Ditemukan 67304 dokumen yang sesuai dengan query
J. Supranto
Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 1991
001.42 SUP m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
J. Supranto
Jakarta: Rineka Cipta , 2003
658.83 SUP m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Kountur, Ronny
Jakarta: PPM, 2008
001.42 RON m;001.42 RON m (2);001.42 RON m (2)
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
J. Supranto
Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 1978
658.83 SUP m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
J. Supranto
"Research methods; Sumber data"
Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 1986
001.42 SUP m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
J. Supranto
Jakarta:: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia, 1981
001.42 SUP m
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
Budi Purwadi
Jakarta: Grasindo, 2000
658.83 BUD r
Buku Teks SO Universitas Indonesia Library
R. Agung Widiono
"Pemasaran memiliki peranan yang sangat penting dalam berbagai bidang di era globalisasi, tidak terkecuali dalam dunia Arsitek. Arsitek biasanya hanya menganggap dirinya sebagai seniman(artist), namun sekarang juga dituntut mampu bertindak sebagai pebisnis(businessman). Hal ini adalah suatu keharusan untuk menjawab tantangan persaingan di pasar global. Dengan menilik ke negaranegara yang telah maju seperti Jerman dan Inggris yang beberapa tahun belakangan ini telah mengembangkan pemasaran dalam dunia Arsitek. Dalam skripsi ini saya membahas tentang cara pemasaran yang dapat digunakan dalam dunia Arsitek. Namun dalam pemasaran Arsitek berbeda dengan pemasaran pada umumnya karena pemasaran di dunia Arsitek harus tetap mengikuti kode etik profesinya sehingga ada hal-hal yang membatasi Arsitek dalam pemasarannya.
Marketing has an important role at any field of occupation in the globalization era including Architect. Architects usually see themselves as artists, but now Architects are also demanded to act as businessman. This matter is a necessity to face the challenges in the global market. By observing advance countries such England and Germany, which have developed Architect marketing recently, I research about the marketing that suits Architects. However, Architect's marketing is quite different to other general marketing because there are many things that should be paid attention to ethics of Architect's profession."
Depok: Fakultas Teknik Universitas Indonesia, 2006
S48545
UI - Skripsi Membership Universitas Indonesia Library
Jonathan Sarwono
Yogyakarta: Graha Ilmu, 2006
001.42 SAR m
Buku Teks Universitas Indonesia Library
Septriono Hari Nugroho
"
ABSTRACTThe quantitative method for ranking and scaling of biostratigraphic events has been being developed during the past 30 years. The purpose is to combine biostratigraphic dataform exploratory wells drilled in sedimentary basins to construct a regional biozonation that can be used for correlation between sections within a study area. Ranking is illustrated by application to a simple, artificial dataset. Scaling is explained as a refinement of ranking. Implications of sampling of stratigraphic sections are discussed in detail. In this paper used data of Central Sumatra Basin wellbore for example. The results of scaling analysis are 43 biostratigraphic events and 8 biozonation which characterized by last occurrence of optimum events, while the ranking
analysis resulted Optimum sequence of probable depth each event of wells. The correlation used Globi erinoides obliguus obliggus as indexfossil."
Jakarta: Pusat Penelitian Oseanografi - LIPI, 2016
575 OSEANA 41:3 (2016)
Artikel Jurnal Universitas Indonesia Library