Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 5752 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Ackema, Peter
Utrecht: LED , 1995
BLD 439.315 ACK s
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Zwarts, Joost
Utrecht: The Netherlands, 1992
BLD 439.315 ZWA x
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Schlichting, Liesbeth
Nijmegen: Nijmegen University Press, 1996
BLD 439.315 SCH d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Bagus Anugerah Yoga Pratomo
"ABSTRAK
Penelitian ini merupakan analisis sintaktis yang dilakukan pada bahasa Belanda Ratu Máxima Zorreguieta Cerruti yang terlahir sebagai warga negara Argentina dengan bahasa Spanyol sebagai bahasa ibu. Masalah yang diangkat dalam penelitian ini adalah bagaimana konstruksi sintaktis basantara ragam lisan yang dituturkan oleh Ratu Máxima dari sudut pandang psikolinguistik. Dalam penelitian diidentifikasi konstruksi klausa yang dituturkan oleh Ratu Máxima dalam tiga video wawancara dengan menggunakan Teori Keterprosesan yang
diajukan oleh Manfred Pienemann (1998) lalu menempatkannya ke dalam Skala Implikasional sehingga kemampuan berbahasa Belanda Ratu Máxima dapat diprediksi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dari keenam konstruksi dalam Teori Keterprosesan, hanya Konstruksi V-akhir yang masih menunjukkan angka kurang dari 70%. Hal ini menunjukkan bahwa bahasa Belanda yang digunakan oleh Ratu Máxima masih bersifat basantara. Selain itu, Ratu Máxima sudah menggunakan bahasa Belanda dalam konstruksi kompleks (Pisah, Inv, V-akhir) dan tidak lagi berpatokan hanya pada konstruksi simpleks (Satu Kata, Kanonis, Adv).

ABSTRACT
The research is syntax analysis on the speech act of Queen Máxima Zorreguieta Cerruti who was born as an Argentinian and speak Spanish as her first language. The problem which is brought in this research is how the syntactical construction of the Dutch language of Queen Máxima from psycholinguistics perspective. This research identifies the construction of clauses of Queen Máxima as appeared in three interview videos using the Processability Theory which is proposed by Manfred Pienemann (1998), and then place it into Implicational
Scale to estimate the level of Dutch ability of Queen Máxima. The result shows that from six constructions in the Processability Theory, only the V-end Construction which shows the percentage less than 70%. It shows that the Dutch level of Queen Máxima is still in the process of interlanguage. Other than that, she has started to use not only simple constructions (One Word, Canonic, Adv), but also more complex constructions (Separable, Inv, V-end)."
Fakultas Ilmu Pengetahuan Budaya Universitas Indonesia, 2019
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Zennyna Aristiya
"ABSTRAK
Pengulangan merupakan salah satu strategi dalam pembelajaran Bahasa Belanda sebagai bahasa asing. Pengulangan tersebut menyangkut kata dan pola kalimat. Dalam Bahasa Belanda tingkat dasar terdapat sejumlah kata dasar yang harus dikenal dan dikuasai para pembelajar, salah satunya adalah kata gaan. Gaan merupakan jenis verba dalam Bahasa Belanda yang termasuk dalam 60 kelompok kata dasar tersebut. Kata gaan tersebut diperkenalkan dalam buku Help!1 dalam berbagai variasi, makna dan fungsinya lewat strategi pengulangan; dan dihadirkan pada teks dasar dan teks kemahiran mendengar, yang mengawali setiap bab baru. Dengan menggunakan metode deksriptif kualitatif, paper ini akan menganalisis makna, fungsi dan bentuk konjugasi dari kata gaan. Tujuannya adalah untuk mendapatkan illustrasi mengenai makna , fungsi dan bagaimana bentuk kata gaan diperkenalkan kepada pembelajar dalam buku help I, semester satu. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hanya 6 dari 17 makna kata gaan yang diperkenalkan dan fungsi yang dimiliki kata gaan adalah sebagai verba mandiri/ inti dan verba bantu. Berbagai struktur dan bentuk konjugasi dari kata gaan yang diperkenalkan pada setiap awal bab dimaksudkan untuk meningkatkan intensitas pengulangan struktur kalimat dasar dan di samping itu untuk menambahkan variasi kosakata nomina.

ABSTRACT
Repetition is one of the strategies in teaching the Dutch language as a foreign language. This repetition is used in memorizing words and various structures of sentences. A language learner must have the knowledge of the most frequent words in the Dutch language, one of them is the verb gaan. Gaan is one of the 60 frequent words. The word is introduced in various form, meanings and function through the repetition strategy found in the basic texts and listening texts at the beginning of every chapter of the book Help 1. Using the descriptive and qualitative method, all sentences consisting of the word gaan are analysed. The purpose is to get an illustration about the word gaan focussing on its meanings, function and verb conjugation which are introduced in the book, to user of the first semester. The study shows that there are only 6 meanings out of 17 meanings of the verb gaan that are being introduced and the 2 functions of the word gaan are as the main verb and as modality. The various structure and forms of gaan, introduced in the beginning of each chapter are tended to increase the intensity of repetition of the basic sentence structure, in addition to adding the variations of noun."
2017
MK-Pdf
UI - Makalah dan Kertas Kerja  Universitas Indonesia Library
cover
Roberts, Ian
Oxford : Oxford University Press, 2007
415 ROB d
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Gorrell, Paul. author
"An examination of the role of syntax in theories of sentence comprehension."
New York: Cambridge University Press, 2006
415 GOR s
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Baker, C.L.
London: MIT Press, 1989
425 BAK e
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Koeneman, Olaf
""Syntax is the study of how sentences are built. Whereas the grammar of English (or other languages) might look like a rather chaotic set of arbitrary patterns, linguistic science has revealed that these patterns can actually be understood as a result of a small number of grammatical principles. This lively introductory textbook is designed for undergraduate students in linguistics, English and modern languages with relatively little background in the subject, offering the necessary tools for the analysis of phrases and sentences, while at the same time introducing state-of-the-art syntactic theory, in an accessible and engaging way. Guiding students through a variety of intriguing puzzles, striking facts and novel ideas, Introducing Syntax presents contemporary insights behind syntactic theory in one clear and coherent narrative, avoiding unnecessary technical detail and enabling readers to understand the rationale behind technicalities. Learning features include highlighted key terms, further reading suggestions and numerous exercises and activities throughout, placing syntax in a broader grammatical perspective"
New York, NY : Cambridge University Press, 2017
415 KOE i
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Carnie, Andrew
Chichester: Wiley-Blackwell, 2013
415 CAR s
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>