Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 12197 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Tonis, Demetrios E.
New york: McGraw-Hill, 1994
624.2 TON b (2);624.2 TON b (2)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Tonias, Demetrios E.
New York: McGraw-Hill , 2007
624.2 TON b (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Tonias, Demetrios E.
New York: McGraw-Hill , 1995
624.2 TON b (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Zhao, Jim J.
New York: McGraw-Hill Education, 2017
624.2 ZHA b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Jim J. Zhao
New York: McGraw-Hill, 2012
624.2 JIM b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Khan, Mohiuddin A.
New York: McGraw-Hill, 2010
624.202 88 KHA b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Putri Azzahra Salsabila
"Infrastruktur transportasi di Indonesia saat ini mengalami perkembangan yang pesat. Hingga saat ini, terdapat 18.990 unit jembatan nasional di Indonesia. Namun, hanya 1.2% dari total keseluruhan tersebut yang berada dalam kondisi baik. Sehingga diperlukan adanya pemeliharaan dan perawatan untuk menjaga kualitas agar tetap optimal untuk digunakan. Pedoman menjadi salah satu acuan yang digunakan dalam pekerjaan pemeliharaan dan perawatan. Saat ini, sudah terdapat pedoman yang digunakan, tetapi tidak membahas secara detail. Maka dari itu, diperlukan adanya pengembangan pedoman pemeliharaan dan perawatan yang berbasis WBS untuk memudahkan proses pemeriksaan, pemeliharaan, dan juga perawatan pada komponen struktur bawah jembatan beton. Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan pedoman pemeliharaan dan perawatan pada pekerjaan struktur bawah jembatan beton yang berbasis work breakdown structure (WBS) untuk meningkatkan kinerja pemeliharaan dan perawatan. Hasil dari penelitian ini adalah pedoman pelaksanaan pemeliharaan dan perawatan komponen struktur bawah jembatan beton yang berbasis work breakdown structure (WBS) untuk 44 klaster elemen serta model hubungan antara work breakdown structure (WBS) dan pedoman pemeliharaan dan perawatan dengan kinerja pemeliharaan dan perawatan. Dengan adanya pengembangan pedoman akan memengaruhi peningkatan kinerja struktur bawah jembatan, terutama pada aspek durabilitas dan kondisi umum jembatan.

Indonesia's transportation infrastructure is currently undergoing rapid development. Presently, there are 18,990 national bridges across the country, but only 1.2% of these are in good condition. Consequently, maintenance and repair are essential to ensure their quality remains optimal. Guidelines play a crucial role in directing maintenance and repair activities. Although existing guidelines are available, they lack detailed coverage. Therefore, there is a need to develop maintenance and repair guidelines based on a Work breakdown structure (WBS) to streamline the inspection, maintenance, and care processes for the substructure components of concrete bridges. This research aims to develop maintenance and upkeep guidelines for the substructure work of concrete bridges based on the Work breakdown structure (WBS) to improve maintenance and repair performance. The outcome of this research is the implementation guidelines for the maintenance and repair of the substructure components of concrete bridges based on WBS for 44 element clusters, as well as a model showing the relationship between the Work breakdown structure (WBS) and the maintenance and repair guidelines with their performance. The development of these guidelines will impact the improvement of the substructure performance of bridges, particularly in terms of durability and overall condition."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Raihani Syahirah
"Indonesia memiliki ribuan jembatan nasional dan tercatat hanya 1% diantaranya berada dalam kondisi baik. Kondisi ini mengancam keamanan dan ketahanan infrastruktur jembatan. Upaya pemeliharaan dan perawatan diperlukan untuk menjaga jembatan tetap aman. Penerapan Sistem Manajemen Mutu (SMM) dan Building Information Modelling (BIM) diharapkan dapat meningkatkan kualitas, ketepatan dan kecepatan dalam pemeliharaan dan perawatan jembatan beton. Pengembangan SMM yang dilakukan bertujuan untuk mendapatkan sebuah dokumen lengkap yang memuat enam komponen penting dalam manajemen mutu yang patuh terhadap regulasi yang berlaku. Sejalan dengan hal tersebut, penelitian ini juga turut mengintegrasikan penggunaan BIM dengan SMM pada pekerjaan pemeliharaan dan perawatan jembatan beton. Integrasi BIM dilakukan untuk mengakselerasi kinerja pemeliharaan dan perawatan jembatan beton dengan melibatkan teknologi dan sistem digital yang berkembang saat ini. Penelitian dilakukan dengan penggunaan data historis dan survey untuk pengembangan model BIM dilanjutkan dengan validasi konten kepada pakar/ahli untuk mengetahui ketepatan dalam mengintegrasikan SMM dan BIM pekerjaan pemeliharaan dan perawatan jembatan beton. Dari penelitian ini diperoleh sebuah produk menggunakan studi kasus Jembatan X yang melibatkann penggunaan website dalam pengintegrasian.

