Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 129892 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Lidhyananta Martdianasari
"ABSTRAK
Saat ini, terjadi perubahan perilaku konsumen dalam keputusan pembelian mereka
yang lebih melihat pada persepsi atas brand dibandingkan realita produk tersebut.
Hal ini menyebabkan terjadinya perubahan pola pikir dari product-blame menjadi
brand-blame. Mengingat persepsi adalah hal yang sangat sensitif dan mudah
berubah, maka brand orientation dapat menjadi pilihan strategi perusahaan untuk
memenangkan konsumen, kompetisi dan pasar. Berdasarkan hal-hal tersebut,
peneliti mengadakan penelitian mengenai brand orientation pada UMKM dan
pengaruhnya terhadap kinerja keuangan UMKM. Penelitian ini menggunakan
metode SEM. Kesimpulan yang diperoleh pada penelitian ini adalah brand
orientation berpengaruh positif terhadap kinerja keuangan UMKM.

ABSTRACT
Consumer behaviour has changed recently. Consumer base their decision of
purchasing much more on their perception of the brand, other than the product
reality. Mindset are shifting from product-blame to brand-blame. Because the
nature of perception are very sensitive dan easily change, brand orientation can be
strategic option for company to survive dan win the competition, consumer, and
market. Therefore, researcher wants to study about brand orientation on MSMEs
and it impacts on financial performance on MSMEs. Structural Equation
Modelling Method was used. The study reveals that brand orientation has positif
impact on financial performance on MSMEs."
2014
S54110
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Tobing, Rudy
"Teknologi mengubah perilaku masyarakat dunia hari ini. Penelitian bertujuan untuk menjelaskan hubungan relasi positif antar laten variabel brand orientation, brand knowledge, brand involvement dan brand commitment terhadap brand equity suatu organisasi, dengan kebaharuan variabel di moderasi organization change readiness untuk perusahaan business to business (B2B), khususnya Internet Service Provider (ISP) di negara berkembang. Survei online mengikuti metode purposive sampling kepada 68 responden perusahaan dan dilakukan analisis menggunakan metode Partial Least Square (PLS). Hasil penelitian menunjukkan adanya relasi brand commitment terhadap internal brand equity dengan moderasi organization change readiness namun tidak terbukti adanya hubungan langsung dari internal brand equity dan brand equity.

Technology changes people behavior in today society globally. Reseach objective is to explain positive relationship between latent variables of brand orientation, brand knowledge, brand involvement, brand commitment to brand equity in organization, by novelty in moderation organization change readiness at business to business (B2B), especially to internet service provider (ISP) in developing country. Online survey uses purposive sampling at 68 company respondents and analysis using Partial Least Square (PLS). Result shows relationship between brand orientation, brand commitment to internal brand equity with moderation organization change readiness, however there is no proof established relationship between internal brand equity and brand equity."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2020
D-pdf
UI - Disertasi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Destita Khairilisani
"Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengkaji peran inovasi model bisnis terhadap kinerja UMKM Apotek di Indonesia, di mana dalam  membentuk inovasi model bisnis yang kuat diperlukan orientasi kewirausahaan, transformasi digital dan fleksibilitas strategis. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan kualitatif. Data dikumpulkan dari 81 UMKM Apotek di wilayah Indonesia. Penelitian ini menggunakan analisis Structural Equation Modeling ( SEM ), di mana hasil analisis tersebut menunjukkan bahwa terdapat hubungan positif yang signifikan antara orientasi kewirausahaan dan transformasi digital terhadap fleksibilitas strategis. Selain itu orientasi kewirausahaan dan fleksibilitas strategis memiliki hubungan positif langsung signifikan terhadap inovasi model bisnis dan inovasi model bisnis memiliki hubungan positif langsung yang signifikan terhadap kinerja. Namun transformasi digital tidak memiliki pengaruh signifikan langsung terhadap inovasi model bisnis. Beberapa faktor yang menghambat transformasi digital UMKM Apotek antara lain keterbatasan sumber daya yang di miliki dan ketidak siapan UMKM Apotek dalam merubah inovasi model bisnis ke dalam model digital seutuhnya.

