semangat nilai Amerika, seperti nilai-nilai domestik yang berlaku bagi perempuan. Dengan menggunakan dasar teori kebudayaan yang terdapat dalam buku the Nacirema dan Making Amerika penulis mencoba untuk menjabarkan nilai-nilai dan kebudayaan yang ada dan terkandung dalam animasi Sleeping Beauty. Penulis juga akan memaparkan sifat-sifat domestik perempuan yang dianggap menjadi propaganda Disney dalam menentang pergerakan perempuan saat itu. Pada akhirnya, penelitian yang menggunakan metode kualitatif dengan jenis penelitian analisa deskriptif ini dilakukan melalui sumber primer dan pengumpulan data yang berupa studi dokumen, artikel, jurnal, laporan, serta media elektronik.

ABSTRACT
A fairy tale is one of the types of creative writing in children’s literature. Kids engage with fairy tales as the storylines are both appealing and full with imagination. The stories within this type of fiction are strongly embedded in public memory as evidenced by each culture has its own fairy tales passing down from generation to generation. As a nation, the United States of America upholds its values and ideology. This is illustrated by cultural outcomes the country has produced. Among those works include the Walt Disney Company’s animated adaptation of the classic Sleeping Beauty. The animated musical fantasy film is believed to preserve American ideals, including women’s domestic values. By using the basic theory of culture contained in books The Nacirema and Making America, the author attempts to describe the values and cultures contained in the animated film Sleeping Beauty. In addition, the author seeks to elaborate the domestic values of women that were considered as Disney’s propaganda to counter the women’s movement at the time. This study, conducted using qualitative method with descriptive analysis type of research, was completed with references including primary sources and data collection study in the form of documents, articles, journals, reports, and electronic media.
"
Jakarta: Program Pascasarjana Universitas Indonesia, 2014
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Retsamona Delin
"Film adalah salah satu media yang mampu menggambarkan kondisi sosial, budaya, ekonomi, maupun politik masyarakat saat film itu dibuat. Penelitian ini bertujuan untuk membandingkan gambaran perempuan dalam film tokoh utama Rapunzel di film Rapunzel Jerman dan Tangled Disney juga kaitannya dengan gambaran sesungguhnya perempuan di masa ini. Daur pahlawan oleh Jung menunjukkan bahwa kedua tokoh Rapunzel memiliki perbedaan penggambaran sifat serta karakter di bagian awalnya, tetapi menunjukkan kesamaan semangat bahwa perempuan harus berani menunjukkan eksistensinya kepada dirinya sendiri. Gambaran ini sesuai dengan teori Laura Mulvey yang menginginkan perempuan digambarkan memiliki pengaruh atas dirinya sendiri dan terlepas dari gambaran yang dikonstruksikan budaya patriarki.

Film is a media which is able to describe the social, cultural, economic, and political state of society when the film was made. This study aimed to compare the depiction of women in character Rapunzel in the movie Disney Tangled and Germany Rapunzel and its relation with the real depiction of women in this period. The Heroes Journey by Jung showed that the two Rapunzel figures have different depictions and characters at the beginning, but showed the same spirit that the woman should dare to show their existence to herself. This description is consistent with the theory of Laura Mulvey which described women should be pictured as having influence with herself out of the picture constructed by patriarchal culture."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>