Ditemukan 1026 dokumen yang sesuai dengan query
Budut W. Andibya
Jakarta: Gibon books, 2010
658.4 WIN
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Anderson, Matt, 1987-
New York: McGraw-Hill, 2012
658.8 AND f
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Tri Astrini Megaputri Janis
"Penelitian ini menjelaskan tentang kampanye Food Conservation pada tahun 1917-1920. Tujuan kampanye ini adalah untuk menjamin ketersediaan pangan Amerika Serikat dan Sekutu dalam Perang Dunia I. Melalui kampanye Food Conservation, pemerintah bekerja sama dengan masyarakat untuk meningkatkan produksi pangan dan mengurangi konsumsi atas komoditas yang dibutuhkan untuk ekspor. Dalam menulis skripsi ini digunakan metode sejarah, yaitu heuristik, kritik, interpretasi, dan historiografi. Hasil dari penelitian ini adalah bahwa kampanye Food Conservation mengubah kebiasaan kuliner masyarakat Amerika, selain berhasil mengamankan pangan Amerika Serikat.
This thesis examines an effort to secure the United States and its allies food supply during the First World War, through a campaign called Food Conservation in 1917-1920. Throughout this campaign, the United States government cooperated with its people to increase food production and to reduce food consumption, of which were essential for export. This thesis was written based on historical methods: heuristic, criticism, interpretation, and history writing. To be concluded, the Food Conservation campaign changed American culinary habits, aside from its achievement in securing the U.S. and its allies food supply."
Depok: Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2013
S46015
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Jakarta : Forum Kampus Kuning, 2002
959.85 ACE
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Afif Futaqi
"Skripsi ini membahas berkembangnya teknologi permainan Point Blank yang dengan segala bentuk aplikasinya dapat dimainkan oleh banyak pemain. Permainan online ini memungkinkan terjadinya interaksi para pemain dalam permainan itu sendiri dan dalam forum-forum online. Interaksi offline para pemain juga dilakukan pada saat bermain bersama-sama di warnet. Banyak kompetisi Point Blank membuat permainan tidak hanya untuk mencari kesenangan. Dengan menggunakan kerangka berfikir Victor Turner mengenai ritual, simbol, dan liminalitas, penelitian ini mendeskripsikan ritual para pemain dalam bermain.
Skripsi ini mendeskripsikan pola interaksi online dan offline para pemain dengan menggunakan simbol-simbol baik yang berupa verbal, non verbal, dan tindakan para pemain sebelum kompetisi dan pada saat kompetisi. Penelitian skripsi ini menggunakan metode obsevasi partisipasi di warnet, beberapa tempat kompetisi Point Blank berlangsung dan memperhatikan interaksi para pemain yang berupa teks dalam forum-forum online. Liminalitas yang terjadi adalah pada saat sebelum kompetisi berlangsung. Para Pemain tidak mengetahui siapa musuh mereka dan kemampuan bermain dalam mengalahkan pemain lain. Kompetisi merupakan ajang untuk menunjukkan kemampuan bermain para pemain dan diakui sebagai juara. Kedepannya, kehidupan para pemain baik secara online ataupun offline merupakan arena sosial untuk perlu dikaji lagi dengan menggunakan teori-teori antropologi.
This study discusses the development of technology that allows Point Blank games with its many application to be played by many players. This online game allows interaction of players whitin the game and in online forums. Offline interaction among the players is also performed at the time of playing together at game centers. Many Point Blank competitions have made player see the game not only for pleasure. By using Viktor Turner‟s framework on ritual, symbols, and liminality, this study describes the ritual of the players in playing Point Blank.This study describes the interaction patterns of online and offline players with the use of symbols in verbal and non verbal actions of the players before the competition. This research uses participant observation methods in the game center, Point Blank competion arenas and payattention to the interaction of the players through text in online forums. Liminality occurs just before the competition. The players do not know their enemies, nor their ability to play and defeat other players. Competition is an opportunity to show their ability to play and be recognized as champions. In the future, lives of players either online or offline is a social arena to be assessed again using anthropological theories."
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2012
S-Pdf
UI - Skripsi Open Universitas Indonesia Library
"This book offers a new calculation procedure of the structural behavior of grouped layout of silos, easy to use and with satisfactory responses.
Groups of reinforced concrete silos are structures commonly used in the food industry, where it is usually necessary to separate the storage of different types and sources of grain.
The grouped layout of silos has numerous benefits when compared with single-cell silos in which the emphasis is on creating further space for silage, normally referred to as interstice-a space formed between the edges of the groups cells. This economic benefit, on the other hand, raises a structural problem for the designer of this type of building, which is to assess the magnitude of bending moments and hoop forces due to the structural continuity of the walls in the interstice region of the cells. Bending moments assume extreme values exactly when the interstice is loaded and the other cells in the group are empty."
Switzerland: Springer Nature, 2019
e20507727
eBooks Universitas Indonesia Library
Clausewitz, Carl von
London: A Millennium Project, 1993
R 355.4 Cla o
Buku Referensi Universitas Indonesia Library
Martin, Carole
New York: McGraw-Hill, 2012
650.144 MAR b
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Alder, Harry
Jakarta: Erlangga, 2001
153.9 ALD b
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Seeeions, Laura Steibel
Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1982
004 SES h
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library