The main objective of this research is to examine the role of business model innovation on the performance of Pharmacy SMEs in Indonesia, where in forming a strong business model innovation requires entrepreneurial orientation, digital transformation and strategic flexibility. This study uses a quantitative and qualitative approach. Data were collected from 81 Pharmacy SMEs in Indonesia. This study uses Structural Equation Modeling (SEM) analysis, where the results of the analysis show that there is a significant positive relationship between entrepreneurial orientation and digital transformation on strategic flexibility. In addition, entrepreneurial orientation and strategic flexibility have a significant direct positive relationship to business model innovation and business model innovation has a significant direct positive relationship to performance. However, digital transformation does not have a direct significant effect on business model innovation. Several factors that hinder the digital transformation of Pharmacy SMEs include limited resources and the unpreparedness of Pharmacy SMEs in changing business model innovations into a fully digital model."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2021
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Noven Kusuma Nugraheni
"Globalisasi pasar telah menghadirkan banyak tantangan bagi para pengusaha sehingga persaingan tidak hanya terjadi di pasar domestik tetapi telah merambah lingkup internasional. Fakta tersebut telah mendorong perkembangan ilmu pemasaran dalam mengarahkan strategi perusahaan ke strategi orientasi pasar, baik yang bersifat responsif maupun proaktif. Minimnya studi tentang orientasi pasar pada UMKM yang mana merupakan salah satu sumber penyokong perekonomian negara, mendorong peneliti untuk mengetahui pengaruh orientasi pasar pada UMKM Kerajinan di Yogyakarta. Penelitian ini dilakukan pada bulan Februari hingga Juni 2013. Teknik analisis menggunakan metode SEM dengan menyertakan turbulensi lingkungan sebagai variabel moderasi. Kesimpulan yang diperoleh dari penelitian ini adalah bahwa UMKM Kerajinan di Yogyakarta masih memiliki pemahaman yang kurang akan orientasi pasar. Sebagai akibatnya, performa inovasi produk UMKM Kerajinan di Yogyakarta masih belum mencapai hasil yang baik.

Market globalization has presented many challenges for entrepreneurs so that competition occurs not only in domestic market but also has penetrated the international sphere. This fact has encouraged the development of marketing in the company's strategy to market orientation strategy, whether responsive or proactive market orientation. Few studies on market orientation in SMEs which is one source of the country's economy advocates, encouraged researcher to determine the impact of market orientation on SMEs of Craft industry in Yogyakarta. This study began on February until June 2013. Data analysis technique used was SEM method and included environmental turbulence as moderating variable. Conclusion of this research is that SMEs of Craft industry in Yogyakarta are still lack of understanding about market orientation. As the consequences, the product innovation performance of SMEs of Craft industry in Yogyakarta is not well-achieved yet."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2013
S46201
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dwijo Prayudono
"Tujuan dari penelitian ini adalah memberikan bukti empiris mengenai pengaruh cash management pada kinerja keuangan perusahaan manufaktur di Indonesia. Kebijakan arus kas perusahaan, yang mengelola modal kerja dalam bentuk piutang dari pelanggan, penyimpanan persediaan dan pembayaran hutang ke supplier berkaitan dengan operasi perusahaan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa menurunnya days sales outstanding, days inventory outstanding, cash conversion cycle dan operating cash cycle dapat meningkatkan kinerja keuangan perusahaan yang terus berlanjut hingga tahun berikutnya. Penurunan days payables outstanding akan meningkatkan kinerja keuangan hanya pada periode berjalan.

The objective of the research is to provide empirical evidence about the impact of cash management to financial performance on manufacture company in Indonesia. A firm's cash flow policies, which manage working capital in the form of cash receivables from customers, inventory holdings, and cash payments to suppliers, are linked to the firm's operations. The results demonstrate that reducing in days sales outstanding, days inventory outstanding, cash conversion cycle and operating cash cycle can increase firm’s financial performance that continue for the next year. Reducing days payable outstanding can increase financial performance just in current period.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2015
S57650
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Dwijo Prayudono
"Tujuan dari penelitian ini adalah memberikan bukti empiris mengenai pengaruh cash management pada kinerja keuangan perusahaan manufaktur di Indonesia. Kebijakan arus kas perusahaan, yang mengelola modal kerja dalam bentuk piutang dari pelanggan, penyimpanan persediaan dan pembayaran hutang ke supplier berkaitan dengan operasi perusahaan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa menurunnya days sales outstanding, days inventory outstanding, cash conversion cycle dan operating cash cycle dapat meningkatkan kinerja keuangan perusahaan yang terus berlanjut hingga tahun berikutnya. Penurunan days payables outstanding akan meningkatkan kinerja keuangan hanya pada periode berjalan.

