Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 101473 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 1992
S38264
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Proakis, John G.
New York: McGraw-Hill, 1995
621.380 413 PRO d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Ziemer, Rodger E.
New York: Maxwell Macmillan, 2001
621.382 ZIE i
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Smith, David R.
New York: Van Nostrand Reinhold, 1993
621.382 SMI d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Sklar, Bernard
Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1988
621.38 4 SKA d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Denny Setiawan
"ABSTRAK
Dengan memperhatikan dampak Mobile Broadband yang sangat penting bagi pertumbuhan ekonomi dan sosial bagi negara-negara berkembang, termasuk di Indonesia, maka pemanfaatan spektrum Digital Dividend dan LTE memungkinkan pembangunan broadband paling efisien, khususnya untuk menjangkau wilayah-wilayah yang sulit dijangkau. Implementasi LTE di pita frekuensi Digital Dividend menyediakan solusi paling ideal untuk mempercepat ketersediaan akses Broadband yang terjangkau secara universal kepada seluruh masyarakat dalam rangka memenuhi target cakupan dan kapasitas Perencanaan Broadband Nasional.
Akan tetapi penggunaan frekuensi Digital Dividend untuk Mobile Broadband hanya dapat diimplementasikan setelah proses Digital Switchover selesai dilakukan. Permasalahan utama di Indonesia adalah lambatnya proses migrasi TV analog ke TV Digital serta keengganan industri TV untuk melakukan migrasi tersebut.
Pada penelitian ini dikembangkan suatu model tekno ekonomi mengenai percepatan migrasi analog ke digital dengan memanfaatkan potensi pendapatan negara dari Biaya Hak Penggunaan (BHP) Frekuensi untuk Digital Dividend LTE untuk membantu biaya-biaya dibutuhkan penyelenggara TV dalam masa transisi dari analog ke digital, yaitu insentif set-top-box, biaya operasional sewa kapasitas Multiplex TV Digital dan modal infrastruktur Multiplex TV Digital Terrestrial di Indonesia.
Berdasarkan model yang dikembangkan ini dilakukan perhitungan Present Worth relatif terhadap kebijakan eksisting menunggu Digital Dividend tahun 2018 untuk 3 skenario subsidi biaya sewa kapasitas TCDTV yaitu skenario A (subsidi sewa kapasitas TV Digital selama masa simulcast), skenaro B (subsidi sewa kapasitas TV Digital saat Digital Switchover) dan skenario C (tanpa subsidi sewa kapasitas TV Digital) dengan asumsi variabel-variabel lain seperti BHP Frekuensi Digital Dividend LTE, insentif set-top-box dan biaya infrastruktur Multiplex TV Digital bernilai tetap. Didapatkan hasil penelitian bahwa Skenario A tidak layak dilakukan, Skenario B layak dilakukan pada tahun 2014, sedangkan Skenario C layak dilakukan pada tahun 2014 dan 2015. Ditemukenali pula bahwa sensitivitas model akselerasi Digital Dividend ini terdapat pada variabel BHP Frekuensi dan subsidi set-top-box.

ABSTRACT
By taking into account the effect of Mobile Broadband which is very important for socio-economic development in developing countries, including Indonesia, the utilization of Digital Dividend spectrum and LTE technology will enable most efficient broadband development, especially to cover unreachable rural areas. LTE implementation in Digital Dividend spectrum provides most ideal solution to accelerate the availability of affordable and universal broadband access to whole society in order to fulfill the coverage and capacity target of National Broadband Plan.
However, the utilization of Digital Dividend spectrum for Mobile Broadband is only be realized after complete Digital Switchover process. The main problem in Indonesia is the very slow progress of migration of Analog TV to Digital TV and the reluctance of Broadcaster to proceed the migration.
In this research, the techno economy model to accelerate the Digital Switchover process is developed, by involving the potential of Digital Dividend LTE Spectrum Fees and providing incentive to reduce necessary cost of Broadcaster in Digital Switchover process such as set-top-box incentive, Digital TV leasing capacity operational expenditure and capital expenditure of Multipex Digital TV in Indonesia.
Based on the developed model, the Relative Present Worth of three scenarios toward current policy postponing Digital Dividend until year 2018 are calculated; i.e. scenario A is Digital TV leasing capacity subsidy during simulcast period, scenario B is such subsidy only during Digital Switchover and scenario C is no such subsidy; while other parameters such Digital Dividend LTE Spectrum Fees, set-top-box incentives and Capex of Digital TV infrastrucutre are fixed. The results of the calculation are that scenario A is not feasible, scenario B is feasible only in year 2014, while scenario C is feasible in year 2014 and 2015 only. It is found also that the most sensitive variables in this model are Digital Dividend LTE Spectrum Fees and set-top-box incentive.
