Ditemukan 6754 dokumen yang sesuai dengan query
Dancygier, Barbara
"This book offers a new and in-depth analysis of English conditional sentences."
New York: Cambridge University Press, 2006
410 DAN c;410 DAN c (2);410 DAN c (2)
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Pack, Alice C.
Rowley: Newbury House Pub., 1980
428.24 PAC w I (1)
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Brandon, Lee, 1965-1993
Singapore: Wadsworth and Cengage Learning, 2012
428.2 BRA a
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Langan, John, 1942-
New York: McGraw-Hill, 1994
420.76 LAN s (1)
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Diessel, Holger
Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2006
401.93 DIE a
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Jones, Steven, 1974- , Author
"The study of antonyms (or ‘ opposites ’ ) in a language can provide important insights into word meaning and discourse structures. This book provides an extensive investigation of antonyms in English and offers an innovative model of how we mentally organize concepts and how we perceive contrasts between them. The authors use corpus and experimental methods to build a theoretical picture of the antonym relation, its status in the mind and its construal in context. Evidence is drawn from natural antonym use in speech and writing, first-language antonym acquisition, and controlled elicitation and judgements of antonym pairs by native speakers. The book also proposes ways in which a greater knowledge of how antonyms work can be applied to the fi elds of language technology and lexicography."
Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2012
e20372256
eBooks Universitas Indonesia Library
Rochemont, Michael S.
Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1993
415 ROC e
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Telaumbanua, Tatema
"Penulisan makalah ini bertujuan untuk mengetahui pemanfaatan media pembelajaran dalam pembelajaran bahasa Inggris. Penulisan makalah ini menggunakan metode tinjauan literatur (library research). Dari pembahasan dapat disimpulkan bahwa media yang digunakan dalam kegiatan proses belajar mengajar Bahasa Inggris sangatlah penting untuk membantu mengkondisikan situasi kelas menjadi lebih hidup, menarik dan tidak membosankan. Peran utama media dalam pembelajaran Bahasa Inggris adalah untuk merangsang pikiran siswa dan mempermudah siswa dalam menangkap/memahami materi yang disampaikan oleh guru sehingga membantu tercapainya tujuan pembelajaran yang sudah ditetapkan."
Universitas Dharmawangsa, 2016
330 MIWD 48 (2016)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library
Christ, Henry
D.C. Health and company, 1982: Lexington, 1982
428.07 CHR m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Passar, Firmus Moa
Jakarta: Visipro, 2003
427 Poe l
Buku Teks Universitas Indonesia Library