Hasil Pencarian

Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 191215 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Novira Varadita
"Schlagzeile merupakan elemen teks terpenting dalam iklan sehingga penulisan Schlagzeile harus dikemas semenarik mungkin agar dapat memikat perhatian pembaca dan mengarahkannya untuk membaca iklan secara keseluruhan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana penggunaan alat retorika dalam pembentukan Schalgzeile yang digunakan dalam iklan Coca-cola berbahasa Jerman dan Indonesia yang merupakan merek minuman kenamaan.
Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif yang bersumber pada kajian pustaka. Analisis yang digunakan berfokus hanya pada unsur utama iklan, yaitu Schlagzeile dan Unterüberschrift dan unsur pendukungnya yaitu key visual dan catch visual.
Berdasarkan hasil penelitian, dalam iklan berbahasa Jerman alat retorika yang digunakan lebih beragam dibandingkan dengan iklan berbahasa Indonesia. Penggunaan alat retorika yang lebih banyak pada iklan dan kesesuaian gambar pendukung membuatnya terlihat lebih menarik.

Headline is a central text element in advertising. Headline should be packed as interessting as possible in puprose to attract reader's attention and leads them to read the whole advertising. This research aims to know the use of rethorical tools in Headline of Coca-Cola Advertising in German and Indonesia version, which is a famous beverage merk around the world.
This reasearch uses qualitative method which is from literary review. This reasearch is being analyzed by analyzing the main element of advetising only, such as Headline and Subheadline and sublement such as key visual and catch visual.
Based on the result, rethorical tools in German Advertising are used more often than Indonesian Advertising. The using of rethorical tools more often and the suitability of picture make advertising looks more interesting.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Witri Suri
"Penelitian ini menguraikan tentang pengaruh masalah obesitas yang terjadi di kalangan anak-anak Jerman terhadap iklan Kinder Schokolade, baik itu dari segi bahasa maupun dari segi visualnya. Iklan yang diteliti terdiri atas sembilan iklan cetak Kinder Schokolade dari tahun 2010-2013 dengan tiga versi iklan yang berbeda, yang dianalisis dari aspek semantik dan semiotik. Di dalam penelitian ini dipaparkan perubahan komponen-komponen dalam iklan-iklan Kinder Schokolade sejak muncul permasalahan obesitas pada anak-anak. Pilihan kata dan gambar berperan penting dalam setiap iklannya karena dapat membentuk citra produk yang positif sebagai produk makanan yang berhubungan erat dengan anak-anak. Hasil penelitian menunjukkan bahwa iklan-iklan Kinder Schokolade terpengaruh permasalahan obesitas.

This study describe about the effect of the children’s obesity problem against Kinder Schokolade advertising in terms of languange and visual. This advertisement consist of nine Kinder Schokolade print advertisement from 2010-2013 with three different versions and it will be analyzed from the semantic and semiotic aspects. In this study will be presented about the change in the components of Kinder Schokolade advertisement since the children’s obesity problem appear. The choice of words and images play the important role in each advertisement because it can make a positive image as food product that have closely relationship with the children. The results showed that Kinder Schokolade advertising affected by the obesity problem.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Mulia Anggraini
"Penelitian ini bertujuan membandingkan Headline iklan Coca-Cola versi Jerman dan Indonesia. Penelitian ini juga menggunakan metode kualitatif yang bersumber pada kajian pustaka. Dalam penelitian ini, saya menganalisis penggunaan Anrede dan Anglizismen pada iklan. Berdasarkan hasil penelitian, dalam beberapa iklan Coca-Cola versi Jerman terdapat Anrede ‘Du’ yang merujuk pada remaja dan Anglizismen pada headline karena hal tersebut bertujuan untuk menarik perhatian publik atau masyarakat. Sementara itu, iklan Coca-Cola versi Indonesia tidak terdapat Anrede ‘kata sapaan’, tetapi menggunakan kalimat yang singkat, padat, dan jelas dan terdapat Anglizismen pada headline karena hal tersebut juga bertujuan untuk menarik perhatian publik atau masyarakat dan lebih sering digunakan oleh para remaja.