The objective of the research is to provide empirical evidence about the impact of cash management to financial performance on manufacture company in Indonesia. A firm's cash flow policies, which manage working capital in the form of cash receivables from customers, inventory holdings, and cash payments to suppliers, are linked to the firm's operations. The results demonstrate that reducing in days sales outstanding, days inventory outstanding, cash conversion cycle and operating cash cycle can increase firm’s financial performance that continue for the next year. Reducing days payable outstanding can increase financial performance just in current period.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2015
S57650
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Andreas M.S.
"Penelitian ini meneliti tentang pengaruh penerapan manajemen risiko terhadap kinerja keuangan pada perusahaan yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia tahun 2015-2016, dengan total sampel sebanyak 710 observasi. Penelitian ini menggunakan tiga variabel sebagai proxy dari penerapan manajemen risiko pada sebuah perusahaan. Penunjukan seorang Chief Risk Officer, kepemilikan komite manajemen risiko, dan kompetensi keuangan yang dimiliki direktur utamamerupakan variabel yang akan digunakan dalam penelitian sebagai ukuran penerapan manajemen risiko terhadap kinerja keuangan yang diukur menggunakan dua ukuran yaitu Return On Asset dan Price to Book Value. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penunjukan direktur risiko dan kepemilikan komite manajemen risiko belum memiliki pengaruh signifikan terhadap kinerja keuangan, sedangkan kompetensi keuangan direktur utama yang diukur dari rekam jejak riwayat pekerjaan direktur utama memiliki pengaruh positif signifikan terhadap kinerja keuangan perusahaan di pasar saham. Penelitian diharapkan mendorong regulator untuk melakukan law enforcement terkait seluruh peraturan yang sudah ada terutama persentase dewan komisaris independen dan publikasi laporan tahunan, serta membuat regulasi baru untuk mewajibkan keberadaan komite manajemen risiko pada semua industri. Dengan mengacu hasil penelitian ini diharapkan perusahaan akan membekali calon direktur utamanya dengan pelatihan keuangan. Sedangkan untuk para investor penelitian ini menganjurkan untuk lebih mengutamakan perusahaan-perusahaan yang memiliki komite manajemen risiko dalam portofolio mereka.

This study aims to investigate the influence that might be exist between the application of risk management against the performance of Bursa Efek Indonesia’s listed company on 2015-2016, with total sample are 710 observations . This paper is using three independent variables as the proxy of the application of risk management on a company. Appointment of Chief Risk Officer, the existences of risk management committee and CEO’s financial skill are the variables that will be used against company’s financial performance, that will be proxied as Return on Asset (ROA) and Price to Book Value (PBV). The results shows that CRO’s appointment and the existences of risk management committee in a company has no significant influence to company’s financial performance, while CEO’s financial skill contributes significant influence to company’s financial performance on Indonesian listed company. This study is expected to encourage the law enforcement of all issued regulation especially the percentage of independent board commissioner, the publication of annual report, and to stimulate the issuance of new regulation to require the existence risk management committee for the listed companies instead of financial institution only. With reference to the result of this study, companies are expected to provide financial training to their CEO candidates. As for the investors, this study advocates to prioritize companies that have risk management committees in their portfolio"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2018
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Erna Sofriana Imaningsih
"ABSTRAK
Penelitian ini membahas keterkaitan values orientation yang terdiri dari egoistic, altruistic, dan
biospheric dengan green functional benefit, green monetary cost, dan green satisfaction
sehingga terbentuklah green commitment dan green loyalty. Non-probability sampling dan
metode purposive sampling digunakan dengan kriteria tertentu, di mana konsumen adalah
mereka yang membeli dan menggunakan produk green brand. Terdapat 402 konsumen sebagai
sampel penelitian yang terkumpul dan dianalisa menggunakan Structural Equation Modeling.
Hasil menunjukkan bahwa data mendukung hipotesis pengaruh egoistic dan biospheric values
terhadap green functional benefit dan green monetary cost. Hipotesis terdukung juga
ditunjukkan pada pengaruh green functional benefit dan green monetary cost terhadap green
satisfaction, pengaruh green satisfaction terhadap green commitment, dan pengaruh green
commitment terhadap green loyalty. Sedangkan hipotesis lainnya tidak terbukti. Penelitian ini
menunjukkan bahwa green loyalty ditentukan oleh egoistic dan biospheric values, serta green
commitment sebagai mediasi penting dalam hubungan green satisfaction dan green loyalty.
Implikasi manajerial dari hasil penelitian ini menyarankan agar strategi marketing menekankan
pada pembentukan nilai egoistic dan biospheric, baik melalui promosi maupun penyampaian
pesan marketing.