Indonesia has thousands of national bridges, and only 1% of them are recorded to be in good condition. This situation threatens the safety and resilience of bridge infrastructure. Maintenance and repair efforts are necessary to keep bridges safe. The implementation of a Quality Management System (QMS) and Building Information Modelling (BIM) is expected to improve the quality, accuracy, and speed of maintenance of concrete bridges. The development of the QMS aims to produce a comprehensive document that includes six important components of quality management that comply with applicable regulations. In line with this, the research also integrates the use of BIM with the QMS in the maintenance of concrete bridges. The integration of BIM is carried out to accelerate the performance of concrete bridge maintenance and repair by involving current digital technology and systems. This research is conducted using historical data and surveys for the development of the BIM model, followed by content validation by experts to determine the accuracy of integrating the QMS and BIM in concrete bridge maintenance. From this research, a product was obtained using a case study of Bridge X, which involves the use of a website for integration."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Tuba Arshad
"Karena berkurangnya anggaran pemeliharaan dan kurangnya pengawas jembatan yang berkualifikasi serta tidak adanya strategi inspeksi jembatan yang tepat, departemen manajemen jembatan dari Otoritas Jalan Raya Nasional (NHA) Pakistan perlu mengembangkan strategi pemeliharaan dan inspeksi yang hemat biaya untuk pemeliharaan jembatan. Berdasarkan penelitian sebelumnya, saat ini, Otoritas Jalan Raya Nasional (NHA) memiliki sekitar 5.000 jembatan di seluruh negeri dan menurut survei, sekitar 30 persen di antaranya tidak memenuhi standar atau tidak berfungsi. Masalah seperti ini dapat dilihat di sebagian besar jalan raya nasional di Pakistan. Tapi seperti diketahui fakta bahwa Pakistan tidak memiliki cukup kekayaan untuk dialokasikan untuk perbaikan jembatan dan oleh karena itu hanya PKR 500 hingga 600 juta yang dialokasikan setiap tahun untuk memelihara dan merenovasi total lebih dari 5000 jembatan. . Selain itu, kurangnya keahlian insinyur inspeksi jembatan di NHA membuat kondisi jembatan semakin buruk. Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengembangkan strategi dan rekomendasi untuk memperbaiki faktor-faktor yang mempengaruhi prosedur dan implementasi inspeksi jembatan di Pakistan. Studi ini juga akan berguna bagi departemen Transportasi di Pakistan.

Due to the dwindling maintenance budget and lack of qualified bridge inspectors and no proper bridge inspection strategy the bridge-management department of National Highway Authority (NHA) Pakistan need to develop cost-effective maintenance and inspection strategies for the maintenance of bridges. According to the previous studies at   the moment, National Highway Authority (NHA) owns about 5000 bridges in number across the country and according to a survey, about 30 percent of them are either not up to the mark or are out of service. Such problems can be seen in most of the national highways in Pakistan. But as it is a known fact that Pakistan has not got enough fortune to be allocated for the bridge repairs and hence only PKR 500 to 600 million is assigned yearly to maintain and renovate in total over 5000 bridges. In addition to this, the lack of expertise of bridge inspection engineers at NHA make the condition of bridges worse.   The main aim of this study to develop strategies and recommendations to improve factors affecting bridge inspection procedure and implementation in Pakistan. This study will also be useful for the Transportation department in Pakistan."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2024
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Kim, Yail J.
"Advanced composite materials for bridge structures are recognized as a promising alternative to conventional construction materials such as steel.
After an introductory overview and an assessment of the characteristics of bonds between composites and quasi-brittle structures, Advanced composites in bridge construction and repair reviews the use of advanced composites in the design and construction of bridges, including damage identification and the use of large rupture strain fiber-reinforced polymer (FRP) composites. The second part of the book presents key applications of FRP composites in bridge construction and repair, including the use of all-composite superstructures for accelerated bridge construction, engineered cementitious composites for bridge decks, carbon fiber-reinforced polymer composites for cable-stayed bridges and for repair of deteriorated bridge substructures, and finally the use of FRP composites in the sustainable replacement of ageing bridge superstructures.
"
Cambridge, UK: Woodhead, 2014
e20426760
eBooks  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>