Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 125463 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Adang Zarkasih
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan dan Budaya Universitas Indonesia, 1987
S13687
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
cover
Depok: Bahasa Indonesaia untuk penutur asing FIB.UI, 2005
808.02 UNI t
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
DepokI: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya UI, 2006
808.02 UNI t
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Depok: Bahasa Indonesia untuk penutur asing FIB.UI, 2004
808.02 UNI t
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Depok: Fakultas Sastra Universitas Indonesia , 1994
808.02 UNI k (2)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Depok: Fakultas Sastra Universitas Indonesia, 1991
499.221 UNI h
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya UI, 2007
808.02 UNI p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Imam Suyitno
"Teaching Indonesian for Foreign Learners or Indonesian as a Foreign Language (IFL) is different from teaching Indonesian as a first language. The differences are due to the characteristics of the learners. IFL learners generally are adults who have language and cultural background and learning style different from those Indonesian learners have. These differences demand IFL teachers and instructors to prepare teaching-learning materials and the activities of the teaching-learning process in the classroom that are relevant to the learners? needs. Understanding the entry level behavior of the learners, the teaching materials, the teaching-learning approach, and the evalution process is of crucial importance in order to fulfill their needs. Learning needs analysis of IFL learners is also a prerequisite to developing adequate teaching-learning materials of IFL."
University of Indonesia, Faculty of Humanities, 2007
pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Nia Budiana
"Tujuan penelitian ini adalah mengembangkan bahan ajar BIPA tingkat madya dengan acuan ACTFL, model pembelajaran integratif, dan komunikatif dengan memerhatikan kelayakan kegrafikan, penyajian, isi, bahasa, dan penerapan. Data diperoleh dari observasi, wawancara, dan angket. Data dianalisis menggunakan teknik kualitatif dan kuantitatif. Hasil penelitian menyatakan bahwa bahan ajar yang dikembangkan layak dan siap diimplementasikan. Terdapat revisi pada sampul buku, keterangan gambar, lembar persembahan, variasi latihan tata bahasa, dan bahasa pada kata pengantar."
Serang: Kantor Bahasa Banten, 2019
400 BEBASAN 6:1 (2019)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>