This study aims to compare between German and Indonesian’s Coca-Cola advertisement. And also this study uses a qualitative method which is based on literature review. The analysis is used to analyze one of the main elements of the advertisement, is headline. Based on the results is in some German’s Coca-Cola advertisement use Anrede ‘Du’ on headlinerefers toadolescentsandAnglizismenon headline aims to attract public attention or public. Meanwhile, Coca-Cola advertisement in Indonesiaversion there is Anrede 'word greeting', but use short sentences, solid, and clear and also there is Anglizismen on headline is also intended to attract public attention or public and more often used by teens.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Entin Nurcahyani
"[ ABSTRAK
Iklan sangat penting dalam memperkenalkan suatu produk. Bahasa iklan harus dibuat semenarik mungkin agar mampu menarik perhatian target pasar. Penggunaan bahasa yang mengandung unsur persuasif dan sangat kreatif kita temukan dalam setiap iklan, tidak terkecuali pada iklan Coca-Cola. Produk minuman ringan yang menjadikan anak muda sebagai target pasarnya ini selalu memunculkan ide kreatif dan menarik dalam setiap iklannya. Tidak jarang Coca-Cola menggunakan alat retorika dalam iklannya. Menjadikan iklan Coca-Cola menarik dan sangat diminati. Peneltian ini bertujuan untuk menjelaskan unsur retorika yang terdapat di dalam iklan Coca-Cola tersebut dan fungsi dari penggunaan alat retorika. Hal yang dianalisis dalam penelitian ini adalah penggunaan alat retorika yang muncul pada iklan Coca-Cola dan menjelaskan fungsinya dalam iklan. Berdasarkan hasil penelitian, penggunaan alat retorika ditemukan pada iklan Coca-Cola. Alat retorika yang muncul berfungsi untuk menarik perhatian pembaca sebagai target konsumen. Hal tersebut juga memudahkan pembaca dalam memahami suatu teks.
ABSTRACT Advertising is a crucial method to introduce a product. The language used in advertisement has to be persuasive in order to attract market target. Persuasive and very creative language advertising are usually found in every advertisement, and so does in Coca Cola ads. Coca cola targeted youth as their market target thus it always introduces creative and interesting idea in its advertisement. Coca cola often uses rhetorical devices in its advertisement and makes it loved by a lot of people. This research aims to explain rhetorical devices in Coca Cola Ads and the function of the rhetorical devices. The analysis in this research focuses on rhetorical devices used in Coca Cola ads and its function in advertisement..The research shows the usage of rhetorical device is found in Coca Cola Ads. Rhetorical devices are used to attract reader as the targeted consumers. Rhetorical devices are also enable the consumers easier in understanding the text.;Advertising is a crucial method to introduce a product. The language used in advertisement has to be persuasive in order to attract market target. Persuasive and very creative language advertising are usually found in every advertisement, and so does in Coca Cola ads. Coca cola targeted youth as their market target thus it always introduces creative and interesting idea in its advertisement. Coca cola often uses rhetorical devices in its advertisement and makes it loved by a lot of people. This research aims to explain rhetorical devices in Coca Cola Ads and the function of the rhetorical devices. The analysis in this research focuses on rhetorical devices used in Coca Cola ads and its function in advertisement..The research shows the usage of rhetorical device is found in Coca Cola Ads. Rhetorical devices are used to attract reader as the targeted consumers. Rhetorical devices are also enable the consumers easier in understanding the text., Advertising is a crucial method to introduce a product. The language used in advertisement has to be persuasive in order to attract market target. Persuasive and very creative language advertising are usually found in every advertisement, and so does in Coca Cola ads. Coca cola targeted youth as their market target thus it always introduces creative and interesting idea in its advertisement. Coca cola often uses rhetorical devices in its advertisement and makes it loved by a lot of people. This research aims to explain rhetorical devices in Coca Cola Ads and the function of the rhetorical devices. The analysis in this research focuses on rhetorical devices used in Coca Cola ads and its function in advertisement..The research shows the usage of rhetorical device is found in Coca Cola Ads. Rhetorical devices are used to attract reader as the targeted consumers. Rhetorical devices are also enable the consumers easier in understanding the text.]"
Lengkap +
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2015
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Aninda Try Susanti
"Paulaner, Karlsberg, dan Beck's merupakan beberapa merek produk bir Jerman yang memiliki latar belakang sejarah cukup tua di Jerman. Ketiga merek bir tersebut sama-sama memiliki kepercayaan yang kuat bagi penduduk Jerman, sehingga dalam pemasaran produk, mereka sama-sama berusaha menampilkan iklan yang mampu menarik perhatian konsumen. Alat retorika merupakan salah satu faktor penting yang menunjang sebuah iklan untuk mengungkapkan keunggulan suatu produk.
Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi alat retorika yang sering dijumpai pada tujuh iklan dari merek Paulaner, Karlsberg, dan Beck's yang diteliti. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif melalui pendekatan pustaka dan analisis deskriptif.
Berdasarkan hasil penelitian, banyak dijumpai pemakaian alat retorika Behauptung pada Schlagzeile dan alat retorika Wortspiel pada semua unsur iklan dalam ketiga iklan produk yang diteliti. Selain itu, terdapat alat retorika Dreierfigur pada Slogan yang juga memiliki peranan penting dalam teks iklan untuk menyatakan keunggulan produk yang ditawarkan.

