Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 3510 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Bondanella, Peter
Cambridge, UK: Cambridge university press, 2005
853 BON u
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Abdul Rahman
"Umberto Eco adalah semiotikawan yang berusaha meletakkan teori semiotika, sebagai teori membaca tanda, melalui unit-unit kultural. Secara garis besar teorinya mengacu pada sebuah proses yang disebut semiosis, yang mana itu adalah sesuatu yang dapat berpengaruh, beraksi, dan digambarkan, dan itu semua adalah hasil dari kerjasama antara tanda, objeknya, dan interpretannya. Teori itu sangat dipengaruhi oleh pemikiran Charles Sanders Peirce, yang mana jika ditarik lebih jauh akan jatuh pada teori Kantian Legacy.
Unit-unit kultural itu dapat kita andaikan sebagai kategori-kategori Kant yang ada dalam pikiran sebagai alat untuk melakukan interpretan. Namun, ada hal yang paling penting dari penemuan Umbertio Eco dalam bidang semiotika adalah dia berhasil memisahkan semiotika signifikasi, sebagai semiotika umum, dengan semiotika komunikasi melalui unit-unit kultural, walaupun landasan acuan utamanya masih bersifat signifikasional yang bekerja pada medan semantik.

Umberto Eco is semiotician who tries to put the theory of semiotics, as theory of reading sign, through the cultural units. Broadly speaking, semiotics refers to a prosess called semiosis, in which it is an influence, an action, and that all involve in a cooperation of three subjects, such as sign, its object, and its interpretant. His theory is strongly influenced by Charles Sanders Peirce’s thought, which if his theory is pulled further will fall in the Kantian Legacy theory.
The cultural units can be assumed as Kant’s categories on our mind as a tool for interpret. However, there is the most important thing of discovery Umberto Eco in semiotics is he successfully to differentiate the signification semiotics, as general semiotics, with the communication semiotics through the cultural units, although its main reference is still significational working on semantic field.
"
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2013
S45919
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Nash, Walter
London: Routledge, 1990
823.910 9 NAS l
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
London: Macmillan, 1984
820.9 POP
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Laksmi
Jakarta: Sagung Seto, 2007
025 LAK t
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Yudi Santoso
Surabaya: Pustaka Promethea, 2001
195 ECO bt
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Laksmi Laksmi
"The Name of the Rose, a detective novel, is set by some issues on librarianship during the Middle Age in Europe. By using discourse analysis approach, I try to know how far the concept of the librarianship was understood at that time?in the novel?based on the understanding of some concepts, starting from ?library?, ?development system?, ?collection handling?, which includes ?classification?, ?censorship system? and ?librarians? professionalism?, until some matters on borrowing and using collection. Besides, this analysis is aimed at identifying cultural values related to the librarianship. The conclusion shows that the librarianship has an important role in providing suspense elements in a detective novel."
University of Indonesia, Faculty of Humanities, 2005
pdf
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Chang, H.C.
Edinburgh: Edinburgh University Press, 1973
895.10 CHA c
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Bardjan
"ABSTRAK
Makalah ini didasari oleh konsep pastiche sebagai salah satu idiom dalam wacana estetik posmodernisme, terutama mengenai penerapannya dalam film sebagai karya seni dalam budaya populer. Makalah ini bertujuan untuk menganalisis unsur-unsur dalam film Pulp Fiction yang disutradarai oleh Quentin Tarantino yang sesuai dengan konsep pastiche. Unsur-unsur dalam film tersebut ialah judul film, adegan krusial di Jack Rabbit Slim’s, kostum pemain, shot dalam beberapa adegan, dan kalimat-kalimat dalam naskah film. Metode pengumpulan data yang dilakukan ialah melalui studi literatur melalui buku referensi untuk memenuhi kelengkapan tinjauan teoritis, melalui artikel-artikel di internet untuk melengkapi analisis, serta dengan menonton langsung film Pulp Fiction beserta beberapa film rujukan lain. Kesimpulan dari penulisan makalah ini menunjukan bahwa film Pulp Fiction mengandung sejumlah rujukan dari film-film terdahulu dan mengangkat sejumlah budaya pop pada film terdahulu.

ABSTRACT
This paper based on the concept of pastiche as one of an idiom in posmodernism aesthetic discourse., especially about its application in film as an artwork in popular culture. This paper aims to anayze some elements of the Pulp Fiction film written and directed by Quentin Tarantino which are matched with the concept of pastiche. The elements of this films are: the title of the film, Jack Rabbit Slim’s crucial scene, costumes of the casts, some shots in scenes, and lines in film. The methods used for the analysis are done through literature studies, browsing on internet articles, and directly watching the Pulp Fiction film and its other reference films. The conclusion of this paper shows Pulp Fiction contains some references from past films and pays homage to some pop cultures in past films.;"
2016
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Lynch, Gordon
Malden: Blackwell Publishing, 2005
261 LYN u
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>