"
2013
D1378
UI - Disertasi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Speidel, Joachim
"This book offers students, scientists and engineers an extensive introduction to the theoretical fundamentals of digital communications, covering single input single output (SISO), multiple input multiple output (MIMO), and time-variant systems. Further, the main content is supplemented by a wealth of representative examples and computer simulations.
The book is divided into three parts, the first of which addresses the principles of wire-line and wireless digital transmission over SISO links. Digital modulation, intersymbol interference, and various detection methods are discussed; models for realistic time-variant, wireless channels are introduced; and the equivalent time-variant baseband system model is derived.
Since not all readers may be familiar with this topic, Part II is devoted to the theory of linear time-variant systems. The generalized convolution is derived and readers are introduced to impulse response, the delay spread function, and system functions in the frequency domain. In addition, randomly changing systems are discussed.
In turn, Part III deals with MIMO systems. It describes MIMO channel models with and without spatial correlation, including the Kronecker model. Both linear and nonlinear MIMO receivers are investigated. The question of how many bits per channel use can be transmitted is answered and maximizing channel capacity is addressed. Principles of space–time coding are outlined in order to improve transmission quality and increase data rates. In closing, the book describes multi-user MIMO schemes, which reduce interference when multiple users in the same area transmit their signals in the same time slots and frequency bands."
Switzerland: Springer, 2019
e20502744
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
"Pada sistem komunikasi digital, keakuratan informasi yang dikirimkan dengan yang diterima menjadi parameter utama untuk mengukur kinerja sistem. Salah satu cara yang dilakukan untuk memenuhi persyaratan ini adalah dengan menerapkan teknik pengkodean dan pendekode. Salah satu teknik pengkodean yang telah banyak dikenal adalah pengkodean konvolusi dengan pendekode menggunakan algoritma Viterbi. Pada penelitian ini dilakukan perancangan dan implementasi pengkode konvolusi dan pendekode Viterbi dengan teknik soft decision untuk sistem dengan menggunakan skema QPSK. Perancangan blok-blok encoder dan decoder dilakukan dengan penurunan dari level makro ke level mikro yang selanjutnya semua blok diintegrasikan dan diprogram dengan bahasa pemrograman VHDL."
JURTEL 17:1 (2012)
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Iman Ismail
"Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh digital marketing yang terdiri dari search engine advertising, content marketing, sosial media dan e-mail marketing terhadap attitude toward digital marketing dan purchase intention dan pengaruh moderasi dari brand awareness, tujuan berikutnya adalah mengetahui saluran digital marketing mana yang paling berpengaruh terhadap membangun sikap dan intensi pembelian konsumen. Data dikumpulkan melalui kuesioner, kepada responden yang berada di Indonesia, memiliki usia minimal 17 tahun, pernah terekspos digital marketing dalam 2 bulan terakhir, dan memiliki sosial media yang aktif. Kuesioner disebar melalui Whatsapp, Instagram dan Line. Responden yang didapatkan sebanyak 253 dan yang lulus tahap screening sebanyak 242. Peneliti menggunakan Partial Least Square Structural Equation Modelling (PLS-SEM) untuk mengalisis pengaruh peran digital marketing terhadap attitude toward digital marketing dan purchase intention dan peran moderasi dari brand awareness. Hasil penelitian ini adalah media sosial berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap attitude toward digital marketing dan purchase intention, e-mail marketing berpengaruh positif dan signifikan terhadap attitude toward digital marketing. Attitude toward digital marketing juga memiliki pengaruh positif terhadap purchase intention.

