Hasil Pencarian  ::  Simpan CSV :: Kembali

Hasil Pencarian

Ditemukan 13487 dokumen yang sesuai dengan query
cover
Mackechnie, Claire
Jakarta: Prestasi Pustaka, 2006
650 MAC bt
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Katili, Amanda Niode
[place of publication not identified]: [publisher not identified], [date of publication not identified]
Artikel Jurnal  Universitas Indonesia Library
cover
Kratovil, Robert
Engliwood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, 1982
643.12 KRA b
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Sinclair, Joseph T.
"The only thing easier than buying and selling on eBay is getting lumped in with more than 203 million other eBayers. With sales of over 150,000 copies, the eBay the Smart Way series has helped countless eBayers find the best deals and maximize profits on everything from collectibles to cars to real estate. Now in its fifth blockbuster edition, this priceless tool has changed with the times to cover the latest trends, including new site offerings such as eBay Express and Best Offer, and features expanded coverage of PayPal, Google’s new e-commerce features, and more."
New York: American Management Association, 2007
e20441444
eBooks  Universitas Indonesia Library
cover
Loosigian, Allan M.
Reading, Mass.: Addison-Wesley , 1985
332.632 28 LOO s
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Jakarta: Pusat Pengkajian Hukum, 1992
346.06 YAY a
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Hilliard, Brooks L.
Homewood, Ill. : Dow Jones-Irwin , 1984
001.642 HIL b
Buku Teks SO  Universitas Indonesia Library
cover
Fennieka Kristianto
Yogyakarta : Ombak, 2003
346.06 FEN p
Buku Teks  Universitas Indonesia Library
cover
Muhammad Irfan
"Di Indonesia, produk yang terbuat dari aluminium dan kaca saat ini sedang tumbuh untuk menggantikan produk yang terbuat dari kayu, karena aluminium pada dasarnya lebih tahan lama, lebih kuat dan juga lebih murah dibandingkan dengan kayu. Melihat peluang ini, banyak pengusaha baru mulai membuat usaha kecil dengan menciptakan produk yang terbuat dari aluminium dan kaca, salah satunya adalah Serba Guna Alumindo. Namun, banyaknya UMKM yang bergerak di industri ini membuat Serba Guna Alumindo kesulitan bersaing dengan UMKM lain untuk mendapatkan lebih banyak pelanggan dan mengelola bisnis mereka, terutama dalam strategi pemasaran. Dalam penelitian ini, kami akan membahas bagaimana UMKM Serba Guna Alumindo menciptakan hubungan pemasaran yang baik dan melakukan kegiatan direct selling secara efektif untuk memperoleh pelanggan baru dan mengembangkan saluran pemasaran digital melalui media sosial (Facebook, Instagram) dan website sehingga mereka dapat tumbuh secara optimal, dengan business coaching sebagai metodenya. Kerangka kerja yang digunakan untuk penelitian ini adalah Customer Relationship Management, bagaimana membangun pemasaran relasional yang baik selama kegiatan direct selling dengan menggunakan Standard Operating Procedure (SOP) sebagai standarnya dan strategi akuisisi pelanggan dengan menggunakan pemasaran digital untuk menjangkau pelanggan baru dan membuat sebuah kehadiran online.

In Indonesia, products made from aluminum and glass, such as windows, doors, storefronts, etc, are currently growing to replace products made of wood because aluminum basically is more durable, stronger and also cheaper than wood. Seeing this opportunity, many entrepreneurs are just starting to make small businesses by creating products made of aluminum and glass, one of which is Serba Guna Alumindo. However, the number of SMEs engaged in this industry makes Serba Guna Alumindo have difficulty in competing with other SMEs to get more customers and managing their business, especially in marketing strategy. In this paper, we will discuss how SMEs Serba Guna Alumindo creates a good relationship and conduct direct selling activities effectively to acquire a new customer and develop the digital marketing channel through social media (Facebook, Instagram) and website so that they can grow optimally, with business coaching as the method. The framework used for this research is Customer Relationship Management, how to build a good relational marketing during direct selling activities by using Standard Operational Procedure (SOP) as the standard and customer acquisition strategy by using digital marketing to reach a new customer and create an online presence."
Depok: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia, 2019
T53554
UI - Tesis Membership  Universitas Indonesia Library
cover
<<   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>