Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 11739 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Hasibuan, Muhammad Umar Syadat
Jakarta: Yayasan Obor Indonesia , 2008
320.9 HAS r (1)
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Teddy Wibisana
"Membaca Aldera: Potret Gerakan Politik Kaum Muda 199301999 laksana membaca kitab gerakan demokratisasi di Indonesia. Buku ini merekam salah satu etape perlawanan terhadap rezim otoritarianisme Orde Baru pada awal 1990-an hingga kejatuhan Soeharto. Aliansi Demokrasi Rakyat (ALDERA) memang memainkan peranan penting dalam interaksi perlawanan atas rezin. Pilihan bergerak bersama rakyat yang dimulai dengan membangun gerakan-gerakan perlawanan atas perampasan tanah di Jawa Barat, telah membangun solidaritas gerakan ini dan menjadi gerakan politik adiluhung sebagai pengontrol sekaligus penantang langsung kebijakan Soeharto. Salah satu resensi ALDERA menuliskan bahwa buku ini menangkap wujud dari kekuatan pemuda untuk mengubah zaman."
Jakarta: PT Kompas Media Nusantara, 2022
320.959 8 TED a
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Denny J.A.
Jakarta: Miswar, 1990
322.4 DEN g
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Yovita Octafitria
" Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan peran media sosial sebagai agen sosialisasi politik baru pada kaum muda Penelitian sebelumnya menyebutkan agen sosialisasi politik seperti keluarga institusi pendidikan media massa dan lembaga pemerintah sudah tidak diminati oleh kaum muda Konten dan cara penyampaian dari agen sosialisasi tersebut tidak mampu membuat kaum muda menaruh perhatian pada apa yang disampaikan Tulisan ini menjelaskan bagaimana media sosial mampu menjadi agen sosialisasi politik yang baru bagi kaum muda Konten dan pendekatan yang dilakukan melalui media sosial dirasa lebih sesuai dengan kondisi kaum muda saat ini sehingga mereka menggunakan media sosial sebagai sumber informasi yang berkaitan dengan politik Salah satunya ketika pemilu pemilihan umum 2014 berlangsung kaum muda yang menjadi pemilih pemula tersebut menjadikan media sosial sebagai referensi utama atau agen sosialisai politik Selain itu kaum muda juga lebih aktif dalam berpartisipasi politik melalui media sosial Dengan menggunakan pendekatan kualitatif penelitian ini mewawancarai enam orang kaum muda.

This research aims to explain the role of social media as a new agent of political socialization for the young people or youth Previous researches mentioned other agents of political socialization such as family academic institution mass media and governmental institution all of which no longer caught the interest of the young people The content and way of delivery from those agents were unable to raise attention from the young into what s being expressed This paper explains how social media can become a new agent of political socialization for young people The contents and approaches of the social media are deemed more suitable to the condition of the young people at the current moment therefore making them use those social medias as a source of information related to politics For one at the 2014 election young people who were a first time voter back then used social media as a main reference or an agent of political socialization Furthermore young people are also more active in political participation through social media With the use of qualitative approach this research collected interviews from six young people"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2016
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Denny J.A.
Yogyakarta: Lembaga Kajian Islam dan Studi (LKiS), 2006
322.4 DEN g (2)
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Burmalis Ilyas
"On January 1, 1999, The Euro was officially launched. The Euro's mounting on European and world arena is the most significant event in international monetary sistem as well as international relation. Since the collapse of the Bretton Wood sistem. Certainly, the Euro will have a far-reaching influence on the dollar and international monetary system, European and world economic, political and financial framework and on Europe-US relations in particular. From a medium and long term point of view, the introduction of Euro will pose a grave challenge to the US Dollar and have significant impact on Europe-USA relations mainly as follows:
Firstly. Euro will undermine the supremacy of the US Dollar in the financial field and take over the mantle of one of the leading international reserve currencies, rivaling the US Dollar.
Second. Euro ushers in a breakthrough in the world trade framework which is being monopolized by US dollar, the Euro will come to he a new world trade transaction unit.
Thirdly, Euro will break the monopoly of the US Dollar on international bond market.
Fourthly, Euro will nibble at US vested interest derived from the US Dollar and thus affect US economy directly.
Hence, the US will by no means sit by and watch the US Dollar losing its supremacy and give up the position of the US Dollar to the Euro. The US possibly will take the following measures to counter the challenge of Euro:
first US will devalue its Dollar and thus boost the competitiveness of US commercials and in turn stimulate the domestic economic growth,
second. US will revise some international economic rules under a favorable environment,
third, in order to reduce its deficit US will urging Europe to open its economy,
fourth} US will provoke trade war against the EU,
fifth the US will take its advantageous position in various major international economic organization and financial institution to contain and retard the rise of Euro.
