Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 5320 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Satya Arinanto
Jakarta : UNDP, [date of publication no identified]
R 328.598 SAT h
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Cadle, Patrick
Jakarta: UNDP, 2008
324.63 CAD h
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Dilenschneider, Robert L.
"Public relations was among the first industries to harness the power of the Internet. But along with business and the rest of the world, PR has changed in the digital age. "The AMA Handbook of Public Relations" is written to help PR professionals merge their traditional and Web-based campaigns into a powerful multi-faceted public image machine while protecting their clients and themselves from negative attention and cyber-sabotage. Readers will learn how to work with trade and consumer media, leverage technology including blogs, podcasts and social networking sites, monitor the Web, manage rumors and crises and quantify online PR efforts and the results they create."
New York: American Management Association, 2010
e20440752
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
New York: Prentice-Hall, 1955
659.2 PUB
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Los Angeles: Sage, 2013
327 HAN
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Yoder, Dale
New York: McGraw-Hill, 1958
658.3 YOD h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
New York: Springer, 2007
305.8 HAN
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Macnamara, Jim
Sydney: Prentice Hall Australia, 1996
R 659.2 MAC p
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Wikrama Iryans Abidin
Jakarta : General Secretariat of the House of Representatives of the Republic of Indonesia and United Nations Development Programme, 2009
R 328.598 WIK h
Buku Referensi  Universitas Indonesia Library
cover
Yopi Fetrian
"Tulisan ini muncul untuk meneliti penyebab dari ketidakpuasan rakyat terhadap hasil kerja anggota dewan proses Pemilu 1999. Anggota dewan sebagai produk dari sistem politik yang telah mengalami pembaharuan tentu diharapkan dapat memiliki kualitas pekerjaan dan pertanggungjawaban yang lebih baik. Kekecewaan dan rakyat tentu menjadi menarik untuk diteliti guna menjelaskan faktor-faktor yang mempengaruhinya.
Penelitian ini hendak menjelaskan pertanggungjawaban anggota dewan akibat penggunaan sistem Pemilu proporsional pasta Pemilu 1999. Konsekuensi dari sistem Pemilu proporsional yang telah menempatkan partai mengantarai hubungan anggota dewan dengan rakyat tentu perlu dianalisis secara lebih lanjut.
Tujuh orang anggota DPR yang diwawancarai secara mendalam sebagai narasumber utama dipilih secara purposif berasal dari Sumatera Barat dan Jawa Barat. Dan analisis terhadap informasi yang diperoleh, anggota dewan dapat dikategorikan sebagai agen dari partai atau agen dan rakyat.
Analisis secara kualitatif terhadap temuan dengan menggunakan pendekatan pnnsipafagen, didapatkan bahwa partai maupun konstituen sebagai prinsipal tidak memiliki kemampuan yang efektif untuk meminta pertanggungjawaban anggota dewan sebagai agen. Partai lemah kemampuannya tidak saja karena baru terbentuknya organisasi partai, tapi juga disebabkan karena tidak dimilikinya hak recall partai terhadap anggota dewan sementara rakyat pun masih belum rasional dalam memilih. Hanya saja pertanggungjawaban anggota dewan kepada rakyat lebih lemah lagi karena adanya partai sebagai perantara.

This research has tried to look for the reason why the people discontent at the performance of 1999 elected MPs. MPs that have elected from the reforming political system expected will be more accountable. MPs discontenting performance important to be researched what factor triggers these.
This research intent to explain MPS accountability that has constructed by proportional election system used in 1999. The consequences of proportional election system, which place party intermediating MPs relationship to their constituent needed to be studied further.
Seven samples have been selected as resource person. They were chosen from West Sumatra Province and West Java Province purposively. After analyzing the Information, we could categorize MPs into two parts; one part perceived their existent as party agent, and the other as people's agent.
Qualitative analysis to the finding which using principal-agent theory provide us conclusion that, both of party and constituent as principal did not have effective competence to inquire MPs accountability as their agent. Political parties have weaknesses coming from their uninsfitutionalized organization moreover recalling privilege does not belong to party, while constituents not yet are rational. However, even worse because of fluid part is in between.
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2004
T14362
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>