Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 128518 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Fitri Naluriyanty
"ABSTRAK
Karya akhir ini dibuat untuk merumuskan perencanaan bisnis untuk mendirikan
pusat kebugaran dan kecantikan khusus wanita. Untuk mengetahui sejauh mana
prospek dari bisnis tersebut dan strategi yang dibutuhkan agar bisnis ini sukses
maka pembahasan penelitian ini meliputi analisis perusahaan, analisis industri dan
persaingan, analisis pelanggan dan produk, rencana pemasaran, rencana operasi,
struktur manajemen, rencana keuangan dan rencana pengembangan di masa yang
akan datang. Tujuan akhir dari penulisan ini adalah untuk melihat apakah nantinya
peluang bisnis ini bisa direalisasikan berdasarkan hasil analisis semua aspek
tersebut. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa perencanaan bisnis ini
memenuhi empat kriteria kelayakan investasi dan menyarankan pemilik La
Femme untuk segera merealisasikan rencana bisnis tersebut dan melakukan
ekspansi melalui kerjasama dengan usaha yang sejenis.

Abstract
This thesis is made to formulate a business plan about establishing a women
health and beauty center. In order to know the prospect of the business and also
strategies used to make this business successful, this business plan will cover all
the required aspects to launch this venture successfully such as the company
analysis, industry and competition analysis, customer and product analysis,
marketing plan, operation plan, management plan, financial plan, and the
expansion plan. The purpose of this study is to see whether the business plan can
be implemented based on the analysis of all those aspects. The study showed that
the proposed plan has fulfilled that four investment criteria financially. Therefore,
it was suggested to immediately establish it and do an expansion through
cooperation with other similar businesses
"
2012
T31526
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Ida Kusumawati
"Karya akhir ini dibuat untuk merumuskan perencanaan bisnis mendirikan pusat kebugaran dan kecantikan khusus wanita. Untuk mengetahui sejauh mana prospek dari bisnis tersebut dan strategi yang dibutuhkan agar bisnis ini sukses maka pembahasan penelitian dikhususkan pada analisis perusahaan, analisis industri dan persaingan, struktur manajemen, rencana keuangan dan rencana pengembangan di masa yang akan datang.
Tujuan akhir dari penulisan ini adalah untuk melihat apakah nantinya peluang bisnis ini bisa direalisasikan berdasarkan hasil analisis semua aspek tersebut.
Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa perencanaan bisnis ini memenuhi kriteria kelayakan investasi dan menyarankan pemilik La Femme untuk segera merealisasikan rencana bisnis tersebut dan melakukan ekspansi melalui kerjasama dengan usaha yang sejenis.

This thesis is about formulating a business plan for establishing a women health and beauty center. This business plan will cover financial aspects to launch this venture successfully such as the company analysis, industry and competition analysis, financial plan, and the expansion plan.
The purpose of this study is to see whether the business plan can be implemented based on the analysis of all those aspects.
The study shows that the proposed plan has fulfilled the investment criteria financially. Therefore, it is suggested to implement the plan immediately.
"
Depok: Program Pascasarjana Universitas Indonesia, 2012
T29940
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Dita Amanda Maris
"Karya akhir ini dibuat untuk merumuskan perencanaan bisnis untuk mendirikan pusat kebugaran dan kecantikan khusus wanita. Untuk mengetahui sejauh mana prospek dari bisnis tersebut dan strategi yang dibutuhkan agar bisnis ini sukses maka pembahasan penelitian ini meliputi analisis perusahaan, analisis industri dan persaingan, analisis pelanggan dan produk, rencana pemasaran, rencana operasi, struktur manajemen, rencana keuangan dan rencana pengembangan di masa yang akan datang.
Tujuan akhir dari penulisan ini adalah untuk melihat apakah nantinya peluang bisnis ini bisa direalisasikan berdasarkan hasil analisis semua aspek tersebut.
Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa perencanaan bisnis ini memenuhi empat kriteria kelayakan investasi dan menyarankan pemilik La Femme untuk segera merealisasikan rencana bisnis tersebut dan melakukan ekspansi melalui kerjasama dengan usaha yang sejenis.

This thesis is made to formulate a business plan about establishing a women health and beauty center. In order to know the prospect of the business and also strategies used to make this business successful, this business plan will cover all the required aspects to launch this venture successfully such as the company analysis, industry and competition analysis, customer and product analysis, marketing plan, operation plan, management plan, financial plan, and the expansion plan.
The purpose of this study is to see whether the business plan can be implemented based on the analysis of all those aspects.
The study showed that the proposed plan has fulfilled that four investment criteria financially. Therefore, it was suggested to immediately establish it and do an expansion through cooperation with other similar businesses.
"
Depok: Program Pascasarjana Universitas Indonesia, 2011
T30240
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Yogyakarta: Bukulela, 2002
822.914 Laf
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Marie-Andre
Paris Payot 1939
572.766 M 20
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Tazkiya Chaerani Athaya Hakim
"Pada umumnya film merupakan representasi dari realitas sosial yang terjadi di masyarakat. Namun melalui representasi tersebut, perempuan kerap ditempatkan sebagai gender yang tersubordinasi dan didominasi. Et Dieu... créa la femme (1956) merupakan salah satu film Prancis yang menunjukkan bahwa terdapat pergeseran pada cara media merepresentasikan perempuan di layar lebar Prancis pada tahun 50-an. Dengan menggunakan kajian film dari Boggs & Petrie (2018) serta teori male gaze oleh Mulvey (1989), artikel ini memaparkan bagaimana unsur-unsur dalam film menempatkan perempuan sebagai objek maskulin dalam rangka melanggengkan jaringan patriarki yang telah lama terkonstruksi. Hasil analisis menunjukkan bahwa konstruksi perempuan dalam film Et Dieu... créa la femme bersifat ambigu: narasi film seolah menawarkan wacana kebebasan berekspresi bagi perempuan yang mendobrak wacana dominan patriarki yang kerap mengekang ruang gerak perempuan, tetapi nyatanya masih tidak membebaskan perempuan dari jeratan objektivikasi melalui sudut pandang laki-laki. 

