Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 61970 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Manurung, Michael
"Therefore the standardization is important in the global market. The standardization may give certain effects to the industry and to the market. This thesis try to offer a tool to predict the future effect of the mandatory standard implementation to the domestic industry. Hopefully this thesis be useful and inspiring for the people"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2008
T-pdf
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Universitas Indonesia, 2005
TA472
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Dandy Adrianto A
"The following independent study paper will present an overview of the car industry in France
(Europe) and South Korea (Asia) for the United States of America car industry. It will focus
upon the historical background, and facts regarding several macroeconomic conditions, market
conditions and socio-cultural conditions. The author chose France and South Korea, because
both of them have appeared to have a good surface level for doing a foreign business for the US
car Industry to open up their new production there. This paper used a literature review based on
google scholars and the government's website. According to the Korea Automobile
Manufacturers Association (KAMA) automobile output from Korea totaled 3,506.848 units in
2020, down 11.2 percent from 2020. Despite the fall in production, the country's overall auto
output ranking moved up two notes from 2020. Car Production in France decreased to 1316371
Units (1316,371 K Units) in 2020. The maximum volume was 3701870 Units and minimum was
1316371 Units. Based upon the information gathered in this paper, South Korea has overall
better conditions for US production and market seeking firms, compared to France, due to the
historical background within the automotive industry, as well as the historical relations with the
United States could support the choice for South Korea for investment opportunities, and so does
the potential for future innovation capabilities of the region
."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2021
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Furqon Firmansyah
"Kapal penumpang merupakan kapal yang digunakan untuk mengangkut orang, tetapi ada juga kapal penumpang yang digunakan untuk mengangkut orang dan barang. Kapal penumpang pelat datar merupakan kapal penumpang dengan lambung yang terdiri dari pelat – pelat datar tanpa di bending terlebih dahulu. Kapal pelat datar (flat hull) merupakan salah satu bentuk kapal alternatif selain kapal berbentuk lengkung (streamline). Kapal pelat datar tersebut dapat memberi kemudahan dalam proses perakitan dan perbaikan, tetapi memiliki hambatan relatif lebih besar daripada kapal lambung streamline pada kecepatan tinggi. Hambatan kapal merupakan salah satu faktor penting dalam perancangan kapal karena memiliki pengaruh yang besar dalam perhitungan daya mesin induk kapal, biaya operasional kapal dan konsumsi bahan bakar. Desainer kapal melakukan berbagai penelitian dan perlakuan untuk menghasilkan kapal dengan nilai hambatan seminimal mungkin. Minyak kulit biji mete (Anacardium occidentale) adalah produk yang memiliki sifat licin sehingga memiliki potensi untuk mengurangi hambatan total dari kapal. Selain itu, minyak kulit kacang mete ini merupakan limbah dari industri kacang mete yang nilai pemanfaatannya dan nilai jualnya masih rendah sekali. Oleh karena itu, pada penelitian ini akan diaplikasikan cat biopolimer berbahan dasar minyak kulit kacang mete pada kapal penumpang pelat datar model. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kemampuan drag reduction cat biopolimer dari minyak kulit kacang mete dipadukan dengan resin alkid pada lambung kapal dan komposisi cat biopolimer serta varian kecepatan yang menghasilkan optimum drag reduction. Metode penelitian yang digunakan yaitu dengan melakukan uji tarik kapal model di towing tank untuk melihat pengaruh sifat licin minyak kulit biji meter terhadap hambatan total dari kapal. Hasil dari pengujian kemampuan drag reduction cat biopolimer dari minyak kulit kacang efektif meningkatkan performa kapal pada kecepatan relatif tinggi dan komposisi cat biopolimer cnsl : resin alkid sebesar 2:1 pada nilai Fn 0.274327 memberikan optimum drag reduction sebesar 24,50%.