Paulaner, Karlsberg, and Beck's are some quite-old German brands for beer products that have a historical background. These three brands are equally have a strong belief for the Germans, therefore, in terms of marketing, they broadcast their ads to get customer‟s attention. A rhetorical tool is one of the important factors that support an ads to showcase the benefits of a product.
This research aims to identify rhetorical toolsanalysis that are often found in ten ads of brand Paulaner, Karlsberg, and Beck's. This research uses qualitative method by literature review and descriptive analysis.
Based on the result, many found the combination of the use of a Behauptung's rhetorical tool on Schlagzeile and a Wortspiel's rhetorical tool on almost all elements in the advertisement of three products. Moreover, there is a Dreierfigur‟s rhetorical tool on Slogan which also has an important role in ads text to showcase the superiority of the products offered."
Lengkap +
Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2016
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Ceriya Liliyana
"ABSTRAK
Jurnal ini membahas pemaknaan iklan Coca Cola berbahasa Belanda di internet yang berlatar belakang warna merah. Penelitian jurnal ini menggunakan metode kualitatif dengan menganalisis secara mendalam data yang diperoleh. Tujuan penelitian ini adalah memaparkan makna yang terdapat dalam iklan Coca Cola berbahasa Belanda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ketiga iklan ini mengandung tujuan dan pesan yang berbeda-beda. Di samping itu, iklan Coca Cola juga berupaya membuat asosiasi positif terhadap produk yang diiklankan, dengan menggunakan pilihan kata tertentu. Peran indeks, ikon, dan simbol sebagai pendukung juga terlihat jelas membangun pesan yang disampaikan oleh tiga iklan Coca Cola berbahasa Belanda yang dianalisis dalam penelitian ini.

