Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 2015 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Manchester, William
Jakarta: Pustaka Sinar Harapan , 1993
940.542 9 MAN m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Manchester, William
Jakarta: Pustaka Sinar Harapan , 1994
940.542 9 MAN m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Berkeley: Osborne McGraw-Hill , 1992
004.165 DVO
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Gim, Nam-chom
Seoul : Munhakkwaji Sungsa, 2009
KOR 895.730 8 GIM m
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Provan, Drew
United Kingdom: Forest Stewardship Council, 2011
005.446 PRO m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Stauffer, Todd
Chicago : IDG Books, 2000
004.165 STA m
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Stauffer, Todd
Foster City, CA : IDG Books Worldwide, 2000
004STAM001
Multimedia  Universitas Indonesia Library
cover
Hadley, Mac E.
New Jersey: Prentice-Hall, 2007
573.4 HAD e
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Knaster, Scott
"Objective-C is a powerful, object-oriented extension of C, making this update the perfect follow-up to Dave Mark’s bestselling Learn C on the Mac. Whether you’re an experienced C programmer or you’re coming from a different language such as C++ or Java. A complete course on the basics of Objective-C using Apple’s newest Xcode tools. An introduction to object-oriented programming. Comprehensive coverage of new topics like blocks, GCD, ARC, class extensions, as well as inheritance, composition, object initialization, categories, protocols, memory management, and organizing source files. An introduction to building user interfaces using what is called the UIKit. A primer for non-C programmers to get off the ground even faster."
New York: Springer, 2012
e20425551
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Sara Besyaer Mahdi Makrus
"ABSTRAK
Iklan adalah segala bentuk kegiatan untuk mempromosikan ide, barang atau layanan non-pribadi yang dibayar oleh perusahaan tertentu. Iklan disajikan dalam berbagai bentuk dan media. Salah satu media yang sering digunakan di era globalisasi adalah internet yang menawarkan kemudahan dan efektivitas dalam menyebarluaskan informasi dan menjangkau semua kalangan. Penyebaran ide secara masif melalui iklan akan mendorong terbentuknya konvensi tak tertulis dalam masyarakat. Iklan kosmetik adalah salah satu faktor yang dapat membentuk atau mengubah standar kecantikan yang kemudian turut menentukan konstruksi gender. Penelitian ini menganalisis tiga iklan kosmetik yang dikeluarkan oleh MAC Cosmetics dengan menggunakan teori semiologi. Tujuan utama penelitian ini adalah untuk memperlihatkan proses pembentukan makna atau ide di balik adanya iklan. Selain itu, penelitian ini juga bertujuan untuk memperlihatkan proses pembentukan representasi androgini dalam iklan yang manjadi korpus data tersebut.

ABSTRACT
Advertisements are all forms of activities to promote non personal ideas, goods or services paid by specific company. Advertisements are presented in various forms and medias. One of the media that is often used in globalization era is the internet which offers ease and effectiveness in disseminating information and reach all circles. Massive dissemination of ideas through advertising will urge the establishment of an unwritten convention in society. Cosmetic advertising is one of the factors that can shape or change the standard of beauty which then contribute to gender construction. This study analyzed three cosmetic advertisements issued by MAC Cosmetics using semiological theory. The main purpose of this study is to show the process of forming the meaning or idea behind the existence of advertising. In addition, this study also aims to show the process of formation of androgynous representation in the advertisement of the data corpus. "
2017
S69066
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>