Passenger Ship is ships transporting passengers or transporting passengers and cargo. Passenger ship flat plate is passenger ship which of hull consist of flat plates without bending. Ship flat plate is an alternatif ship design that gives simplicity in assembling and repairing process, but it has bigger ship’s total resistance than streamline ship in high velocity. Ship’s resistance is one of the most important factor in ship design because it has great influence in calculation main engine power of ship, ship’s operation cost and fuel consumption. Naval Architect undertake researches and treatments to create ship which of minimal resistance. Cashew Nut Shell Liqud or CNSL (Anacardium occidentale) is natural product which has slippery properties thus potentially to reduce the ship’s resistance especially the drag resistance. futhermore, Cashew Nut Shell Liqud is industrial waste of cashew nut industry which has not been widely used and has very low price. Therefore, in this Final Project will apply biopolymer coating from cashew nut shell liquid (CNSL) on passanger ship flate plate model. The purpose of the Final Project is to know the ability Biopolimer Coating from Cahsew Nut Shell Liquid with Alkyd Resin in reduction the ship’s resistance and which composition gives the optimum drag redution . Research method used is by doing towing test to the ship model in towing tank at Hydrodynamic Laboratorium to determine the effect of Cashew Nut Shell Liquid sliperry properties in ship model resistance. The result of towing test method is use of biopolymer coating from cashew nut shell liquid with alkyd resin gives significant effect inreasing ship’s performance on the high speed and the composition of biopolimer coating which of cnls : alkyd resin for 1 : 1 on Froude’s number 0.274327 gives optimum drag reduction for 24.05%."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2013
S57700
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Sherena Varenska Nikita
"Skripsi ini mempelajari hubungan antara internasionalisasi dan kinerja perusahaan, dengan menganalisa keputusan internasionalisasi, tingkat control dalam mode entri yang dipilih, dan pemilihan waktu yang dibuat oleh produsen mobil Jerman dan Jepang seperti Mercedes-Benz, BMW AG, Volkswagen AG, Toyota dan Honda. Selain itu skripsi ini juga membandingkan kinerja Fiat Automobiles S.p.A, dimana strategi internasionalisasi perusahaan dalam memasuki pasar Asia tidak signifikan.
Temuan pada skripsi ini menunjukan bahwa internasionalisasi ke Asia mempengaruhi kinerja perusahaan secara positif; tetapi, ketinggian tingkat kontrol dalam mode entri yang dipilih tidak menghasilkan kinerja yang lebih baik. Selain itu, skripsi ini tidak dapat menyimpulkan efek dari pemilihan waktu entri di Asia terhadap kinerja internasionalisasi perusahaan karena ditemukannya hasil yang bertentangan.

This paper studies the relationship between internationalization and firms performance, by analyzing the internationalization decision, level of control within the entry mode chosen, and entry timing made by German and Japanese car manufacturers such as Mercedes-Benz, BMW AG, Volkswagen AG, Toyota and Honda. Furthermore this paper also compares the performance of Fiat Automobiles S.p.A, whose internationalization strategy in Asian market is not significant.
The findings suggest that internationalization to Asia positively affect firms performance; however, a high level of control within the chosen entry modes does not significantly result in a better performance. Lastly, the paper is not able to conclude the effect of entry timing on firms internationalization due to ambivalent findings.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2016
S-Pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Renan Hafsar
"Kapal motor penyeberangan (KMP) atau biasa disebut dengan Ro-Ro (Roll on-Roll off) pengangkut penumpang sebagai moda transportasi andalan bagi Indonesia untuk menghubungkan selat dan danau masih mengalami kendala karena pelaksanaan peraturan-peraturan keselamatan pada kapal motor penyeberangan di Indonesia masih memprihatinkan. Sebagian besar dari berbagai standar dan peraturan internasional serta peraturan perundangan Indonesia mengalami penyimpangan dalam pelaksanaannya. Munculnya kumulatif potensi penyebab kecelakaan kapal motor penyeberangan dalam jumlah besar dan signifikan belakangan ini mengakibatkan maraknya kecelakaan kapal motor penyeberangan. Potensi tersebut bisa ditimbulkan dari banyak pihak dan dengan banyak latar belakang yang mendasarinya. Analisa terhadap potensi penyebab kecelakaan kapal motor penyeberangan merupakan langkah awal untuk membenahi dan meningkatkan keselamatan transportasi laut, khususnya pada kapal motor penyeberangan di Indonesia. Beberapa langkah mendesak yang harus dilakukan untuk meningkatkan keselamatan transportasi laut, khususnya pada kapal motor penyeberangan, adalah peningkatan sumber daya manusia pada semua pihak yang terlibat pada penyeberangan dan perubahan regulasi-regulasi yang terkait dengan penetapan tarif dan penggunaan standar pemeriksaan yang disyaratkan SOLAS. Analisa yang digunakan pada skripsi ini dengan model statistik deskriptif yang sebagian besar didapatkan dari data primer. Metode yang digunakan pada skripsi ini adalah studi lapangan dan literatur. Diharapkan dengan hasil analisa terhadap potensi penyebab kecelakaan kapal motor penyeberangan di Indonesia mampu memberikan rekomendasi penanganan tindak lanjut pada semua pihak untuk meningkatkan keselamatan transportasi kapal motor penyeberangan di Indonesia.