ABSTRACT<>br>
This article discusses meaning of the Coca Cola advertisement in Dutch on the internet with a red background. This research using qualitative methods by analyzing in details the data obtained. The aim of this study is to explore the meaning of Dutch Coca Cola advertisement. The results of this study indicate that these three advertising contain different aims and messages. In addition, Coca Cola advertisements also seek to make positive associations of the products advertised, using certain word choices. The role of indexes, icons, and symbols are also important to build the messages to be delivered to the public."
Lengkap +
Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2018
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Sinaga, Saradeta Ursula
"[ ABSTRAK
Jurnal ini membahas komunikasi global yang dilakukan oleh perusahaan multi
nasional (MNC) dengan produk minuman berkarbonasi bernama Coca-Cola. Di era
globalisasi saat ini, sebuah perusahaan MNC mengkoordinasikan seluruh aktivitas pemasaran
ke berbagai negara. Dalam hal ini perusahaan melakukan adanya standarisasi produk,
packaging, dan merek. Bahkan, beberapa produk dan jasa secara serempak menyamakan
pesan komunikasi atau kampanye penjualannya. Sebagai alat kampanye pemasaran, Coca-
Cola merilis 24 versi dari The World Is Ours, lagu untuk menyemarakkan perhelatan Piala
Dunia 2014, dengan berbagai bahasa dari bermacam negara. Beberapa negara yang turut
merilis lagu ini adalah Indonesia, Mexico, Colombia, South Africa, China, Japan, Argentina,
Vietnam, Korea, Middle East, Thailand, Malaysia, South Africa, Nepal, Bosnia &
Herzegovina, Myanmar, Romania and Brazil. Dari penjelasan tersebut maka penulis akan
meneliti adanya komunikasi global yang terjalin melalui kampanye Coca Cola yang dikaitkan
menggunakan konsep glokalisasi.
ABSTRACT This journal discusses global communication conducted by multi-national companies (MNCs)
with a carbonated beverage product called Coca-Cola. In the current era of globalization, a
MNC company coordinates all marketing activities to different countries. In this case the
company doing the standardization of products, packaging, and brand. In fact, some products
and services simultaneously equalize message communication or sales campaigns. As a tool
of marketing campaign, Coca-Cola released 24 versions of The World Is Ours, songs to
enliven the 2014 World Cup event, with the various languages of the various nations. Somecountries are also releasing this song is Indonesia, Mexico, Colombia, South Africa, China,
Japan, Argentina, Vietnam, Korea, Middle East, Thailand, Malaysia, South Africa, Nepal,
Bosnia & Herzegovina, Myanmar, Romania and Brazil. From these explanations, the authors
will examine the global communications established through the Coca Cola campaign are
linked using the concept of glocalization.;This journal discusses global communication conducted by multi-national companies (MNCs)
with a carbonated beverage product called Coca-Cola. In the current era of globalization, a
MNC company coordinates all marketing activities to different countries. In this case the
company doing the standardization of products, packaging, and brand. In fact, some products
and services simultaneously equalize message communication or sales campaigns. As a tool
of marketing campaign, Coca-Cola released 24 versions of The World Is Ours, songs to
enliven the 2014 World Cup event, with the various languages of the various nations. Somecountries are also releasing this song is Indonesia, Mexico, Colombia, South Africa, China,
Japan, Argentina, Vietnam, Korea, Middle East, Thailand, Malaysia, South Africa, Nepal,
Bosnia & Herzegovina, Myanmar, Romania and Brazil. From these explanations, the authors
will examine the global communications established through the Coca Cola campaign are
linked using the concept of glocalization., This journal discusses global communication conducted by multi-national companies (MNCs)
with a carbonated beverage product called Coca-Cola. In the current era of globalization, a
MNC company coordinates all marketing activities to different countries. In this case the
company doing the standardization of products, packaging, and brand. In fact, some products
and services simultaneously equalize message communication or sales campaigns. As a tool
of marketing campaign, Coca-Cola released 24 versions of The World Is Ours, songs to
enliven the 2014 World Cup event, with the various languages of the various nations. Somecountries are also releasing this song is Indonesia, Mexico, Colombia, South Africa, China,
Japan, Argentina, Vietnam, Korea, Middle East, Thailand, Malaysia, South Africa, Nepal,
Bosnia & Herzegovina, Myanmar, Romania and Brazil. From these explanations, the authors
will examine the global communications established through the Coca Cola campaign are
linked using the concept of glocalization.]"
Lengkap +
Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2015
MK-PDF
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Mochamad Andra Darmawan
"Lieferando.de merupakan salah satu perusahaan penyedia layanan pengantar makanan terbesar di Jerman. Dalam memasarkan jasanya, Lieferando.de menggunakan iklan sebagai media promosi. Iklan yang diterbitkan oleh Lieferando.de acap kali mengundang decak tawa dan menarik perhatian publik. Hal ini disebabkan oleh penggunaan unsur retorika di dalam iklan yang diterbitkannya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui jenis-jenis retorika yang terdapat dalam iklan Lieferando.de. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat jenis retorika seperti jenis repetisi dan destabilisasi yang digunakan di dalam keenam iklan Lieferando.de yang dianalisis.