In most cases, films are a representation of the social realities that occur in society.  However, through these representations, women are often placed as the subordinated and dominated gender. Et Dieu... créa la femme (1956) is one of the French films that shows that there was a shift in the way the media represented women on the French big screen in the 50s. Using Boggs & Petrie's (2018) film studies and Mulvey's (1989) male gaze theory, this article explains how elements in the film place women as masculine objects in order to perpetuate long-constructed patriarchal networks. The results of the analysis show that the construction of women in Et Dieu... créa la femme is ambiguous: the film's narrative seems to offer a discourse of freedom of expression for women that breaks the dominant patriarchal discourse that often restricts women's space, but in fact still does not free women from the trap of objectification through the male point of view."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2024
TA-pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Adam, Thierry
"L'objectif de cet ouvrage est de faire prendre conscience des spécificités féminines lors d’une pratique sportive, qu'elle soit amateur ou de haut niveau. La méconnaissance constatée le plus souvent est à l’origine de nombreux préjugés qui peuvent affecter la qualité des soins. Cet ouvrage s’appuie sur des études récentes afin d’aider à une meilleure prise en charge des pathologies rencontrées par la femme sportive et à une meilleure prévention de ces maladies qui surviennent souvent à des périodes charnières de la vie d’une femme."
Paris: [, Springer], 2012
e20410779
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Crego, Edwin T.
"The key to a professional-quality business plan. This best-selling book has been updated to include crucial information on diagnosing and measuring customer satisfaction. How to Write a Business Plan, Fourth Edition not only puts all the facts and planning formats you need right at your fingertips, but also gives you the latest thinking on effective business planning. It shows you how to organize and implement the planning process from beginning to end and translate your plan into action You will learn how to: ? Evaluate your company?s capabilities, strengths, and weaknesses ? Pinpoint the crucial elements of your competitive environment, including market, economic, and technological factors ? Set realistic production/service, revenue, and overall operating goals and objectives ? Develop and coordinate strategies that strengthen your company's production, marketing, research and development, organization and management, and financial systems ? Identify and integrate customer requirements into your plan ? Write the actual planning document and implement it to guide your company to greater productivity and profits ? Implement your plan successfully ? Obtain the capital you need to grow. This is an ebook version of the AMA Self-Study course. If you want to take the course for credit you need to either purchase a hard copy of the course through amaselfstudy."
New York: [American Management Association;, ], 1995
e20437022
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Sugiharto
2009
T26537
UI - Tesis Open  Universitas Indonesia Library
cover
Sabrina Rahman Nur Sary
"Dalam makalah perencanaan bisnis ini akan dijelaskan sebuah produk digital yang bernama "Jigsaw". Dengan slogan "Every piece of life", Jigsaw akan menawarkan system terintegrasi dari berbagi material digital yang didasarkan pada sistem cloud. Jigsaw akan berfungsi sebagai jurnal online sehingga pengguna bisa melihat aktivitas mereka di dunia online dan offline. Jigsaw dilihat mampu untuk menciptakan posisi yang unik di market, dimana produk ini menawarkan pengguna nya untuk melihat kembali semua kegiatan masa lalu mereka di berbagai social media. Jigsaw menargetkan Generasi Y yang tinggal di benua Australia sebagai penggunanya. Kompetitor yang nantinya akan dihadapi adalah Blogger.com, Wordpress.com, Blog.com, Tumblr, dan Timehop. Dengan menggunakan beberapa teori marketing (seperti Product Life Cycle, Porter’s Five Forces Model, dan SWOT Analysis), pasar dilihat cukup attraktif dan menarik untuk dimasuki. Sumber pendapatan utama akan didapat melalui subscription. Sumber pendapatan lainnya akan didapatkan melalui branding, promosi, distribusi, dan dalam bentuk kerjasama.

This business plan will explore the development of a new product branded as "Jigsaw", to be sold over the internet. With the tagline of "Every piece of life", Jigsaw will offer the integration of various digital materials through a cloud-based system. Jigsaw will serve as an online journal service, subsequently letting users to track their daily online and offline activities. With core and augmented value offerings, Jigsaw will establish a unique selling proposition in the market, allowing users to revisit memories from the past in a simple way.Jigsaw has strategically segmented Gen Y and the Australia geographic region as its target market. Through the competitive analysis, it is discovered that there are a few major competitors such as Blogger.com, Wordpress.com, Blog.com, Tumblr, and Timehop. By using appropriate measures; PLC, Porter’s 5 Forces Model, and SWOT Analysis, the market attractiveness is found to be moderate. Jigsaw's revenue model proposes several ways to generate revenue. The primary revenue stream will be via a subscription for service. Secondary methods of generating revenue will be included in branding, promotion, distribution and partnerships.
"
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2014
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>