Last but not least, US will provoke currency war, and one of them is Iraqi war. Iraqi war pertain not only to control over reserves of petroleum, control over money creation and credit is an integral part of the process of economic conquest. I use qualitative research and international realation theory as well as economic theory in this thesis. The conclusion of this thesis is that euro absolutely has significant influence to the US Dollar, International Monetary System as well as Trans-Atlantic relation between US and European Union nowadays and in the future."
Depok: Program Pascasarjana Universitas Indonesia, 2005
T18710
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
Jakarta: Yayasan Pustaka Obor Indonesia, 2017
320.54 UPD
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Hadyan Zaki Nugraha
"BAGIAN 1
Analisis Situasi: Remaja merupakan golongan penerus bangsa. Di masa-masa akhir menuju kedewasaan, mereka akan melakukan proses penetapan identitas diri, seperti ketertarikan terhadap intelektualitas. Media sebagai wadah pendidikan politik dinilai kurang dalam memberikan porsi pendidikan politik kepada remaja, yang merupakan generasi penerus bangsa.
BAGIAN 2
Manfaat dan Tujuan: Manfaat dari pembuatan Majalah KACAMATA yakni menjadi wadah bagi para remaja yang ingin saling berbagi ilmu mengenai politik. Majalah ini diharapkan dapat menciptakan remaja yang sadar dan kritis terhadap politik di tanah air, baik itu yang berkaitan dengan politik dalam negeri maupun luar negeri. Dengan adanya remaja yang tidak apatis dan mau berpartisipasi dan memperjuangkannya secara aktif dalam dunia politik di negara ini, menunjukkan bahwa ke depan, negara ini akan sangat maju dalam segala bidang.
BAGIAN 3
Prototipe yang Dikembangkan: Majalah KACAMATA merupakan majalah online yang mengadopsi konsep multimedia, sehingga tidak hanya teks saja, namun dalam majalah ini juga akan dihadirkan konsep video animasi, serta infografis. Sasaran majalah ini adalah remaja Indonesia berusia 17-22 tahun dengan Status Sosial Ekonomi A dan B. Majalah KACAMATA tersedia di situs www.kacamatamagazine.co.id
BAGIAN 4
Evaluasi: Pretest dan Evaluasi akan dilakukan menggunakan google docs yang akan disebarkan melalui email dan beberapa situs media sosial. Pretest dilakukan sebulan sebelum rilis, dan evaluasi dilakukan setahun sesudah rilis. 3 tahap evaluasi yakni input, output, dan outcome dilakukan untuk mengukur brand awareness, kualitas produk, dan kualitas kemasan majalah.
BAGIAN 5
Anggaran:
Investasi Awal : Rp 212.290.000
Total Pengeluaran Bulanan : Rp 76.050.000
Total Pengeluaran Setahun : Rp 912.250.000
Target Penerimaan Tahun Pertama : Rp 928.800.000
Target Penerimaan Tahun Kedua : Rp 962.800.000
BEP (Break Even Point) dicapai pada tahun ketiga

EXECUTIVE SUMMARY
CHAPTER 1
Situation Analysis: Teenagers are the future generation of this country. In the last years of reaching adulthood, they're having a finding identity process such the interest of intellect. media as a tool for political education is considered less in providing political education to the youth, as future generation, portion.
CHAPTER 2
Benefits and Goals: The benefits of making of KACAMATA magazine is a forum for young people who want to share knowledge about politics. The magazine is expected to create an aware and critical teens of the politics in this country, domestic and foreign politics. With the teenagers who are not apathetic and willing to participate and actively fight in politics of this country, shows that in the future, this country will be very advanced in all fields.
CHAPTER 3
Developed Prototype
KACAMATA Magazine is an online magazine that adopts a
multimedia concept, not just a text, but there will be also an
animation video and infographic. The target of this
magazine is Indonesian Teenagers age 17 to 22 with SEC is
A&B. KACAMATA magazine is available on site
www.kacamatamagazine.co.id
CHAPTER 4
Evaluation: Pre Test and Evaluation will be carried out using google docs which will be distributed via email and some social mediasites. Pre Test will be done a month before the release, while the evaluation conducted a year after the release. 3 stages of the evaluation, which is inputs, outputs, and outcomes was conducted to measure brand awareness, product quality, packaging and the quality of the magazine.
CHAPTER 5
Budget:
Initial Investment : Rp 212.290.000
Monthly Expenditures Total : Rp 76.050.000
Yearly Expenditures Total : Rp 912.250.000
First Year Revenue Target : Rp 928.800.000
Second Year Revenue Target : Rp 962.800.000
BEP is assume should be obtained in the third year
"
Depok: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Indonesia, 2014
TA-Pdf
UI - Tugas Akhir  Universitas Indonesia Library
cover
Pieris, John
Jakarta: Yayasan Obor Indonesia, 2004
320.959 85 PIE t
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Didik J. Rachbini
Jakarta: Gramedia Widiasarana Indonesia bekerjasama dengan Bank Naskah Gramedia, 2001
330.959 8 DID p
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>