Ro-Ro (Roll on-Roll off) passenger ship (abbreviated as Ropax) as relied transportation by Indonesian people to connect straits and lakes still facing problems because of the implementation of the ropax safety rules is still in the concerned condition. Almost all of the standards and international rules and also Indonesian government rules facing distortion towards the implementation. The cumulative of potentials of accident motive appears in Ropax in great number and significant nowadays has caused glowing of Ropax accidents. The potentials can be consequences of mistakes of many parties and with many motives behind them. Analyze on potential of accident motive in Ropax is the first step to tidy up and increase the safety of marine transportation, especially in Ropax in Indonesia. Some urgently steps which must to do in attempts of increasing the safety of marine transportation, especially in Ropax, are up grading the human resources to all parties who involved with operational of Ropax and changing regulations (about tariff and using of inspection standards which mandatory from SOLAS). Analyze used in this paper is descriptive statistic model which majorities of data gained from primary data. Methods used in this paper are field study and literature study. Hope the results of analyze on potential of accident motive in Ropax can gives recommendations to all parties about follow up in increasing the safety of marine transportation of Ropax in Indonesia."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2008
S38099
UI - Skripsi Open  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Rizki Fauza
"[Pemberian kuasa merupakan langkah hukum yang dibenarkan oleh Undang-Undang. Pemberi Kuasa atau Prinsipal dapat memberikan kuasa kepada pihak yang menurutnya bisa mewakili kepentingan hukumnya. Berdasarkan Pasal 1338 KUHPerdata mengenai prinsip kebebasan berkontrak, kuasa tersebut dapat diberikan dengan kuasa yang tidak dapat ditarik kembali. Akan tetapi Pasal 1338 KUHPerdata
tersebut telahdiberi batasan dengan Pasal 1337 KUHPerdata yang menyatakan bahwa suatu sebab adalah terlarang, jika sebab itu dilarang oleh undang-undang dan Pasal 85 ayat 5 UUPT menyatakan bahwa dalam hal pemegang saham hadir sendiri dalam RUPS, surat kuasa yang telah diberikan tidak berlaku untuk rapat tersebut. Pada
penulisan tesis ini, penulis menggunakan bentuk penelitian normatif, dengan tipe penelitian deskriptif analistis, dan jenis data yang digunakan data sekunder. Dijelaskan dalam pokok permasalahanmengenai kuasa yang tidak dapat ditarik kembali dalam meghadiri dan memberikan suara pada Rapat Umum Pemegang
Saham dilihat dari peraturan perundang-undangan yang berlaku dan pandangan pengadilan pada tiap-tiap putusannya.Penelitian dilakukan terhadap putusan Pengadilan, mulai dari Pengadilan Negeri, Pengadilan Tinggi, dan Mahkamah Agung terhadap Sengketa Antara Para Pemegang Saham PT. Cipta Televisi Pendidikan Indonesia melawan PT. Berkah Karya Bersama. Ditemukan jawaban bahwa kuasa yang tidak dapat ditarik kembali tersebut tetap dapat dicabut berdasarkan Pasal 1337 KUHPerdata dan Pasal 85 ayat 5 UUPT;The power of attorney as a legal step allowed by regulation, principal has been given power of attorney to a party as represent in person for legal interest. Based on article 1338 Indonesian Civil Code Authorization on principle freedom of contract, The Power of Attorney can be form of hereby confers an irrevocable power of attorney. But article 1338Indonesian Civil Code has been restricted with article 1337 Indonesian Civil Code a cause is not permissible if it is prohibited by law, or if it violates good conduct, or public orderand article 85 paragraph 5 concerning Limited Liability Companies in the event that shareholders are present at the GMS in person, any power of attorney they have given shall not be valid for that meeting.In this Thesis in writer adopt a juridical normative and descriptive analyst method or research and relies on secondary data sources. For research matter this researchwill be explain the irrevocable power of attorney to attend and give a vote to General Meeting of Shareholders has been seen form all of regulations and the courts view