AbstractLieferando.de is one of the biggest food delivery service companies in Germany. Lieferando.de uses advertisements as its media campaign to promote its service. Lieferando.de often releases funny and interesting advertisements to attract public rsquo s attention as it uses rhetorical operation in its advertisements. This research takes aim to find out the rhetorical operation in Lieferando.de rsquo s advertisements. The result of the research shows that there are two kinds of rhetorical operations, such as repetition and destabilization found in six advertisements of Lieferando.de."
Lengkap +
Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2018
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Daniel Aditama
"Skripsi ini membahas tentang pengaruh antara dua elemen program komunikasi pemasaran yaitu iklan dan promosi penjualan dan dampak keduanya pada penciptaan brand equity. Fokus penelitian menyelidiki pengaruh persepsi pengeluaran iklan sikap individu terhadap iklan dan pengaruh dua jenis promosi penjualan yaitu monetary promotions dan non monetary promotions terhadap setiap dimensi pada ekuitas merek.
Tujuan dari penulisan skripsi ini adalah untuk membuktikan pengaruh advertising dan sales promotions dalam mengembangkan strategi pemasaran untuk mendorong pertumbuhan ekuitas merek. Penelitian ini berhasil mengumpulkan 200 data melalui kuesioner survei dan menguji hubungan antar variabel untuk menganalisis dampak iklan dan promosi penjualan terhadap ekuitas merek.
Berdasarkan studi kasus penelitian ini hasil uji statistik menunjukkan bahwa sikap individu terhadap iklan menjadi peran utama dalam mempengaruhi dimensi ekuitas merek sedangkan persepsi pengeluaran iklan hanya mempengaruhi kesadaran akan merek. Penelitian ini juga menemukan bahwa sales promotions tidak mempengaruhi dimensi ekuitas merek. Selain itu dalam hubungan dan urutan dimensi ekuitas merek penelitian ini menemukan bahwa kesadaran merek menjadi dasar utama dalam mengembangkan dan menumbuhkan ekuitas merek.

This study discusses about the influence between two elements of marketing communications programs advertising and sales promotions and their impact on brand equity creation. The focus of this study investigates the influence of perceived advertising spend individuals attitude towards the advertisements and two kinds of sales promotions monetary promotions and non monetary promotion on brand equity dimensions.
The purpose of this study is to prove the influence of advertising and sales promotions in order to developing marketing strategies to encourage brand equity growth. This study successfully collected 200 data through a questionnaire survey and tested relationship between variables to analyze the impact of advertising and sales promotions in brand equity.
Based on study case research statistical results show that perceived advertising spend individuals attitudes toward the advertisement play as a key role influencing brand equity dimensions whereas perceived advertising spend affect only on brand awareness. This research also found that monetary promotions and non monetary promotions do not affect brand equity dimensions. In addition in relationship and the order dimensions of brand equity this study found that brand awareness is a means of main foundation in order to developing and growing brand equity.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2013
S46277
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Meli Agustin
"Retorika merupakan seni dalam berbicara. Namun, dalam iklan terdapat penggunaan prinsip ini dengan berbagai tujuan tertentu. Penelitian ini bertujuan mengetahui penggunaan prinsip retorika pada beberapa iklan cetak Vespa berbahasa jerman yang merupakan merek motor skuter terkenal di dunia.
Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif yang bersumber pada kajian pustaka. Analisis yang digunakan dengan menganalisis unsur utama iklan antara lain headline,subheadline, slogan dan unsur pendukungnya yaitu key visual dan catch visual.
Berdasarkan hasil penelitian, dalam beberapa iklan vespa berbahasa jerman tersebut terdapat penggunaan kata-kata yang bersifat konotasi dalam unsur pembentuk iklannya. Hal tersebut bertujuan sebagai pembentuk fakta sosial sehingga membentuk citra yang kuat terhadap produk yang sedang diiklankan.Penggunaan prinsip retorika dalam sebuah iklan membuatnya menjadi terstruktur dan lebih menarik perhatian pembacanya.

Rhetoric is the act of speech. There are the use of this method in the advertising for the spesific aim.This reasearch aims to know the use of rhetoric in Vespa advertising, which is the famous scooter merk around the world.
This reasearch uses qualitative method which is from literary review. This reasearch is being analyzed by analyzing the main element of advetising such as headline, subheadline, slogan and subelement such as key visual and catch visual.
Based on the result, there are the using of conotative words in the element of Vespa advertising in german version. It aims to make a social fact, so make the image of the advertising product become stronger. The using of rhetoric make an advertising to be structured and more interesting.
"
Lengkap +
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>