This research aims to determine the impact of digital marketing which consist of search engine advertising, content marketing, social media and e-mail marketing on attitude toward digital marketing and purchase intention and moderating effect of brand awareness, the next goal is to find out which digital channels marketing has the most influence on building consumer attitude and intention. Data was collected through a questionnaire, the responden who are in Indonesia, have a minimum age of 17 years old, have been exposed by digital marketing in the last 2 month, and have active social media. Questionnaires were distributed via Whatsapp, Instagram and Line. There were 253 responden obtained and only 242 who passed screening stage. Reaseacher use Partial Least Square Structural Equation Modeling (PLS-SEM) to analyze the influence of the role of digital marketing on attitude toward digital marketing and purchase intention and moderating role of brand awareness. The result of this study are that social media has positive and significant effect on attitude toward digital marketing and purchase intention, e-mail marketing has a positive and significant effect on attitude toward digital marketing. Attitude toward digital marketing also has a positive influence on purchase intention. "
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2022
S-pdf
UI - Skripsi Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Iqbal Nurhidayat
"Abstract. Tesis ini mencoba menunjukkan metode perancangan berbasis material dengan mendefinisikan parameter materialitas suatu material untuk menghasilkan bentuk (form-generation). Kesimpulan dari Tesis ini adalah membuat susunan parameter materialitas yang akan digunakan sebagai form-generation dalam generative design. Melalui metode ini material yang umumnya hanya dianggap sebagai pelengkap, mampu menjadi inspirasi utama atau pertimbangan dasar utama dalam proses desain. Yaitu dengan mengintegrasikan material, bentuk dan struktur dalam prosesnya sebagai Generative Design. Mencari integrasi antara ketiganya dapat dilakukan dengan menggunakan pendekatan Material-Based Design. Pendekatan material-based design dilakukan sebagai pencarian untuk menemukan dan membongkar sehingga materialitas suatu material dapat diterjemahkan sebagai parameter sebagai form generation dalam Genetaive Design. Bahan yang dipilih dalam percobaan makalah ini adalah tebu. Untuk menerjemahkan materialitas tebu menjadi parameter desain dalam Material-based design dapt dilakukan melalui proses Materializing dan Morfogenesis untuk menemukan Material System dari maerial tebu tersebut. Materializing adalah pemberian nilai-nilai materialitas yang secara faktual dideskripsikan atau dapat disebut sifat material dari suatu material, dalam kasus tebu, contoh sifat bahan tebu adalah tinggi, berat, kekuatan, warna dan sebagainya. Sedangkan Morphigenesis adalah proses menerjemahkan perilaku yang didefinisikan dari materi menjadi nilai-nilai. Dalam kasus tebu, contoh bahan perilaku adalah respon dari tekstur dan warna kulit tebu terhadap suhu dan kelembaban. Kondisi suhu dan kelembaban dengan nilai yang berbeda membuat tekstur dan warna tebu menjadi beragam, respons ini disebut material behaviour. Tetapi yang penting adalah, karena metode ini didasarkan pada materialitas, bagaimana proses menggambarkan materialitas tebu sangat penting. Saya menggunakan teori dari Tim Ingold (2007) tentang bagaimana materialitas harus didefinisikan. Konsep sederhana materialitas yang ia jelaskan adalah bahwa untuk mengetahui materialitas sesuatu, apa yang diperlukan untuk menggambarkan apa yang membuat sesuatu menjadi sesuatu. Maka menjadi penting untuk melihat tebu, dan bagaimana tebu bisa menjadi tebu. Oleh karena itu, percobaan dan pengamatan kisah di balik tebu menjadi tebu didefinisikan dan kemudian diterjemahkan ke dalam Material-Based Design
Abstract.

This thesis tries to show the material-based design method by defining the materiality parameters of a material to produce form (generation). The conclusion of this thesis is to make materiality parameter arrangement that will be used as form-generation in generative design. Through this method material which is generally only considered as a complement, is able to be the main inspiration or the main basic consideration in the design process. Namely by integrating materials, forms and structures in the process as Generative Design. Looking for integration between the three can be done using the Material-Based Design approach. Material-based design approach is carried out as a search to find and dismantle so that materiality of a material can be translated as parameters as form generation in Genetaive Design. The material chosen in this paper experiment is sugar cane. To translate sugarcane materiality into design parameters in Material-based design can be done through the process of Materializing and Morphogenesis to find the Material System of the sugarcane maerial. Materializing is the giving of materiality values that are factually described or can be called the material properties of a material, in the case of sugarcane, examples of the properties of sugarcane material are height, weight, strength, color and so on. Whereas Morphigenesis is the process of translating behavior that is defined from matter into values. In the case of sugar cane, an example of behavioral material is the response of the texture and color of sugarcane skin to temperature and humidity. Temperature and humidity conditions with different values make the texture and color of sugarcane become diverse, this response is called material behavior. But what is important is, because this method is based on materiality, how the process of describing sugarcane materiality is very important. I use a theory from the Ingold Team (2007) about how materiality must be defined. The simple concept of materiality which he explains is that to know the materiality of something, what is needed to describe what makes something becomes something. Then it becomes important to see sugar cane, and how sugar cane can become sugar cane. Therefore, the experiment and observation of the story behind sugar cane to sugar cane is defined and then translated into Material-Based Design."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2020
T-pdf
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>