from each decisions. Research conducted on the decision by judge, starting from the Court, High Court, and The Supreme Court to dispute between shareholders PT. Cipta Televisi Pendidikan Indonesia versus PT. Berkah Karya Bersama. Already found the answer irrevocable power of attorney still be revoked based on article 1337 Indonesian Civil Code and article 85 paragraph 5 concerning Limited Liability Companies.;The power of attorney as a legal step allowed by regulation, principal has been given
power of attorney to a party as represent in person for legal interest. Based on article
1338 Indonesian Civil Code Authorization on principle freedom of contract, The
Power of Attorney can be form of hereby confers an irrevocable power of attorney.
But article 1338Indonesian Civil Code has been restricted with article 1337
Indonesian Civil Code a cause is not permissible if it is prohibited by law, or if it
violates good conduct, or public orderand article 85 paragraph 5 concerning Limited
Liability Companies in the event that shareholders are present at the GMS in person,
any power of attorney they have given shall not be valid for that meeting.In this
Thesis in writer adopt a juridical normative and descriptive analyst method or
research and relies on secondary data sources. For research matter this researchwill be
explain the irrevocable power of attorney to attend and give a vote to General
Meeting of Shareholders has been seen form all of regulations and the courts view
from each decisions. Research conducted on the decision by judge, starting from the
Court, High Court, and The Supreme Court to dispute between shareholders PT.
Cipta Televisi Pendidikan Indonesia versus PT. Berkah Karya Bersama. Already
found the answer irrevocable power of attorney still be revoked based on article 1337
Indonesian Civil Code and article 85 paragraph 5 concerning Limited Liability
Companies.;The power of attorney as a legal step allowed by regulation, principal has been given
power of attorney to a party as represent in person for legal interest. Based on article
1338 Indonesian Civil Code Authorization on principle freedom of contract, The
Power of Attorney can be form of hereby confers an irrevocable power of attorney.
But article 1338Indonesian Civil Code has been restricted with article 1337
Indonesian Civil Code a cause is not permissible if it is prohibited by law, or if it
violates good conduct, or public orderand article 85 paragraph 5 concerning Limited
Liability Companies in the event that shareholders are present at the GMS in person,
any power of attorney they have given shall not be valid for that meeting.In this
Thesis in writer adopt a juridical normative and descriptive analyst method or
research and relies on secondary data sources. For research matter this researchwill be
explain the irrevocable power of attorney to attend and give a vote to General
Meeting of Shareholders has been seen form all of regulations and the courts view
from each decisions. Research conducted on the decision by judge, starting from the
Court, High Court, and The Supreme Court to dispute between shareholders PT.
Cipta Televisi Pendidikan Indonesia versus PT. Berkah Karya Bersama. Already
found the answer irrevocable power of attorney still be revoked based on article 1337
Indonesian Civil Code and article 85 paragraph 5 concerning Limited Liability
Companies., The power of attorney as a legal step allowed by regulation, principal has been given
power of attorney to a party as represent in person for legal interest. Based on article
1338 Indonesian Civil Code Authorization on principle freedom of contract, The
Power of Attorney can be form of hereby confers an irrevocable power of attorney.
But article 1338Indonesian Civil Code has been restricted with article 1337
Indonesian Civil Code a cause is not permissible if it is prohibited by law, or if it
violates good conduct, or public orderand article 85 paragraph 5 concerning Limited
Liability Companies in the event that shareholders are present at the GMS in person,
any power of attorney they have given shall not be valid for that meeting.In this
Thesis in writer adopt a juridical normative and descriptive analyst method or
research and relies on secondary data sources. For research matter this researchwill be
explain the irrevocable power of attorney to attend and give a vote to General
Meeting of Shareholders has been seen form all of regulations and the courts view
from each decisions. Research conducted on the decision by judge, starting from the
Court, High Court, and The Supreme Court to dispute between shareholders PT.