ABSTRACT
The purpose of this study is to analyze the influence of egoistic, altruistic and biospheric value
on green functional benefit, green monetary cost, green satisfaction and green loyalty. The
study also analyze the effect of green functional benefit and green monetary cost on green
satisfaction and green loyalty, as well as green satisfaction on green loyalty. The research use
quantitative method with customers who has green brand purchase experience as the
population in Indonesia. Non-probability sampling then conducted using purposive sampling
method based on predetermined criterias, which are customers who has already purchase and
use green brand products. There are 402 sample of customers that were gathered and analyzed
using Structural Equation Modeling. The result shows that the data support hyphotheses on
egoistic and biospheric value to green functional benefit and green cost monetary. The
supported hyphotheses also show on green functional beneft and green cost monetary to green
satisfaction. This study found there is positive on green satisfaction to green commitment, as
well as green commitment to green loyalty. The other hyphotheses are not supported by data. As
a conclusion, it is egoistic and biospheric values that has positive effect on green loyalty, while
green functional benefit, green monetary cost, green satisfaction, and green commitment act as
mediation between the value orientation and green loyalty. For managerial implication, green
brand marketing strategy should incorporate egoistic and biospheric values in messages in
advertising and promotion."
2019
D2656
UI - Disertasi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Siti Maghfiroh Aulia Rahmah
"Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara indeks tata kelola perusahaan dengan kinerja keuangan yang diproksikan dengan ROA dan Tobin’s Q. Penelitian ini menggunakan sampel dari 200 perusahaan non-financial yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia periode 2017-2021 dengan kapitalisasi pasar tertinggi. Indeks tersebut terdiri dari 14 sub-indeks dalam mengukur kepatuhan tata kelola perusahaan merujuk kepada penelitian Tanjung (2020). Dengan menggunakan metode estimasi GMM (Generalized Method of Moments), hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa indeks tata kelola perusahaan memiliki pengaruh negatif yang signifikan terhadap Tobin’s Q, namun memiliki pengaruh negatif tidak signifikan terhadap ROA.

The purpose of this study is to determine the relationship between the corporate governance index and financial performance using ROA and Tobin's Q. This study using sample of 200 non-financial companies listed on the Indonesia Stock Exchange for the 2017-2021 period with the highest market capitalization. The index consist of 14 sub-indexes to measure corporate governance compliance referring to Tanjung (2020). Using the GMM (Generalized Method of Moments) estimation method, the results of this study indicate that the corporate governance index has a significant negative effect on Tobin's Q, but has an insignificant negative effect on ROA."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2023
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Adi Zakaria Afiff
"The starting point of this study is the phenomenon termed misleading brand placement, a condition found where the brand placement in a movie depict the brand in a time where the brand has not yet exist, providing the brand an older age. As the brand used in the brand placement is a brand with high brand equity, the combination of older age and high brand equity is suspected to give a higher evaluation of the brand. To test these suspicions, 3 experiments were conducted to see the influence of consumer knowledge of the misleading brand placement, brand equity and movie liking toward the brand attitude. The results show that when consumers do not have knowledge of the misleading brand placement they are not affected by misleading brand placement; but when they know of the misleading brand placement, brand attitude tend to be still be high when brand equity is high; and finally, when brand equity is high, a positive movie liking can further strengthen brand equity in reducing the negative effect of the misleading brand placement."
Depok: Universitas Indonesia, 2014
AJ-Pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>