Cipta Televisi Pendidikan Indonesia versus PT. Berkah Karya Bersama. Already
found the answer irrevocable power of attorney still be revoked based on article 1337
Indonesian Civil Code and article 85 paragraph 5 concerning Limited Liability
Companies.]"
Universitas Indonesia, 2015
T44381
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Meiyanne Lestari
"Kereta api merupakan alat transportasi masal yang digunakan di Indonesia oleh seluruh lapisan masyarakat. Dengan tingkat kenyamanan dan keamanan yang lebih baik, penumpang kereta api nyaman dan aman berpergian dalam jarak jauh. Tingkat kenyamanan dan keamanan penumpang bersadarkan getaran yang dialami penumpang selama di dalam kerata. Sperling ride index digunakan menghitung tingkat kenyamanan dan kemanan penumpang kereta api sehingga getaran yang dirasakan makin berkurang dan tingkat kenyamanan dan keamanannya makin rendah. Pengukuran getaran kereta K3 dilaksanakan pada jalur kereta Madiun ndash; Solo pp untuk kecepatan tertentu menghasilkan tingkat yang yang baik untuk keamanan dan tingkat yang cukup untuk kenyamanan. Tambahan peredam getaran pada per dan poros tengah di boogie serta perbaikan suspensi kereta dapat mengurangi getaran pada penumpang.

Rail mass transit is a tool used in Indonesia by the whole society. With a level of better comfort and better safety, passenger travel in comfortable and safe in long distance. Level of passenger comfort and safety of passengers based on vibration experienced during in train. Sperling's ride index used to calculate the level of comfort and security of railway passengers so that the perceived diminishing vibrations and the level of comfort and safety are lower. K3 train vibration measurements carried out on the railway Madison Solo pp for a given speed produces a good level of security and a level sufficient to comfort. Additional damping vibrations in per and the central axis in the boogie train and suspension repairs can reduce vibration on passengers."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2013
T46599
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Sigit Wiendarto
"Gedung bertingkat dibangun untuk mengatasi ketersediaan lahan yang semakin terbatas setiap waktu. Masalah yang timbul menyangkut hal ini adalah mobilitas penghuni bangunan menyangkut arus sirkulasi vertikal, lantai yang lebih tinggi secara umum akan lebih sulit untuk dicapai karena keterbatasan tenaga manusia, sistem lift digunakan untuk mengatasi masalah ini. Pemilihan sistem lift yang baik berpengaruh pada kualitas suatu gedung dari segi pelayanan transportasi vertikal, jika pemilihan yang dilakukan kurang baik maka akan berdampak pada fungsi gedung, masalah menyangkut fungsi gedung ini adalah sangat penting terutama pada rumah sakit karena sering sekali terjadi kondisi darurat yang harus segera ditangani dan mungkin berhubungan dengan nyawa manusia.
Terdapat beberapa ukuran yang menjadi dasar penilaian atau penetapan kualitas sistem lift, yaitu interval (waktu tunggu rata-rata) dan jumlah penumpang yang diangkut dalam waktu lima menit (Handling Capacity). Variabel yang digunakan dalam perhitungan untuk memperoleh nilai Interval dan Handling Capacity adalah kapasitas dan kecepatan dari Car. Metode perhitungannya yaitu harus mengetahui lebih dulu nilai Round Trip Time. Dilakukan beberapa kali perhitungan dengan variasi kapasitas dan kecepatan Car sehingga dapat dilihat Interval dan Handling Capacity yang memenuhi kriteria. Jumlah Car yang paling sedikit, Interval yang rendah dan Handling Capacity yang tinggi adalah parameter dari sistem yang dipilih.

Storey buildings are built to cope the land availability which has been decreasing every time. The problem that arises in this regard is the mobility of the building occupants regarding vertical traffic flow, higher floors are usually would be more difficult to be reached due to the limitations of human energy, lift system is used to solve this problem. Selection of a good lift system affects the quality of the building in terms of vertical transportation services, if the selection is done poorly then it will have an impact on the function of the building, issues concerning the function of the building is critical especially in hospitals due to emergency conditions that occur oftenly and needed to be adressed as fast as possible and maybe human lives are at stake in this matter.
There are several standards to assess the quality of a lift system, the Interval (average waiting time) and number of passengers carried in five minutes (Handling Capacity). Variables that are used on the calculation to obtain the value of Interval and Handling Capacity are Car Capacity and Car Speed. The method of calculation is to know the value of Round Trip Time (RTT) first. Calculations performed several times with variations in capacity and speed so Interval and Handling Capacity that satisfy the criteria can be seen. Least Car numbers, low Interval and high Handling Capacity are the parameters of selected system.
"
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2013
S46997
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Shinta Krisna
"ABSTRAK
Tesis ini adalah mengenai penelitian yang dilakukan untuk mengkaji distribusi keragaman dan sebaran peluang dari kejadian waktu mulai dari pembelian pertama sampai dengan terjadinya pembelian kembali dan menjelaskan karakteristik/faktor-faktor apa saja yang dapat menjelaskan lama waktu konsumen dalam melakukan pembelian kembali. Sampel dalam penelitian ini adalah debitur dari PT. ABC Finance yang melakukan pembelian mobil pada periode tahun 2005 sampai dengan tahun 2008. Sedangkan masa pengamatan adalah selama delapan tahun, dimulai sejak awal masa penelitian. Hasil penaksiran dengan metode nonparametrik menyatakan bahwa diperkirakan belum ada yang melakukan pembelian ulang hingga 3 bulan ke depan sejak pembelian pertama. Dijelaskan pula bahwa sebesar 37.6 dari seluruh debitur akan melakukan pembelian ulang dalam masa 96 bulan sejak pembelian pertama. Hasil penaksiran dengan metode semiparametrik menyatakan bahwa faktor jangka waktu kredit, nilai pinjaman, usia, pekerjaan, dan jenis kelamin berpengaruh terhadap keragaman waktu hingga terjadinya pembelian kembali.Tesis ini adalah mengenai penelitian yang dilakukan untuk mengkaji distribusi keragaman dan sebaran peluang dari kejadian waktu mulai dari pembelian pertama sampai dengan terjadinya pembelian kembali dan menjelaskan karakteristik/faktor-faktor apa saja yang dapat menjelaskan lama waktu konsumen dalam melakukan pembelian kembali. Sampel dalam penelitian ini adalah debitur dari PT. ABC Finance yang melakukan pembelian mobil pada periode tahun 2005 sampai dengan tahun 2008. Sedangkan masa pengamatan adalah selama delapan tahun, dimulai sejak awal masa penelitian. Hasil penaksiran dengan metode nonparametrik menyatakan bahwa diperkirakan belum ada yang melakukan pembelian ulang hingga 3 bulan ke depan sejak pembelian pertama. Dijelaskan pula bahwa sebesar 37.6 dari seluruh debitur akan melakukan pembelian ulang dalam masa 96 bulan sejak pembelian pertama. Hasil penaksiran dengan metode semiparametrik menyatakan bahwa faktor jangka waktu kredit, nilai pinjaman, usia, pekerjaan, dan jenis kelamin berpengaruh terhadap keragaman waktu hingga terjadinya pembelian kembali.

ABSTRACT
This thesis is about the research that conducted to assess the distribution of the diversity and distribution of opportunities of occurrence start time of the first purchase until the time of repurchase and explain the characteristics factors that can explain the length of time in repurchase. The sample in this study is the debtor of PT. ABC Finance who made a purchase of car in the period of 2005 to 2008. While the observation period is for eight years, starting from the beginning of the study period. Results of assessment by nonparametric methods stating that no one has repurchase up to 3 months from the first purchase. It also explained that 37.6 of all debtors will repurchase in the past 96 months since the first purchase. The result of assessment by the semiparametric method stating that factor of credit term, plafond, age, job, and sex affect the diversity of time to repurchase."
2015
T-Pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>